خبر مهم:

کد مطلب: ۴۵۸۸۷۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مشکلات مردم در عرضه اولیه «وپویا» / چرا برخی سفارش‌ها ثبت نشد؟

مشکلات مردم در عرضه اولیه «وپویا» / چرا برخی سفارش‌ها ثبت نشد؟

روز چهارشنبه عرضه اولیه «وپویا» به عنوان نخستین عرضه تابستان امسال وارد بازار سهام شد، عرضه‌ای که عدم تخصیص آن به بسیاری از سهامداران موجب اعتراض آنها شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز چهارشنبه عرضه اولیه «وپویا» با مشارکت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به پایان رسید. عرضه اولیه‌ای که به دلیل قطعی سامانه معاملاتی آگاه نسبت به عرضه اولیه قبلی افتی محسوس داشت. در حالی که پیش‌بینی می‌شد میزان مشارکت در این عرضه به چهار میلیون نفر نیز برسد. هر چند مدیرعامل کارگزاری اعلام کرده که با همکاری سازمان بورس، تصمیماتی اتخاذ شده که به همه مشتریان کارگزاری آگاه این عرضه اولیه تخصیص داده شود. با این حال به جز کاربران کارگزاری آگاه، بسیاری از سهامداران کارگزاری‌های دیگر نیز نسبت به عدم تخصیص «وپویا» اعتراض داشته‌اند.

بسیاری از اعتراضات سهامداران، نسبت به کارگزاری مفید بوده است.

یکی از مخاطبان تجارت‌نیوز در پیامی نوشته است: « کارگزاری مفید شما به نفع خودتون برای ما خرید می کنید من توافق نامه را تایید کردم موجودی هم کامل میکنم ولی دوتا در میون واسم عرضه اولیه می خری این جای شرمساری داره خرید میزنید بعد خطا میزنید بعدم خرید اصلا انجام نمیشه سر پیزد هم همین کارو بلا رو سر خیلی ها آوردید متاسفم شمارو انتخاب نمودیم.»

فردی دیگر نیز از ثبت سفارش و بلوکه شدن پولش توسط کارگزاری خبر داده اما گفته هیچ سهمی به او تعلق نگرفته است.

کاربری به نام مددی نیز گفته است: « کارگزاری مفید کاملا بی ثباته وپول روز قبل سهام اولیه واریز میشه وتوافق نامه هم نوشتیم خرید میفرستیم تایید میشه وبعد خرید انجام نمیشه نثل وپویا واریاساسول پیزد وجوابگو نیستند میگن برو شکایت کن واقعا کارگزاری مفید افتضاحه.»

مهدی نیز در پیامی نوشته است: « کاگزاری مفید واقعا بد کار می کنه سفارش اولیه وپویا رو دیر ارسال کرد و باعث حذف سفارش خیلی ها شد و به هیچ عنوان پاسخگو هم نیست.»

و حامد نیز اعلام کرده « کارگزاری مفید برای من نه وپویا و نه آریا ساسول رو نخرید هیچ کس هم پاسخ گو نیست.»

و بسیاری از مخاطبان دیگر که نسبت به عدم تخصیص «وپویا» از سوی کارگزاری مفید گله کرده بودند.

البته مبین‌سرمایه نیز یکی دیگر از کارگزاری‌هایی بوده که نتوانسته در تخصیص عرضه اولیه به مشتریانش خوب عمل کند.

این کارگزاری در پیامی به مشتریانش گفته است:

« مشتری گرامی
در خصوص محدودیت ایجاد شده در ظرفیت ارسال سفارش های عرضه اولیه، در عرضه نماد وپویا، متاسفانه سفارشات تعداد محدودی از مشتریان، بدلیل مورد مذکور در هسته معاملات ثبت نشده است ، ضمن عذرخواهی به اطلاع می رساند این مشکل از عهده کارگزاری خارج بوده است و کارگزاری تمامی تلاش خود را برای ثبت این دسته سفارش ها انجام داده است ولی محدودیت ایجاد شده مانع از ثبت درخواست و خرید در نماد مذکور گردیده است. امیدواریم با پیگیری موضوع افزایش ظرفیت ارسال سفارش در عرضه های بعدی شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم. »

در این روزهایی که بازار سهام با ورود سهامداران بیشتری روبروست و سیلی از نقدینگی به این بازار هجوم آورده است، عملکرد ضعیف کارگزاری‌ها موجب نگرانی بسیاری از فعالان بازار شده است. موضوعی که تکرار آن می‌تواند تبعات سنگینی برای این بازار پررونق و جذاب داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام من ۱۰۰ بار خریده آریا پویا زدم اما خرید انجام نمیشه از هر کس میپرسم میگه ما مشکلی نداریم این جور معلوم است فقت کاگزاری مفید این مشکل داره از مدیران محترم مفید خواهش مندم مشکل کارگزاریشون برطرف نمایند سپاس گزارم

  • فرهاد

    این عرضه خیلی مسخره

  • ناشناس

    فقط کارگزاری مفید نبوده بلکه کارگزاری آگاه با اینکه من ثبت سفارش کرده بودم برای وپویا به میل خودش انصراف زده وپول رو به حساب برگردونده الانم هرچی تماس میگیرم جواب درستی نمیشنوم متاسفم واقعا

    • ناشناس

      کارگزاری مفید یک ماهه دارم سفارش خرید سهم میزنم اما قبول نمیکنه
      این چه وضع مسخریه
      به کی بریم سر و صدا کنیم بگیم. مدیر مفید کدوم نفهمیه

  • ناشناس

    سلام من هم الان دوباره که عرضه اولیه ثبت می کنم.اما هیچ خریدی برام انجام نمیشه.
    خب بالاخره باید یکی جوابگو باشه.
    کارگزاری مفید لطفا پاسخ بدید.

  • احمدی

    سلام کارگزاری پویا تلفن مردم را که جواب نمیدید
    یک ماه بیشتر شده خواهشن پول ما را بریز نیاز داریم والا تهرانو میدادن دست من یک ماه میفروختم با تشکر از تجارت نیوز،

  • سلیمی

    من هم کارگزاری مفید شارژ کردم ولی برام سیتا نخریده هم توافق نامه امضا کردم و هم دستی خریدم

  • محدثه

    چرا باید اینطوری بشه و بعد از شارژ این اتفاق رخ بده تا الان ۳تا از عرضه اولیه ها رو نخریده برای من و من واقعا متاسفم.

  • ناشناس

    من و دخترم هم صبح خرید عرضه اولیه انجام دادیم اما بعد از اتمام ساعت خریدش این مفید خراب شده پیام خطا داد و هیچ کدوم نتونستیم بخریم،ای گندت بزنه مفید،خیلی عصبانیم.تو ایم مملکت خراب شده همه چی بزن در رو، کی به کیه هیچی جوابگو نیست.????

  • ناشناس

    باسلام
    بنده هم توافق نامه عرض اولیه رو در کارگزاری مفید تایید کردم و حسابم هم شارژ داشت…با اینکه خودمم هم خرید زدم وپول هم بلوکه شد…متاسفانه بعد از پایان مهلت سفارش گیری….برای من خطا زده….این انصاف نیست چرا فریب میدید مردم رو

  • ناشناس

    امروز نوزدهم مرداد ماه 99 من سهام شتران و فملی را خریداری و کارگزاری تایید وثبت در سییستم وپول از حساب کسر کرد ، ولی بعد از پایان معاملات و تعطیلی بازار پول به حساب برگردوند و پیام منقضی شد را ارسال کرد …..چرا؟؟