کد مطلب: ۲۱۰۷۴۸

قائم مقام وزیر نیرو:

مصرف آب ۱۵ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است

مصرف آب ۱۵ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به کاهش شدید ورودی منابع آب گفت: این در حالی است که مصرف آب ۱۵ میلیارد مترمکعب در سال افزایش یافته است.

ستار محمودی در همایش «بررسی چالش‌های حقوقی رفع تصرفات غیرقانونی اراضی حریم بستر رودخانه‌ها» با بیان اینکه وزارت نیرو و قوه قضائیه توانسته‌اند به تفاهم کامل درخصوص مقابله با زمین‌خواری و مشکلات ساخت‌وسازهای غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها دست یابند، گفت: زمانی ما از قوه قضائیه تقاضا داشتیم تا صرفاً به حرف‌های ما گوش بدهد، اما در حال حاضر ما حتی از آنها عقب هستیم و قوه قضائیه به ما می‌گوید چرا وقتی ما حکم دادیم، وزارت نیرو اجرای حکم را پیگیری نمی‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: شاخص‌های آب و هوایی نشان می‌دهد سال آبی جاری (۹۷-۹۶) در تنگنای آبی هستیم و مجموعه منابع آبی ما تا قبل از ۱۰ سال آبی گذشته همواره ۳۱۵ میلیارد مترمکعب به عنوان ورودی سالانه منابع آبی بود، اما در حال حاضر و در سال آبی جاری، ورودی آب منابع کشور ۱۱۵ میلیارد مترمکعب است.

قائم مقام وزیر نیرو افزود: از سوی دیگر ۱۵ میلیارد مترمکعب مصرف آب ما افزایش یافته و از ۸۰ میلیارد مترمکعب در سال به ۹۵ میلیارد مترمکعب مصرف آب رسیده است.

محمودی اظهار داشت: همچنین با استفاده از برداشت زیاد آب و نیز مصرف انواع شوینده‌ها و آلاینده‌ها، با حداکثر توان اقدام به تخریب کیفیت آب می‌کنیم؛ البته بخشی از این اقدامات چاره‌جویی دارد، ولی بخشی هم نیازمند تنبیه از سوی قوه قضائیه است.

وی تصریح کرد: متأسفانه اراضی در جوار آب و رودخانه‌ها جزو شیرین‌ترین اراضی برای تصرف زمین‌خواران محسوب می‌شوند چرا که با کمترین اصلاحات، بیشترین ارزش افزوده برای این اراضی به وجود خواهد آمد.

قائم مقام وزیر نیرو با تاکید بر اینکه عرصه زمین‌خواری جز با حکم قانون اصلاح نمی‌شود، گفت: اگر تصرفات اراضی غیرقانونی برطرف و ویلاها تخریب نشود، شاهد شیوع گسترده بیماری در شهرها هستیم.

محمودی یادآور شد: ۱۴۶ هزار کیلومتر شریان رودخانه‌های کشور است که نمی‌توانیم همه این میزان حریم رودخانه‌ها را با یکدیگر آزادسازی کنیم، بنابراین باید ابتدا به سراغ گلوگاه‌ها برویم و در مرحله بعدی از دخل و تصرف در حریم رودخانه‌هایی که تصرف اراضی آنها سبب وارد آمدن خسارت عمومی به شهروندان می‌شود، جلوگیری کنیم.

قائم مقام وزیر نیرو تاکید کرد: ما در وزارت نیرو زورمان به دخل و تصرف حریم رودخانه‌های کرج و جاده چالوس نمی‌رسد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.