کد مطلب: ۲۲۵۹۷۱

مصوبه دولت برای تغییر مدیریت فرودگاه قشم

مصوبه دولت برای تغییر مدیریت فرودگاه قشم

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر، فرودگاه و لجستیک قشم با اشاره به این‌که حمل‌ونقل و لجستیک پاشنه آشیل صادرات و واردات مناطق آزاد است، گفت:‌ در این راستا با مصوبه دولت شرکت درآمد-هزینه برای مدیریت فرودگاه‌ و بنادر مناطق آزاد تاسیس شده است.

امیر جعفرپور، اظهار کرد:‌ بر اساس مصوبه هیئت دولت در مردادماه سال گذشته که شورای نگهبان آن‌را تایید کرد،‌ آبان‌ماه 96 شرکت توسعه و مدیریت بنادر، فرودگاه و لجستیک قشم به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های منطقه آزاد تاسیس شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی تصریح کرد:‌ مقدار زیادی از تصدی‌های در منطقه آزاد قشم در حوزه بندری، فرودگاهی و لجستیک است، با توجه به این‌که پاشنه آشیل توسعه مناطق آزاد به خصوص در حوزه صادرات و مدیریت واردات حمل‌ونقل و لجستیک بود دولت تصمیم گرفت این حوزه‌های تصدی‌گری را از دل سازمان مناطق آزاد خارج کرده و آنرا در قالب یک شرکت درآمد-هزینه مدیریت کند.

وی افزود: بر این اساس فعالیت‌های توسعه‌ای و مدیریت حمل‌ونقل توسط این شرکت انجام می‌شود.

جعفرپور با تاکید بر این‌که مدیریت فرودگاه، بنادر قشم با شرکت توسعه و مدیریت بنادر، فرودگاه و لجستیک قشم، اظهار کرد: البته در اساسنامه شرکت درج شده که باید با سازمان‌های حاکمیتی از جمله سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هماهنگی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر، فرودگاه و لجستیک قشم بیان کرد: برای توسعه زیرساخت‌های فرودگاه و بندر تابع سازمان‌ها نیستیم.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.