کد مطلب: ۷۳۷۶۰۲

مسمومیت مجدد دانش آموزان در قم!

مسمومیت مجدد دانش آموزان در قم!

ظهر امروز ۵۱ دانش‌آموز‌ و چند نفر از کادر آموزشی هنرستان دخترانه نور قم در محله یزدانشهر با علائم شبیه مسمومیت راهی بیمارستان شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ظهر امروز ۵۱ دانش‌آموز‌ و چند نفر از کادر آموزشی هنرستان دخترانه نور قم در محله یزدانشهر با علائم شبیه مسمومیت راهی بیمارستان شدند.

روابط عمومی آموزش و پرورش قم اعلام کرد: ۵۱ دانش آموز هنرستان دخترانه نور قم صبح امروز سه شنبه با علائم مسمومیت تنفسی توسط اورژانس به دو بیمارستان این استان منتقل شدند.

بر اساس گزارش‌های دریافتی وضعیت تعدادی از دانش آموزان تثبیت شده ولی برای اطمینان از سلامت آنان ، این افراد در مراکز درمانی بستری شدند.

گفتنی است منشا این مسمومیت هنوز مشخص نیست و کارشناسان درحال بررسی آن هستند.

مطلب قبل توجه این است که دو هفته قبل نیز در همین مدرسه ۱۸ دانش آموز دچار مسمومیت شدند و هنوز دلیل مشخصی برای این اتفاق اعلام نشده است.

در حال حاضر، حال عمومی تمامی این افراد رو به بهبود است و تنها به منظور احتیاط بیشتر تحت نظر مراقبت های پزشکی هستند.

مسمویت و حادثه‌ای دیگر برای دانش‌آموزان

روز 9 اذر ماه 1401 دقیقا 13 روز پیش بود که در خبرها اعلام شد: ۱۸ نفر از دانش آموزان دختر یکی از هنرستان های قم، امروز چهارشنبه 9 آذر با علائم مسمومیت به بیمارستان ولی عصر این شهر منتقل و تحت درمان قرار گرفتند که به گفته پزشکان حال عمومی همه آن ها خوب است.

در این گزارش عبدالله صادقخانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه اعلام کرد: ۱۸ نفر از دانش آموزان دختر یکی از هنرستان های قم دچار علائم بی حالی و سرگیجه شدند که در ساعت ۱۲ توسط اورژانس به بیمارستان ولی عصر قم منتقل شدند.

وی در رابطه با وضعیت عمومی دانش آموزان اظهار داشت: برابر نظر پزشکان وضعیت عمومی تمامی دانش اموزان خوب است و فقط ۲ نفر از دانش آموزان به دلیل داشتن بیماری های زمینه ای تحت مراقبت های بیشتر پزشکی هستند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم در پاسخ به این سوال که علت بدحالی دانش آموزان چه چیزی بوده است، گفت: علت اولیه براساس نظر پزشکان و علائم بالینی، مسمومیت این دانش آموزان بوده که در حال بررسی بیشتر موضوع هستیم .

در همین رابطه دکتر محبی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در تماس با اورژانس در خصوص بیماری تعدادی از دانش آموزان بلافاصله اورژانس به هنرستان اعزام شدند.

گفتنی است بعد از درمان اولیه شانزده نفر بهبودی نسبی به دست آوردند و دو دانش آموز به دلیل بیماری آسم هنور تحت درمان هستند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.