کد مطلب: ۲۸۷۷۷۷

معاون وزیر کار: مدیران و کارکنان مهارت‌های ارتباطی می‌آموزند

معاون وزیر کار: مدیران و کارکنان مهارت‌های ارتباطی می‌آموزند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فقدان مهارت‌های ارتباط میان فردی در نیروی انسانی (کارگر و کارفرما) موجب بروز تنش‌های جدی فضای کار می‌شود.

سازمان بین‌المللی کار عوامل موثر بر بهره‌وری را از دیدگاه وسیع‌تر از جمله عوامل زیست محیطی و جغرافیایی، عوامل تشکیلاتی و عوامل انسانی از قبیل روابط مدیریت و کارکنان، شرایط اجتماعی و روانی کار ارزیابی می‌کند که با توجه به این تقسیم‌بندی می‌توان دریافت، بهبود روابط میان مدیریت و کارکنان در ادارات و سازمان‌ها یکی از اقدامات ضروری است اما گاهی اوقات افراد مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباطی مفید و موثر را ندارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سلیمان پاک سرشت در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: آموزش روابط میان فردی در محیط کار را در قالب مهارت‌های عمومی لحاظ کرده‌ایم تا بتوانیم گامی برای ارتقا این مهارت در فضای کاری برداریم.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: به طورقطع نمی توان انتظار داشت افراد برای آموزش این مهارت‌ها در کلاس‌های آموزشی حضور یابند به همین دلیل برای تقویت این نوع از مهارت در نیروی انسانی باید از امکانات و ظرفیت‌های رسانه‌ها بهره کافی ببریم.

وی افزود: تفکر تیمی، همکاری و هماهنگی گروهی و شیوه درست انتقاد کردن از مهمترین بخش‌های آموزش مهارت‌های عمومی شهروندی است که اجرای آن را دنبال می کنیم و تلاش داریم در این زمینه مهارت‌های ضروری را در قالب بسته‌هایی در فضای مجازی به شهروندان ارائه دهیم.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.