کد مطلب: ۷۵۳۹۸۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مشاهده سراتو ۲۰۲۳ در تهران/ خودرو جدید کیا چه امکانات دارد؟

مشاهده سراتو 2023 در تهران/ خودرو جدید کیا چه امکانات دارد؟

پس از گذشت حدود شش سال ممنوعیت واردات خودرو، شرکت کوشا‌ خودرو واردات خودرو را از سر گرفت. اما کیا سراتو 2023 که یکی از خودروهای وارداتی این شرکت است چه مشخصاتی دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، با تصویب آیین‌نامه واردات خودرو و اعلام اسامی شرکت‌های واردکننده، به طور مداوم حدس‌هایی در رابطه با مدل خودروهای وارداتی به کشور زده می‌شد. یکی از خودروهایی که در این گمانه‌ها حضور دائمی داشت، کیا سراتو بود که هم‌اکنون نیز در شو روم شرکت واردکننده کوشا خودرو به نمایش درآمده است.

اما کیفیت این خودرو که قرار است به‌زودی وارد بازار ایران شود در چه سطحی قرار دارد؟

حضور مجدد سراتو در ایران

سدان سراتو را می‌توان یکی از محصولات بسیار موفق و پرطرفدار برند کیا در ایران معرفی کرد. خودرویی که در نسل‌های مختلف و در مدل‌های وارداتی و مونتاژی در بازار ایران عرضه می‌شود.

سراتو از سال 2003 وارد خط تولید شرکت کیا و سال 2004 راهی بازارهای جهانی شد. نسل اول این خودرو در سال 2008 وارد ایران شد و در بدو ورود به دلیل مشخصات فنی بسیار خوب مورد توجه مخاطبان ایرانی قرار گرفت. نسل دوم این خودرو با کد TD در سال 2010 و یک سال پس از معرفی جهانی، به صورت وارداتی داخل کشور عرضه و به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کیا در ایران بدل شد.

پس از این موفقیت، شرکت سایپا اقدام به عرضه نسخه‌های مونتاژی در مدل‌های آپشنال و معمولی کرد. نسل سوم این خودرو (کد YD) نیز در سال 2014 به ایران وارد شد و با توجه به سابقه و قیمت مناسب به‌سرعت توانست جایگاه خود را به‌عنوان یک خودرو باکیفیت و خوش‌قیمت پیدا کند.

برخلاف عرضه سریع نسل‌های قبلی کیا سراتو در ایران با توجه به ممنوعیت واردات خودرو از سال 2017 تا امسال سراتو جدیدی به کشور وارد نشد و قیمت سدان اقتصادی و ارزان‌قیمت کیا سراتو در نبود عرضه مناسب به قیمت‌های نجومی در حد خودروهای فوق‌لوکس خارجی رسید.

حال در سال 2023 نسل چهارم کیا سراتو (با نام جدید کیا فورته) مدل روز وارد کشور شده و به این حسرت شش‌ساله پایان داده است. این خودرو که در سال 2018 معرفی شد در بخش ظاهری کاملا با نسل قبل متفاوت است و از زبان طراحی جدید کیا بهره می‌برد.

مشخصات فنی سراتو

بخش فنی کیا سراتو 2023 از یک پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی با توان تولید حداکثر قدرت 147 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 179 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه برخوردار است. یک جعبه دنده CVT نیروی تولیدی را به محور جلو این سدان منتقل می‌کند.

امکانات رفاهی کیا سراتو

رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی، نوربالا خودکار، چراغ روشنایی روز، صندلی‌های اسپرت، نمایشگر لمسی 25 اینچی مولتی مدیا با مسیریاب و رادیو ماهواره‌ای، روشن و خاموش کردن موتور از راه دور و رادار هشدار نقاط کور از جمله امکانات رفاهی این خودرو هستند.

این خودرو همچنین مجهز به دستیار جلوگیری از تصادف از عقب، کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای سراسری، ترمزهای چهارچرخ دیسکی به همراه سیستم ترمز خودکار اضطراری هوشمند، سامانه هشدار خواب آلودگی راننده، سامانه کمکی حرکت بین خطوط جاده، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش و پایداری و سامانه پایش فشار باد تایرهاست.

حال باید دید واردات این خودرو با تیراژ انبوه انجام می‌شود یا به همین تعداد انگشت‌شمار محدود می‌شود؟ در صورتی که کوشا خودرو واردات انبوه را در دستور کار قرار دهد، به نظر می‌رسد که همچون مدل‌های قبلی، سراتو 2023 هم در بازار ایران مورد استقبال قرار بگیرد.

برای مطالعه بیشتر، خبر نمایش خودروهای وارداتی کیا در تهران را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سرباز بازنشسته

    اگر بگذارند خیلی خوب است چرا نباید ماشین خوب وارد کشور شود شما که نمیتوانید ماشیت خوب با استاندارد جهانی ولوکس درست کنید لاعقل وجدان داشته باشید ازاد بگذارید واردات تا خودرو سازان این رانت وفساد وکم کاری در بیایند رقابت کنند با ماشینهای دنیا هرچند عرضه این کار را ندارید ولی مردم که گناه نکردند فقط ماشینهای احد بوق شما سوار شن وخودشان را به خطر بندازند وریس مملکت باید این درایت را داشته باشد جلو این فساد بزرگ را بگیرد هر چند خودشان هم دستی در این اتش دارند خدا خوشش نمی اید مردم رادر حسرت خودرو بگذارید این که نشد کشور داری مثل تمام دنیا کار کنید خودمان را جدا کردیم از دنیا مردم بیچاره هم چارهای ندارند یک زمانی مشکلات بزرگی براری کشور پیش می اید دیگر دیر میشود که دیر هم شده

  • ناشناس

    تازمانی که اکثریت مردم توان خرید این ماشینها را ندارند چه فایده ای داره

  • ناشناس

    فقط در حد حرف
    این خودرو ها به کی میرسه یک سری دلال