کد مطلب: ۶۷۶۲۷۴

۵ تصمیم جدید شورای عالی بورس تصویب شد

۵ تصمیم جدید شورای عالی بورس تصویب شد

در جلسه شورای عالی بورس که با حضور وزیر اقتصاد، وزیر صمت، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس پنج تصمیم شورا به تصویب رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ۵ مصوبه جدید شورای عالی بورس چیست؟

به نقل از بازار سرمایه ایران، در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای عالی بورس، نخست گزارشی از آخرین وضعیت بازار سرمایه و صنایع بورسی و تاثیر تصمیمات وزارت نیرو درباره مدیریت مصرف برق بر صنایع مطرح و مقرر شد وزیر اقتصاد با هماهنگی وزیر صنعت طی مکاتباتی با وزارت نیرو و هیئت دولت پیگیر اتخاذ تصمیمات مناسب جهت مدیریت تخصیص برق صنایع در هفته‌های اوج مصرف برق باشد.

در ادامه تصمیماتی درباره نحوه مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر بورسی و غیر بورسی سهام عدالت اتخاذ شد تا فرایند افزایش سرمایه این شرکت‌ها تسهیل و تعیین تکلیف شود.

در این جلسه همچنین اصلاحات پیشنهادی سازمان بورس و اوراق بهادار در دستورالعمل معاملات کالا و اوراق بهادار قابل معامله در بورس انرژی و ایجاد امکان انجام معاملات گواهی صرفه‌جویی انرژی به تصویب رسید.

در ادامه در راستای حفظ حقوق سهامداران حقیقی و حقوقی مقرر شد مبالغ جرایم مندرج در ماده ۱۴ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی که متوجه ناشران اوراق بهادار، نهادهای مالی و تشکل‌های خودانتظام و نیز مدیران آنهاست، متناسب با شاخص تورم اعلامی بانک مرکزی تعدیل شده و جهت تصویب به هیئت دولت پیشنهاد شود. بر اساس قانون کف و سقف جرایم هر ۳ سال یک بار با پیشنهاد شورای عالی بورس در هیات وزیران به تصویب می‌رسد.

همچنین در جدیدترین جلسه شورای عالی بورس ، به پیشنهاد علی صالح‌آبادی رییس کل بانک مرکزی و با تصویب اعضای شورای عالی بورس، مقرر شد گواهی سپرده خرید سکه طلا طرح امام، پس از تایید کمیته فقهی سازمان به عنوان ابزار مالی در بازار سرمایه پذیرفته و درج شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا و دلار و مسکن و خودرو نسبت به بازار سرمایه رشد عجیبی داشتند.بورس از این نقطه حداقل بازدهی ۴۰ تا ۵۰ درصدی باید داشته باشه.

  • ناشناس

    این قدر نامردی میکنن طوری که خودرو قیمتش نجومی شده ولی سهامش دوریال ارزش نداره این یه نوع ظلم در حق سهامداران هست و خوردن اون حرام شرعیه

  • ناشناس

    شما سهامشو نخر تا قیمتش نجومی بالا نره برادر چرا سهم این خودروسازای ورشکسته رو میخری

  • ناشناس

    از بورس فرار کنید کلاه برداری هست به روش جدید

  • ناشناس

    چطور میشه خیلی از شرکتها دولتی،مثل معدنیها که از فروش تمام منابع طبیعی کشور سود زیادی میسازن ولی سهامدار عمدشون یه سری شرکتهای خصوصین ،یعنی از فروش تمام منابع کشور منافع میره تو جیب یه سری آدمهای خاص.اینکه ۲۰ درصدش شناور میزارن یجور بازیه،اصلا قیمت سهم تو بورس پایین بیاد یابالا بره برای اون قشر خاص هیچ مهم نیست اصلا درگیر این مسائل نیستن،همه سود سالیانه کلا میره تو جیبشون ،۸۰درصد غیر شناور اصلا بخوان سهم خودشونو هم بفروشن ملاک قیمت سهمو از بورس بدست نمیارم.یعنی کسانی که بورسو کنترل میکنن این چیزارو نمیفهمن؟.کلا بورس یه ظاهر سازیه بگن ما هم تو کشور بورس داریم وگرنه سودمنابع تو کشور خیلی قشنگ هدایت میشه تو جیب یه سری قشر خاص تمام

  • ناشناس

    یه تصمیم منفی مثله نرخ یوتیلیتی ها میگیرن چند شرکت و سهام دارشو نابود میکنین ، بعد صد تا تصمیم مثلا مثبت میگیرن یه اپسیلون نتیجه مثبت نداره . لطفا وزن تصمیم های مثلا مثبتتون هموزن تصمیم های منفی تون باشه .

  • ایرانی

    خجالت نمیکشیدپول مردم رودربورس گروگان گرفتیدچراضررمردم روجبران نمیکنید

    • ناشناس

      این یه سرقت سازمان یافته از مردم خدا زده ایران هست مگر میشه آدم ماشین شاسی بلندش بفروش بزاره تو بازار سرمایه الان بعد از دوسال پول یه دوچرخه هم توش درنیاد

  • ناشناس

    ما گول خوردیم گول تبلیغات که بیایید در بورس و به اقتصاد کشور کمک کنید بهترین و سالم ترین بازار بازار سرمایه است ولی نمی دانستیم که این یک تله برای چپاول پول و سرمایه ملت است یک دزدگاه است

  • ناشناس

    متاسفانه، بورس زمانی رشد می کنه و قیمت ها واقعی میشن که خود دولت ذی نفع باشه وگر نه دلشون به حال سهامدار بیچاره نمیسوزه.

  • ناشناس

    سلام شب بخیر، من مورخ 15 خرداد 99 آمدم تو بورس کل سرمایه از بین رفت، نابود شدم، خدا باعث و بانی آن نابود شود