کد مطلب: ۳۷۱۲۷۸

روحانی:

ان‌شاء‌الله مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت

ان‌شاء‌الله مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه پیشرفت‌ها و فعالیت‌های جدید در کشور همچنان ادامه دارد، گفت: ما ان‌شاء‌الله مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت، نفت خودمان را می‌فروشیم و نیازهای خود را جبران می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، حسن روحانی امروز چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری همزمان از چند طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در استان کرمانشاه سخنرانی کرد. صحبت‌های وی را در ادامه می‌خوانید.

*ما منطقه و قدرت ملت ایران را بهتر از دیگران می‌شناسیم، با کسی نیز دشمنی نداریم اما در برابر هیچ توطئه‌ای دست روی دست نمی‌گذاریم.

*قطعه اول طرح آب‌های گرمسیری استان کرمانشاه که امروز افتتاح شد شاید بزرگترین طرح توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور باشد و این طرح بسیار عظیم و سرنوشت‌ساز برای توسعه منطقه و امنیت غذایی کشور حائز اهمیت است.

*غرب کشور به عنوان سرزمین پاک، شرف، مقاومت ، ایثارگری و فداکاری در دوران دفاع مقدس است، امروز خوشحالیم که ملت بزرگ ما توانست این منطقه ایثار را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کند.

*مجموعه این طرح‌ها، توسعه بیش از پیش منطقه غرب کشور را به همراه خواهد داشت، برای این طرح سال‌ها فکر شده، با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری ایشان در مورد این طرح بحث می‌کردیم و در دولت آقای خاتمی این طرح را به شورای عالی امنیت ملی بردیم و جلسات مستمری در دبیرخانه شورا برای تصویب آن داشتیم و مرحوم هاشمی به صورت مداوم در مورد روند اجرای این طرح سوال می‌کرد.

*برای انجام این کار بزرگ از همه سپاسگزاریم.

*امسال از نظر منابع آبی در کشور سال بسیار خوبی داشتیم. مجموعه ذخایر سدهای کشور 80 درصد پرشده است و از اول فروردین ماه تا امروز حدود 32 میلیارد مترمکعب آب وارد کشور شده و این نعمت بزرگ خداوند برای کشور خیر و برکت به همراه داشته است.

*به مسئولین گردشگری کشور یادآوری می‌کنم که باید از این فرصت خوب که برای طبیعت ایران ایجاد شده، استفاده کنند و تحول بزرگی را در زمینه گردشگری ایجاد نمایند.

*با قدردانی از رهبر معظم انقلاب که با درخواست استفاده از تسهیلات 8 میلیارد دلاری برای تکمیل این طرح از صندوق توسعه ملی موافقت کردند، باید بگویم امروز روزی است که من از سال 82 آرزوی رسیدن آن را داشتم و امیدوارم ادامه این طرح با تأمین اعتبار آن ادامه و تکمیل این طرح با تأمین اعتبار انجام شود.

*در دولت‌های یازدهم و دوازدهم 37 سد و بند تکمیل شده، 5 سد هم در شرف تکمیل است و این کار بسیار بزرگی است که انجام شده است.

*خوشحالم در روزهایی که عربده‌کشی دشمنان بیشتر شده و حرف‌های بی‌ربط ناروا و غلط می‌زنند، مردم ما شاهد افزایش روحیه تلاش و کوشش هستند و افتتاح چنین طرح‌های مهمی را داریم که افتتاح هریک از آنها، ضربه ای بزرگ به دشمنان است.

*پیشرفت‌ها و فعالیت‌های جدید در کشور همچنان ادامه دارد، گفت: ما ان‌شاء‌الله مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت، نفت خودمان را می‌فروشیم و نیازهای خود را جبران می‌کنیم.

*حرف آمریکایی‌ها کاملاً بی‌اساس است قدرت آنها در حد زبان درازشان نیست، ما منطقه و قدرت ملت بزرگ ایران را بهتر از آنها می‌شناسیم .فداکاری و قدرت ملت ما بیشتر از تصور آمریکایی‌هاست.

* مشکلات هست اما باید دشمن را پشیمان کنیم و سر جایش بنشانیم و به نقطه عقلانیت که فعلاً از آن خارج شده، برگردانیم.

*در بسیاری از زمینه‌ها موفق بوده‌ایم و در ادامه نیز پیروز خواهیم بود، طرح آب‌های گرمسیری استان کرمانشاه به عنوان بزرگترین طرح توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور تا این مرحله رسیده است و اکنون ادامه و موفقیت آن با مردم است. دست کشاورزان و فعالان اقتصادی را می‌بوسم که به صحنه بیایند و برای صنعت، کشاورزی و گردشگری منطقه تلاش کنند و سرمایه‌داران نیز باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

*با ادامه این روند، شاهد آبادانی بیش از پیش منطقه خواهیم بود، این منطقه نقطه استراتژیک و مهمی است و به عنوان شهرستان‌های مرزی از اهمیت بالایی برخوردار است. روابط ما با همسایگان و بویژه همسایگان غربی صمیمانه است. با همسایگان شرقی و همسایگان شمالی هم روابط بسیار خوب است. در جنوب نیز بجز با یکی دو همسایه که اشکال دارند و در این ماه رمضان دعا می‌کنیم خدا عقل را به آنها برگرداند، با بقیه همسایگان روابط خوبی داریم. منافع آن یکی دو همسایه نیز در این است که با ایران باشند ما با هیچ‌کس دشمنی نداریم ولی در برابر هر توطئه‌ای نیز دست روی دست نخواهیم گذاشت و پاسخ دشمنی‌ها و توطئه‌ها را می‌دهیم و مقاومت می‌کنیم. ایران با ملتی متحد از اقوام و گویش های مختلف، هزاران سال در برابر انواع توطئه‌ها مقاومت‌ کرده و مانده است.

*این طرح ملی مزایای بسیاری برای منطقه خواهد داشت، برای این طرح نزدیک به 6800 میلیارد تومان هزینه شده و یا خواهد شد.

*استاندار اعلام کرد که همه خانه‌های آسیب دیده از زلزله در روستاها تکمیل شده و 66 هزار خانه تعمیر و 20 هزار خانه تکمیل شده که این کار بزرگی است.

*دولت حتماً در روند کمک‌رسانی و بازسازی، نقدهایی داشته اما امیدواریم مردم از کارهای انجام شده راضی باشند و با ادامه تلاش‌ها، شاهد توسعه هر چه بیشتر این منطقه استراتژیک باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سعيد

    پیشرفت‌ها و فعالیت‌های جدید در کشور همچنان ادامه دارد، گفت: ما ان‌شاء‌الله مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت. در بسیاری از زمینه‌ها موفق بوده‌ایم و
    خجالت هم خوب چيزيه