کد مطلب: ۶۰۵۰۹۹

چینی‌ها در ایران مترو می‌سازند؟

چینی‌ها در ایران مترو می‌سازند؟

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه کشور چین به دنبال عقد قرارداد برای نوسازی ناوگان مترو تهران است گفت: ما چند جلسه با برخی شرکت‌های بسیار توانمند چین داشتیم. بحث ما این است که علاوه بر تامین قطعه، در بحث فایننس و انتقال تکنولوژی نیز به ما کمک کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی شایسته‌اصل در اینباره اظهار کرد: یکی از کشورهایی که علاقه‌مند است با ما وارد مذاکره شود، چین است. ما چند جلسه با برخی شرکتهای بسیار توانمندشان داشتیم. بحث ما این است که علاوه بر تامین قطعه، در بحث فایننس و انتقال تکنولوژی نیز به ما کمک کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا قطعات و تجهیزاتی که بنا دارید خریداری و وارد کنید محصولاتی هستند که امکان تولیدش در داخل وجود ندارد؟‌ گفت: برخی از این محصولات های‌تک هستند و شرکت‌های دانش بنیان و حتی خود وزارت دفاع هم اعلام آمادگی کرده‌اند که برای تولید برخی از اینها وارد مذاکره شوند. به حدود ۱۰۰ هزار قطعه در تجهیزات و حمل و نقل ریلی نیاز داریم که تامین بخشی از آنها را به جد دنبال کرده‌ایم.

شایسته با بیان اینکه بنده مشغول برنامه‌ریزی روی سه اقدام اولویت‌دار هستم، گفت: نخست تامین قطعات و تجهیز ات استراتژیک است که جزو اقدام‌های عاجل بوده و باید تا پایان سال به آن دسترسی یابیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه افزود: دومین اولویت، مانع‌زدایی برای تولید بومی است. متاسفانه رویکردهایی وجود داشته که چندان به این مباحث توجه نمی‌شده است. باید بتوانیم در صنایع های‌تک و مدیوم‌تک در حوزه حمل و نقل ریلی و تجهیزات ثابت مانند پله برقی‌ها ورود کنیم. سومین اولویت نیز بهبود کیفیت خدمات در ناوگان است که به ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در مترو پایتخت و حومه مربوط می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.