کد مطلب: ۱۴۰۲۳۴

اعلام جنگ روسیه به آمریکا؛

مسکو توافقنامه امنیت پرواز با آمریکا در حریم هوایی سوریه را لغو کرد

مسکو توافقنامه امنیت پرواز با آمریکا در حریم هوایی سوریه را لغو کرد

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که از دوشنبه 19 ژوئن روسیه تمامی توافقنامه‌ها و تعهدات دوجانبه امنیت پروازی با آمریکا جهت ممانعت از هرگونه سانحه هوایی در سوریه را ملغی اعلام می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دفاع موشکی روسیه از این پس هر هواپیمایی در منطقه عملیاتی نیروی هوایی روسیه در سوریه را هدف می‌گیرد.

در این بیانیه آمده است: از این پس در منطقه هوایی سوریه که نیروی‌های روسی مستقر هستند،جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی در غرب فرات، هدف گرفته خواهند شد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است: فرماندهی ائتلاف تحت امر آمریکا از کانال تماس عدم برخورد با روسیه برای اجتناب از حوادث در دوران عملیات رقه بهره نبرد. جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه در همان زمان در آسمان سوریه عملیات داشتند، به هر حال فرماندهی نیروهای ائتلاف از کانال تماس موجود میان فرماندهی هوایی پایگاه هوایی العیدید قطر و پایگاه حمیمیم روسیه در سوریه برای اجتناب از حوادث احتمالی استفاده نکرد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: مسکو خواهان انجام تحقیقات دقیق از سوی فرماندهی آمریکا درخصوص حمله به جنگنده سوری و ارائه نتایج این تحقیقات است.

وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه اقدام نیروی هوایی آمریکا در سرنگون کردن جنگنده سوری در حریم هوایی سوریه نقض آشکار حاکمیت این کشور است اعلام کرد: رفتارهای آمریکا درقبال نیروهای سوری را تجاوز نظامی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.