کد مطلب: ۷۷۵۶۳۴

آخرین اخبار مسمومیت دانش آموزان امروز۱۶اسفند۱۴۰۱/ واکاوی علل مسمومیت در کمیسیون امنیت ملی

آخرین اخبار مسمومیت دانش آموزان امروز16اسفند1401/ واکاوی علل مسمومیت در کمیسیون امنیت ملی

مسمومیت دانش آموزان طی روزهای اخیر در شرایط جدیدی قرار گرفته است. به گونه‌ای که آمار مسمومیت در میان افراد به طرز معناداری افزایشی شد و تعداد مدارس و خوابگاه‌ها بیشتری مورد حمله شیمیایی قرار گرفتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین اخبار مسمومیت دانش آموزان امروز سه شنبه ۱۶ اسفند را در ادامه بخوانید.

معاون امنیتی وزارت کشور: افراد دستگیر شده از کادر مدرسه نیستند

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در توضیح اقدامات دستگاه‌ها درباره علل مسمومیت دانش‌آموزان در هفته‌های اخیر، گفت: افرادی در ۵ استان دستگیر شدند که از کادر مدرسه نیستند.

سید مجید میراحمدی با اشاره به حضورش در نشست امروز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز به دعوت کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره مسائلی که در هفته‌های اخیر در تعدادی از مدارس کشور رخ داده بود و منجر به بدحالی، استرس و نگرانی دانش آموزان، اولیا و کادر مدارس شد، در جلسه کمیسیون حاضر شدیم و مسئولان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت، اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این جلسه حضور پیدا کردند و هر کدام گزارش اقدامات خود را تشریح کردند.

بیانیه شماره 3 وزارت کشور درباره مسمومیت دانش آموزان

وزارت کشور با صدور سومین بیانیه درباره مسایل پیش آمده در مدارس، اعلام کرد تعدادی از افراد دخیل در این حوادث در ۶ استان شناسایی و دستگیر شدند.

پیرو بیانیه‌های قبلی در مورد برخی رخدادها و مسایل پیش آمده در تعدادی از مدارس کشور، تعدادی از افرادی که به تهیه مواد تحریک‌کننده و انتشار آن در بین دانش‌آموزان عزیز اقدام کرده بودند که به بروز عوارض و ناراحتی برای دانش آموزان منجر شده است، شناسایی و دستگیر شدند.
برابر اطلاع واصله در مورد یکی از تیم‌های چهار نفره ، سه نفر از آنان دارای سوء سابقه از جمله فعالیت در اعتراضات اخیر هستند و ارتباط آنان با رسانه‌های معاند خارجی که نقش برجسته‌ای در اعتراضات و جنگ ترکیبی اخیر داشته‌اند، محرز شده است.
یکی از اعضاء این تیم ضمن انتقال مواد تحریک کننده از طریق فرزند خود به داخل مدرسه و انتشار آن در بین دانش آموزان، پس از بروز بدحالی تعدادی از عزیزان دانش آموز بلافاصله به تهیه فیلم از آنان در داخل مدرسه و بیمارستان اقدام کرده و صحنه بدحالی دانش آموزان را برای رسانه‌های معاند ارسال می‌کند تا در راستای سناریوی ایجاد هراس و دلهره در ملت عزیز و دانش آموزان و به تعطیلی کشاندن مدارس بهره برداری شود که اطلاعات تکمیلی از این دستگیری‌ها پس از پایان تحقیقات توسط سازمان‌های ذیربط به اطلاع خواهد رسید.

هیچ گاز سمی عامل تغییر حالت دانش‌آموزان نبوده است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هیچ گاز سمی عامل تغییر حالت دانش آموزان نبوده است، گفت: هیچ کدام از افراد بستری شده مدت زمان زیادی در داخل بیمارستان نماندند و بعد از مراقبت‌های لازم ترخیص شدند.

«یوسف نوری» در خصوص آخرین نتایج به دست آمده از بررسی‌های صورت گرفته از تغییر حالت دانش‌آموزان گفت: در جلسه روز گذشته‌ای که داشتیم این موضوع اعلام شد که بیش از ۹۵ درصد دانش‌آموزانی که به مراکز درمانی مراجعه کردند مشکلی نداشتند و به درخواست خودشان بوده است.

وی ادامه داد: بخش عمده دانش‌آموزان بر اثر جو روانی ایجاد شده و ترس و نگرانی خواستار مراجعه به مراکز درمانی بودند. البته عده کمی هم افرادی بودند که بیماری زمینه‌ای داشتند.

نوری با بیان اینکه خوشبختانه هیچ‌کدام از افراد بستری شده زمان زیادی در داخل بیمارستان نماندند و بعد از مراقبت‌های لازم ترخیص شدند؛ گفت: از اولیا می‌خواهم به اطلاعیه‌هایی که وزارت بهداشت صادر می‌کند توجه کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حضور در فضاهای رسانه‌ای غیر رسمی شتابی به این جو روانی می‌دهد که باعث شده است اولیا بیشتر نگران شوند.

واکاوی علل مسمومیت دانش‌آموزان در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره نشست امروز این کمیسیون برای بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس با حضور مسئولان ذیربط، گفت: تاکید بر حفظ آرامش خانواده‌ها برای پیگیری این موضوع و جدیت دستگاه‌ها برای دنبال کردن و به نتیجه رساندن موضوع از جمله خواسته‌های اساسی نمایندگان بود.

ابوالفضل عمویی در توضیح نشست امروز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی علل مسمومیت دانش آموزان، گفت: اتفاقاتی که در چند هفته اخیر در مدارس کشور رخ داد به یکی از موضوعات حساس و دغدغه نمایندگان مجلس تبدیل شده است؛ از این رو کمیته چهارجانبه‌ای از جانب رئیس مجلس موظف به پیگیری این موضوع شدند. کمیسیون امنیت ملی نیز بر حسب شأن تخصصی و نظارتی جلساتی را برگزار کرد.

تاکنون کسی به خاطر مسمومیت‌ها دستگیر نشده است

رئیس سازمان بازرسی کشور از ورود این سازمان به موضوع مسمومیت سریالی دانش‌آموزان خبر داد.

ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کشور گفت: پس از مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دستگاه‌های مختلفی و در رأس آن مقام معظم رهبری به موضوع ورود کردند که سازمان بازرسی هم به آن ورود کرده است.

وی درباره اینکه آیا دستگاهی در این خصوص ترک فعل کرده یا خیر؟ افزود: هنوز نمی‌توان گفت که در این خصوص دستگاهی ترک فعل کرده یا خیر و باید منتظر بررسی‌ها و نتایج آزمایش‌ها باشیم.

خدائیان با بیان اینکه رئیس جمهوری، وزیر کشور را مأمور رسیدگی به این موضوع کرده است، گفت: در خصوص بازداشت افراد وزارت کشور اطلاع رسانی می‌ کند اما برابر آخرین اطلاعی که دارم تاکنون کسی دستگیر نشده است.

مسمومیت‌های دانش‌آموزان منشا جدی ندارد

استاندار خراسان رضوی گفت: دانش‌آموزان، اولیای مدارس و والدین در موضوع مسمومیت نباید تحت عملیات روانی و اضطراب قرار گیرند، چراکه این مسمومیت‌ها منشاء جدی ندارد.
یعقوبعلی نظری افزود: عوامل وابسته و دشمن در این قضیه بی دخالت نیستند، اما اظهارنظر قطعی پس از بررسی موضوع توسط دستگاههای مربوطه از جمله دانشگاه علوم پزشکی و دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی صورت می‌گیرد.

آمادگی سپاه برای پیگیری ماجرای بدحالی دانش آموزان

فرمانده کل سپاه در پیامی به وزیر اطلاعات تاکید کرد: سپاه آماده هرگونه همکاری برای تسریع در پیگیری ماجرای بدحالی کودکان و برخورد جدی با عوامل ایجاد ناامنی روانی نزد خانواده‌های ایرانی است.

با موضع گیری رهبری درباره مسمومیت‌ها، نفس سوپرانقلابی‌ها قطع شد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: طبق کار کارشناسی نباید تا الان تحت هر شرایطی پرونده مسمومیت دانش‌آموزان طول می‌کشید، حالا دوستان دلسوزی به این پرونده ورود کرده‌اند و به یاری خدا این پرونده به زودی حل و نتیجه به همه گفته می‌شود.
محمودوند درباره پیگیری مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس کشور گفت: چند روز گذشته یک فرصتی پیش آمد تا از تریبون مجلس از دختر بچه‌‌های بی‌گناه و معصومی که مسموم می‌شوند دفاع کنم، تا آن لحظه خیلی‌ها به خاطر حمله سوپر انقلابی‌نماها صحبتی نکردند!

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس بیان کرد: گفتند چرا شما آمدید این حرف را زدید؟ خب من چرا حرف نزنم آقای حزب‌الهی‌نما؟ چون این رسانه‌ای می‌شود! خب تو آدم دروغگویی هستی، رسانه‌ای شدن چیست؟ دهه شصت هم این‌گونه نبود، دهه شصت هم اخبار رسانه‌ای می‌شد؛ درحال حاضر که ما اجماع رسانه‌ای درباره بحث مدارس داریم. نمی‌شود بنده نیایم و تذکر ندهم صرف یک حرف ابلهانه و بچگانه تو که پشتش جریان براندازی این کشور است.

وی درباره پیگیری مسمومیت دانش‌آموزان در کمیسیون متبوعش گفت: از آذرماه تا الان در حال تذکر دادن هستیم. به شخصه ده‌ها بار در کمیسیون امنیت گفتم. همان لحظه اول آقای ذوالنور گفتند که قضیه امنیتی است، بنده گفتم امنیتی است بسیاری حمله کردند که نه، چرا گفتید امنیتی است.

مسمومیت دانش‌آموزان از سمت هر گروه، جریان یا سرویسی باشد شدیدا مذموم و محکوم است

سازمان نظام پزشکی کشور در بیانیه‌ای با محکوم کردن موضوع مسمومیت دانش‌آموزان، ضمن درخواست از مسوولین امر برای پیگیری این موضوع، آمادگی خود را برای همکاری با استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی و انجمن‌های علمی ذیربط اعلام کرد.

سازمان نظام پزشکی کشور در بیانیه‌ای با محکوم کردن موضوع مسمومیت دانش‌آموزان، ضمن درخواست از مسوولین امر برای پیگیری این موضوع، آمادگی خود را برای همکاری با استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی و انجمن‌های علمی ذیربط اعلام کرد.

در بیانیه سازمان نظام پزشکی آمده است:« فاجعه تاسف‌بار مسموم‌سازی دانش‌آموزان، که موجبات نگرانی جامعه، بخصوص خانواده‌های دانش آموزان را باعث شده است، جنایتی ضدبشری در حق دختران این سرزمین است که در این روزهای پایانی سال، سلامتی جسم و روح مردم کشورمان را نشانه گرفته است. این اقدام سبعانه از سمت هر گروه و جریان ویا سرویسی باشد شدیدا مذموم و محکوم است.

وحیدی: شناسایی عوامل و مسببان ناآرامی‌های مدارس ادامه دارد

وزیر کشورگفت:با تلاش دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی، تعدادی از عوامل دست اندرکار ناآرامی‌های مدارس در برخی از استان‌ها دستگیر شدند و کار شناسایی همه این افراد ادامه دارد.

تلاش برای هراس افکنی در بین دانش آموزان کشور به ویژه دانش آموزان دختر جنایت بزرگ و بسیار نابخشودنی است.مرز ایران و افغانستان مرز امنی است ولی گاهی در چندین مورد شاهد بودیم کسانی در مرز به خاطر توجیه نبودن یا به لحاظ سوء نظر، مشکلاتی در مرز درست کردند که با تذکر مسوولان اصلی اصلاح شدند.

وحیدی اعلام کرد:این کار در چند نوبت تکرار شده و تذکرات لازم به آنها داده شد و آنها عذرخواهی کرده اند.باید حاکمان افغانستان مراقبت لازم را داشته باشند و نیروهای تحت امر خود را در مرزها توجیه کنند که مرتکب چنین کارهایی نشوند.

۴۱ دانش آموز در زاهدان به مراکز درمانی منتقل شدند

دبیر بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از انتقال ۴۱ دانش آموز در این شهر به مراکز درمانی خبر داد و گفت: این دانش آموزان با علائمی مانند حالت تهوع و درد شکم به وسیله اورژانس راهی مراکز درمانی شدند.

علی عبدالرزاق نژاد روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه صبح امروز با اعلام شرایط این دانش آموزان اولین گروه از نیروهای اورژانس به همراه آمبولانس اعزام شد.

وی افزود: تیم ارزیاب به فاصله ۱۰ دقیقه در محل حضور یافت و مدیریت بحران دانشگاه تشکیل و اقدام به ارائه خدمات و آرام‌بخشی فضا کردند.

دبیر بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه دانش آموزان با پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند، تصریح کرد: هم اینک حال عمومی دانش‌آموزان مساعد و بیمار بدحال نداریم.

عبدالرزاق نژاد گفت: مردم به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند و از تجمع در مقابل مراکز درمانی خودداری کنند تا اقدامات لازم به سرعت انجام شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقای وزیرآموزش و پرورش امیدوارم این سخنان را برای مجامع بین المللی پراکنده میکنید برای مامردم ایران آنقدر گزینه های مسمومیت در دوستان وآشنایان هست که نیاز به اطلاع رسانی دروغ شما نیست شما عدد 95درصد بستریها که بدون علامت فقط برای …به اورژانس رفته اند را از کدام متخصص دریافت کرده ا ید خداهم نمی‌تواند شماراهدایت کند حداقل شیطان دست ازسرشمابردارد بصورت اتوماتیک هدایت میشوید

  • ناشناس

    هرکسی این کار را کرده باید به اشد مجازات محکوم بشه