کد مطلب: ۳۱۸۹۵۲

مشتریان پروپا قرص بازار طلا

مشتریان پروپا قرص بازار طلا

آمار شورای جهانی طلا نشان داد بانک‌های مرکزی در سه ماهه سوم امسال طلا به ارزش حدود 5.8 میلیارد دلار خریدند که بزرگترین خرید از سال 2015 بود.

بانک‌های مرکزی که در راس آنها روسیه ، قزاقستان و ترکیه قرار داشتند در سه ماه منتهی به سپتامبر، 148.4 تن طلا خریدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته آلیستر هویت، مدیر اطلاعات بازار در شورای جهانی طلا، بانک‌های مرکزی مایل هستند از دلار آمریکا فاصله گرفته و ذخایر ارزی خود را متنوع کنند. قیمت طلا اغلب خلاف جهت دلار حرکت می‌کند.

قیمت طلا چهار درصد در سه ماهه سوم سال 2018 سقوط کرد و به پایین 1200 دلار در هر اونس رسید که پایین‌ترین قیمت از ژانویه سال 2017 بود اما پس از آن طلا بهبود یافت و در محدوده 1233 دلار معامله می‌شود.

روسیه با خرید بیش از 92.2 تن طلا در سه ماهه سوم، رکوردشکنی کرد و میزان ذخایرش را به بیش از 2000 تن رساند.

بانک‌های مرکزی هند، مجارستان و لهستان نیز اخیرا طلا خریداری کرده‌اند و اکنون دسته جدیدی از خریداران مشاهده می‌شود.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، خرید بانک‌های مرکزی برخلاف رفتار سرمایه‌گذاران است به طوری که صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در سه ماهه سوم برای نخستین بار از سه ماهه چهارم سال 2016 با خروج سرمایه روبرو شدند. سرمایه‌گذاران مجموعا 116 تن طلا به ارزش حدود 4.5 میلیارد دلار در مدت مذکور فروختند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.