کد مطلب: ۲۵۲۲۳۱

مسکن در رمضان پارسال چقدر گران شد؟

مسکن در رمضان پارسال چقدر گران شد؟

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک مسکن تهران بیان کرده است که قیمت مسکن در ماه رمضان امسال کاهش پیدا می‌کند. آیا در رمضان سال گذشته قیمت مسکن کاهش داشته است؟

فریبا تاجدینی: بر اساس آمارهای بانک مرکزی در خرداد ماه سال 1396 که مصادف با ماه رمضان بود، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به ماه قبل از رمضان با کاهش 6.2 درصدی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیو ز، طبق آمارهای رسمی منتشر شده از سوی بانک مرکزی در رمضان سال 1396 متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات شهری تهران 4.5 میلیون تومان بود که نسبت به ماه قبل از خود 0.7 درصد افزایش پیدا کرد.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت یک متر مربع بنا نشان می‌دهد، واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی 3 تا 3.5 میلیون تومان بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را در اختیار دارند که سهم آن در ماه رمضان سال گذشته با 0.5 درصد افزایش نسبت به ماه قبل خود به 13 درصد افزایش یافت اما بعد از رمضان با کاهش یک درصدی مواجه شد.

بررسی توزیع فراوانی تعداد واحدهای معامله شده بر حسب ارزش هر واحد مسکونی حاکی از آن است که واحدهای مسکونی 150 تا 200 میلیون تومانی بیشترین سهم از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند که این سهم در رمضان سال گذشته نسبت به ماه‌های قبل و بعد از خود بیشترین مقدار را داشته است. سهم واحدهای مسکونی 150 تا 200 میلیون تومانی معامله شده در رمضان سال گذشته 14 درصد بوده که نسبت به ماه‌های قبل و بعد از خود حدود 2 درصد بیشتر بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.