کد مطلب: ۶۰۷۶۷۹

معافیت مالیاتی برای شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند

معافیت مالیاتی برای شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند

رئیس سازمان بورس از ارائه پیشنهادی برای ارتقای معافیت مالیاتی ۵ درصدی شرکت‌هایی که می‌خواهند وارد بورس شوند، در سال آینده خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجید عشقی گفت: در قالب یک پیشنهاد در لایحه بودجه ۱۴۰۱ آورده شده است که معافیت مالیاتی شرکت‌هایی که می‌خواهند وارد بازار سرمایه شوند، افزایش یابد در این زمینه پیشنهاد شده است، شرکت‌هایی که سال آینده وارد بورس شوند ۵ واحد درصد مالیات بر درآمد آنهاکاهش یابد.این برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند وارد بورس شوند و امیدواریم مجلس هم این پیشنهاد دولت در لایحه بودجه را تصویب کند.

او ادامه داد: معافیت مالیاتی تشویق خوبی برای شرکت‌ها در ورود به بورس است، همچنین به تناسب افزایش جایگاه شرکت‌ها در بورس و ارتقاء رتبه آنها از بازار پایین تر به بازار بالاتر معافیت مالیاتی هم بیشتر می‌شود. به عنوان مثال برای ارتقاء یک شرکت از بازار پایه به بازار اصلی بورس یا فرابورس باز هم معافیت مالیاتی این شرکت‌ها افزایش می‌یابد و شرایط معاملات این شرکت‌ها هم بهتر می‌شود.

رئیس سازمان بورس گفت: در حال حاضر مشکل خاصی در پذیرش شرکت‌ها در بورس و فرابورس نداریم، تلاش بر این است که هیأت پذیرش بگونه‌ای رفتار کند که مشکلی در پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه نباشد و این امر تسهیل می‌شود.

عشقی افزود: در حال حاضر یک فهرست ۲۰ تایی از شرکت‌ها آماده حضور و پذیرش در بورس هستند که کارهایشان انجام شده و در صف عرضه اولیه سهام خود برای ورود به بورس قرار دارند.

عشقی در برابر پرسش دیگری مبنی بر سامانه ایرانی معاملات بورس نیز گفت:‌ سامانه ایرانی معاملات تقریباً آماده است و ما در مورد نحوه انتقال معاملات برخی از نمادها در بورس کارشناسی می‌کنیم، ابتدا باید آزمایش شود، چون یک سامانه برخط و آنلاین است و نمی‌شود روی آن زیاد ریسک کرد.

رئیس سازمان بورس گفت: سعی می‌کنیم ابتدا یکسری از بازارهای فرابورس را معاملات را منتقل کنیم و به ترتیبی این معاملات منتقل شود، ریسکی متوجه بازار سرمایه نشود.

منبع: فارس

آخرین اخبار بورس را از صفحه بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاهش مالیات شرکت های جدید ورود، حاشیه سوددهی آنها را بالا می برد و به تبع آن ارزش سهام شرکت بالا می رود که اقدام خوبی است که توسط سازمان بورس در بودجه ۱۴۰۱ به مجلس ارائه شده است و اگر در مجلس به تصویب برسد کمک حال شرکت های جدید ورود در سال آینده خواهد بود.
    ان شاء ا… هر چه زودتر سهام این شرکت ها در بورس عرضه شود تا ضمن گستردگی بازار سرمایه، سرمایه داران هم منتفع شوند.
    البته به نظر می رسد اگر این شرکت ها به صورت پذیره نویسی یک ساله یا دو ساله وارد بورس شوند بهتر باشد چون در این صورت حداقل سرمایه گذار برای مدتی نمی تواند پول را از بورس خارج کند و این اقدام باعث می شود از یک طرف جلوی سهام داری فست فودی (نوسانگیری) گرفته شود و از طرفی به شرکت این فرصت داده می شود که از پول های ورودی جهت گسترش مبادلات تجاری و مالی خود با شرکای داخلی و خارجی حداکثر استفاده را ببرد و ارزش سهامش رشد بهتری کند و با این روش اکثریت سهام داران به سود معقول و منطقی ای خواهند رسید.

    • ناشناس

      برای سهامدار خرد هیچ فرقی نمی کنه .

  • ناشناس

    عشقی بگو پالایشگاه ستاره خلیج فارس کی میاد ما منتظر اونیم

  • ناشناس

    دنیا را به این شرکت‌ها بدین، باز هم حقوقی های متخلف بازار سرمایه نوسان گیری از سهامداران خرد را با چراغ سبز سازمان بورس و عدم وجود نظارت کافی، بی خیال نمی شوند.

  • شناس

    فکر کنم هر شرکتی که وارد بورس میشه، یه چیزی میرسه. با این وضع بازار چه اصراری که شرکت های جدید وارد بورس بشن!!!؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    ما سهامداران بورس نفرت از خود داریم که به این سید اعتماد کردیم چون ایشان تنها بقا خودش برایش مهم است و آنچه در طول انتخاباتی به مردم قول داد کاملاً دروغ از آب درآمد لذا ما که دستمان بجایی نمیرسد لذا با خدای خود عهد کردیم حق ما را از خائنین به سهامداران بورس بگیرد

  • ناشناس

    برای همه سهامداران بورس روشن شد قالیباف که این همه در زمان روحانی سنگ مردم به سینه میزد در خصوص بورس همه اش دروغ محض بوده والان حتی کوچکترین تذکری هم به خاندوزی نمیده چون موجب آزرده خاطر رئیسی میگردد به هر حال مردم دیگر فریب نمی‌خورند انتخاب بعدی مجلس نزدیک است نهراسید همه چیز درست میشود

  • ناشناس

    خاندوزی ومحسن رضایی دو خائن به سهامداران بورس آرزوی توفیق روزافزون برای قالیباف که اونم همدست همین بیسواد های اقتصادی می‌باشد

  • ناشناس

    اینهمه شرکتهای ورشکسته وارد بورس کردین و به قیمتهای گزاف قالب مردم کردین بس نیست بازم میخواهید شرکت جدید بیارید تو بورس جیب بری کنید