خبر مهم:

کد مطلب: ۷۷۷۷۴۷

مسمومیت دانش آموزان امروز ۲۰ اسفند ۱۴۰۱/ اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره بدحالی دانش‌آموزان

مسمومیت دانش آموزان امروز 20 اسفند 1401/ اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره بدحالی دانش‌آموزان

مسمومیت دانش آموزان امروز شنبه 20 اسفند هنوز ادامه دارد. متاسفانه هنوز برخی از دانش آموزان به دلیل مسمومیت راهی بیمارستان می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین اخبار مسمومیت دانش آموزان را در ادامه بخوانید.

نوری: با کاهش نگرانی از بدحالی دانش‌آموزان آموزش حضوری با جدیت پیگیری می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر نگرانی‌ها در مورد موضوع بدحالی دانش‌آموزان کاهش یافته است، بنابراین آموزش‌های حضوری به صورت جدی پیگیری خواهد شد.
یوسف نوری اظهار کرد: مدارس در دوران کرونا بسته شدند و آموزش‌ها به صورت غیر حضوری ادامه پیدا کرد که کودکان و نوجوانان آسیب‌های بسیاری دیدند، بنابراین هم‌اکنون ادامه آموزش حضوری یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش است.

وی در پاسخ به این پرسش که ممکن است مدارس در روزهای پایانی سال برگزار نشود، اظهار کرد: مدارس مطابق آیین‌نامه‌های آموزشی تا آخرین روز کاری سال باز هستند و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی خود را ادامه می‌دهند.

بیانیه مهم وزارت کشور درباره شناسایی عوامل حوادث اخیر در مدارس

وزارت کشور با اعلام شناسایی و بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل موثر در حوادث اخیر مدارس، اعلام کرد: تعدادی از روی شیطنت یا ماجراجویی و عده‌ای هم با انگیزه‌های معاندانه و با هدف ایجاد رعب و وحشت و ایجاد بدبینی نسبت به نظام وجود دارد.

وزارت کشور امروز در بیانیه شماره ۴، جزییات جدیدی از نتایج بررسی‌ها درباره برخی مسایل پیش‌آمده در مدارس منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: در پی اطلاع ‌رسانی‌های قبلی با موضوع وقوع رخدادهایی در بعضی از مدارس و ایجاد عوارضی در تعدادی از دانش آموزان کشور لازم است به اطلاع مردم شریف برسانیم که با تلاش‌ها و همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی، انتظامی و تخصصی به نتایج دیگری دست یافته ایم که جهت تنویر افکار عمومی اهم آن به اطلاع رسانده می‌شود.

وزارت کشور خاطرنشان کرد: طبق آخرین گزارشات دریافتی در استان‌های تهران، قم، زنجان، خوزستان، همدان، فارس، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و خراسان رضوی بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل موثر در حوادث اخیر مدارس شناسایی، دستگیر و مورد تحقیق قرار گرفتند.

عوامل مسمومیت مدارس از خارج کشور هدایت می‌شدند

مهدی سعادتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از دستگیری تعدادی از عوامل مسمومیت در مدارس خبر داد و گفت: دستگیرشدگان اعتراف کردند از طریق فضای مجازی از خارج کشور هدایت می‌شدند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از دستگیری تعدادی از عوامل مسمومیت در مدارس خبر داد و گفت: دستگیرشدگان اعتراف کردند از طریق فضای مجازی از خارج کشور هدایت می‌شدند.

سعادتی تصریح کرد: موضوعاتی از قبیل دلار‌، ایجاد نارضایتی بین مردم و هدف‌گذاری بیش از ۲۵۰ مدرسه در کشور از توطئه‌های اخیر بوده است.

وی با اعلام اینکه عوامل مسمومیت دانش‌آموزان در ۶ یا ۷ استان کشور شناسایی و دستگیر شدند، تصریح کرد: دستگیرشدگان اعتراف کردند از طریق فضای مجازی از خارج کشور هدایت می‌شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ردپای رژیم صهیونیستی، سرویس‌‌های جاسوسی، منافقین و سلطنت‌طلبان این جریان،کاملا مشهود است.

مسمومیت دانش‌آموزان یک دبیرستان در باغملک

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از وقوع مسمومیت دانش‌آموزان در باغملک خبر داد.

دکتر حبیب حی‌بر امروز (۲۰ اسفندماه) در خصوص آخرین وضعیت سلامت مدارس گفت: موردی از مسمومیت دانش‌آموزان از باغملک گزارش شده است.

وی ادامه داد: تعدادی از دانش آموزان یک دبیرستان در باغملک بدحال شده‌اند که خوشبختانه پس از مراجعه به بیمارستان، کنترل علائم و دریافت درمان‌های حمایتی در حال ترخیص از بیمارستان هستند.

بروز علائم مسمومیت در تعدادی از دانش آموزان دختر آبادان

رییس دانشگاه علوک پزشکی آبادان از بروز علائم مسمومیت در تعدادی از دانش آموزان مدرسه دخترانه معین این شهر خبر داد.

به گزارش ایرنا، «سیدمحمد محمدی» روز شنبه با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: در پی اعلام بروز علائم مسمومیت برای تعدادی از دانش آموزان مدرسه دخترانه دکتر معین، کارشناسان مرکز فوریت‌های پزشکی آبادان به سرعت در محل حاضر و شماری از دانش آموزان را به بیمارستان‌های آیت الله طالقانی و شهید بهشتی منتقل کردند.

وی اظهار کرد: ۱۶ نفر از این دانش آموزان در بیمارستان شهید بهشتی و آیت الله طالقانی تحت درمان قرار گرفتند و تعدادی از آنان مرخص شد، دیگر دانش آموزان نیز با توجه به حال عمومی مناسب بزودی از بیمارستان مرخص می شوند.

وی بیان کرد: یکی از دانش آموزان به دلیل بیماری زمینه‌ای همچنان در بیمارستان تحت مراقبت است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حالا که فهمیدید از کجا این خرابکاری ها هست که یک پاسخ در خور آنها نمیدهید

    • ناشناس

      چه پاسخی باید بدن اینا گفتن و شما باور کردین

    • ناشناس

      😂😂😂😂👍👍👍

  • ناشناس

    بابا دانشگاه و مدارس یک مدت مجازی کنین تا این مورد حل بشه

  • ناشناس

    سلام فقط یه سوال ذهنم از آذر تا الان مشغول کرده چرا اطلاعات و سربازان گمنام این همه مدت نتونستند مسببان پیدا کنند ؟؟؟؟؟؟؟ در صورتی که توی خبرها می‌شنویم بمب گذاری ها انجام نشده عواملش گرفتند .

  • عبدالله

    همه چیز را گردن دشمن بینداز

  • سعید

    افرین
    تعطیلی مدارس اصلا راه حل خوبی نیست
    نباید مدارس تعطیل شوند
    نظام اموزشی کشور جریانی است که اگر از چرخه لحظه ای متوقف شود دود ان در اینده به چشم همه خواهد رفت

  • ناشناس

    بهتره با جان فرزندان ما بازی نکنید هر وقت توانستید امنیت جانی بچه ها را تامین نمایید مدرسه را حصوری کنید مگه ما بچه هامونو از لپ لپ درآوردیم که به این راحتی از دست بدیم واقعا واقعا جای شگفت است که چطور چنین نقاصایی از خانواده ها دارید هزار آموزش بی خود که آخرشم پشت کنکوریه فدای یک تار فرزندانمان باد این همه درس بخونن و پول تو جیب مافیا بریزیم تا پشت کنکور بمونن نخواستیم بابا

  • ارش

    با سلام ..مطابی که میخوام بنویسم در این مورد یه کم طولانی هستش ..که خلاصه به عرض تون میرسونم …
    این یک رخ دهدی هستش که به زودی در سراسر دنیا رخ میده …
    وما شاهدش خواهیم بود …
    وعاملش گازی هستش به نام فسفین که در جو زمین هم مقدار کمی وجود داره ..که این مقدار کم.به سلامتی انسان اسیبی وارد نمیکنه ..
    ولی اگه ..
    حجمش زیاد بشه ..به سرعت بر موارد و هرچی که در هوا واسه تنفس ما وجود داره مثله ان ۲ و…پیشی میگیره و عاملی واسه مسمومیت میشه …
    که این اتفاق از سه ماه پیش واز جایی در منطومه ما شروع به حرکت به زمین شد واینی شد که ما شاهدیشیم وبی اطلاع …
    این عامل از مقارنه ای که در دهم ویازدهم اسفند بین ماه ونهاید ومشتری رخ داد ودر اسمون هم قابل مشاهده بود بوجود اومده …
    که در هنگام کامل شدن مقارنه ..اون هم ..به اوج رسید ..
    فسفین یکی از گازه های تشکیل دهنده سیاره گازی مشتری ..هستش که با نیروی کشش وگرانش ماه در هنگام مقارنه. به سمت ماه. کشیده شد ه واز مشتری جدا شدمقداری از اون ..
    وبا همین نیروی جزر مدی وماه به سمت نقاط تاثیر گزار پدیده جزرومد یعنی دریای عمان وخلیج فارس که بیشترین تاثیر رو اونجا داره منتقل شد وبه همین خاطر از قم که در مرکز کشورمون قرار داره وماه از اونجا به سمت جنوب. جزر ومد داره بیشتر عامل مسمومیت یا همون فسفین رو منتقل کرد وبه ترتیب از قم واصفهان .وشیراز ..وهرمزگان و…در جنوب ما ابتدا شاهد بودیم بیشتر ودریا خزر وشمال که کمتر تاثیر جزرومدی داره هم کمتر این رخ داد اتفاق افتاد …
    حالا چرا دانش اموزان دختر رو به این حالت درگیر میکنه ?
    به خاطر وسایلترکیبات وسایل ارایشی وبهداشتی که در ساختشون استفاده میشه ..
    موادی رو دارند که باعث تحریک شدن وازاد شدن فسفین میشه ..واین وسایل همیشه به همراه وتو کیف اکثر دانش اموزان نوجون هستش,..
    وعامل دوم .بعضی فلزات مثله طلا که زیورالات از اونا ساخته میشه وهمراهودر دست وگوش وگردن اکثر نوجونای دختر دانش اموز هم اویخته شده وهمراهشون هستش,…
    فسفین سریع به اونا جدب وباعث تحریک وواکنش میشه …
    واین موهرد و…..از این قبیل باعث این بحران در کشور عزیزمون ایران ودر اندکی از زمان که بگذره در تمام نقاط دنیا شیوع وگسترش پیدا میکنه ..به همین دلایلی که عرض کردم …
    ممنونم از همه تون که حوصله به خرج دهدین وخوندین …
    واگه ایرادی واشتباهی هم در این مورد از طرف بنده بود از شما عزیزان عذراخواهی میکنم ..وبه خاطر خلاصه بودن وکوتاه کردن موضوع این اتفاق افتاده از جانب حقیر …
    همتون رو به خدا میسپارم ..درپناه حق …

    • ناشناس

      داداش اگه اینجوریه باید کل طلا فروشی حا میمردند

    • ناشناس

      ظاهرا ای گاز فسفین فقط دخترانمون را مسموم میکنه عزیزم به شعور مخاطبین توهین نکنید

  • ممل زرنگه

    عجیب اینکه دوربینای مدارس چیزی نشون ندادن پس ازکجافهمیدن کارکیا بوده وتازشم دستگیرشون کردن مگه بدون مدرک میشه

  • ناشناس

    مگه خاله بازی بچه سالم بره مدرسه بعد تو بیمارستان تحویل بگیر واقعا چرا نم خواهید اموزش مجازی کنید چون این طوری سلامتی بچه ها حفظ میشه اخ یه کمی هوا سرد میشه در مدرسه تعطیله حالا که چون بچه ها است تعطیل نمی کنید

  • امین

    دم شما گرم الان مشکل حل شده خیال مردم هم راحت شده . فقط دشمن دشمن میکنید