کد مطلب: ۶۵۷۰۴۰

معرفی سامانه یکپارچه فروش خودرو و نحوه ثبت‌نام در آن

معرفی سامانه یکپارچه فروش خودرو و نحوه ثبت‌نام در آن

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو از روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ساعت ۹ صبح آغاز شده و به مدت یک هفته، ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت‌نام ادامه خواهد داشت.

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو از روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ساعت ۹ صبح آغاز شده و به مدت یک هفته، ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت نام ادامه خواهد داشت.

بنابراین مشتریان از این تاریخ می‌توانند در سامانه یکپارچه فروش خودرو، خودرو مورد نظر خود را انتخاب کرده و ثبت‌نام ماشین را انجام دهند.

مشتریان و کاربران عزیز توجه داشته باشند که تقدم یا تأخیر در سامانه ثبت ‌نام ایران خودرو یا ثبت‌نام سایپا، تأثیری در برنده شدن آنها در قرعه‌کشی ندارد. همه خودروسازان دولتی و بخش خصوصی در سامانه یکپارچه فروش خودرو به‌ صورت شفاف، محصولات را به مشتریان و متقاضیان خرید خودرو عرضه خواهند کرد.

معرفی سامانه یکپارچه فروش خودرو

سامانه یکپارچه فروش خودرو برای متقاضیان و مشتریان خرید خودرو بستری را فراهم کرده که خرید خودرو با شفافیت کامل و بدون هیچ شبهه‌ای برگزار شود و خودروسازان خصوصی و دولتی فروش خودرو را از طریق قرعه‌کشی یا پیش‌فروش خودرو با ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام دهند.

سامانه فروش خودرو، طبق دستور رئیس جمهور و وزیر صمت برای ایجاد شفافیت فروش خودرو توسط خودروسازان بخش خصوصی و دولتی راه‌اندازی شده و متقاضیان از طریق ثبت‌نام در این سامانه، خرید خودرو را انجام خواهند داد.

برنامه اعلام ثبت‌نام های فروش خودرو در سایت

65464

تمامی محصولات خودروسازان داخلی در سامانه قرار گرفته و برای نمونه متقاضیان خرید خودرو می‌توانند با ثبت‌نام ایران خودرو یا سایپا، خودرو مورد نظر خود را خریداری می‌کنند.
در سامانه متمرکز فروش، ۳۰ خودرو از محصولات خودروسازی دولتی و خصوصی طبق گفته وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای متقاضیان خرید خودرو عرضه می‌شود. به این صورت که عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو بسیار متنوع بوده و چندین برابر ظرفیت دوره‌های قبل است.

متقاضیان خرید خودرو با خیال آسوده می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و خودرو مورد نظر خود را به مدت ۱ هفته از خودروسازان بخش دولتی و خصوصی، خریداری کنند. فرآیندی که در سایت ثبت‌نام خودرو انجام می‌گیرد، شفاف بوده و تحت نظارت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.

متقاضیان برای ثبت‌نام ماشین و شرکت در قرعه کشی خودرو یا ثبت‌نام برای خرید خودرو پیش فروش سایپا می‌توانند در مدت زمان مشخص شده به آدرس اینترنتی sale.iranecar.com در سامانه متمرکز فروش مراجعه کرده و ثبت ‌نام خود را در این سامانه انجام دهند.

چگونگی ثبت‌نام در سامانه فروش خودرو

مشتریان خرید خودرو برای ثبت‌نام سایپا و ایران خودرو و سایر خودرو سازی ها باید مراحل زیر را انجام دهند.

ورود یا ثبت‌نام

متقاضیان ابتدا برای ثبت‌نام ماشین باید اطلاعات شخصی خود را در سامانه یکپارچه فروش خودرو وارد کنند، بنابراین با انتخاب گزینه ورود یا ثبت‌نام، وارد صفحه اصلی سایت قرعه کشی خودرو می‌شوند.

ایجاد حساب کاربری در سایت قرعه کشی خودرو

کاربران با انتخاب گزینه ثبت‌نام، فرمی را که مربوط به اطلاعات اولیه کاربران است، تکمیل کرده و در سامانه یکپارچه فروش خودرو حساب کاربری ایجاد می‌کنند. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، آدرس و کلمه عبور است.

تکمیل فرم ثبت‌نام ماشین

متقاضی بعد از ایجاد حساب کاربری، به صفحه اصلی ثبت‌نام وارد شده و باید همه مشخصات خود را در این صفحه تکمیل کند. همچنین در این قسمت از سایت ثبت‌نام خودرو، تکمیل فیلدهای ستاره‌دار الزامی است. در ادامه، مشتری بعد از انتخاب گزینه ثبت و ادامه، وارد صفحه اصلی سامانه متمرکز فروش، برای انتخاب خودرو می‌شود.

انتخاب خودرو از سامانه

مشتری با هدایت به این صفحه، لیست خودروها را مشاهده کرده و خودرو مورد نظر خود را انتخاب می‌کند.

انتخاب بخشنامه

در این مرحله، بعد از انتخاب خودرو، متقاضی فهرست بخشنامه‌های فروش را مشاهده کرده و با انتخاب یکی از بخشنامه‌ها در سامانه، به مرحله بعد وارد می‌شود.

مشاهده اطلاعات

مشتری در این صفحه، همه اطلاعات ثبت‌شده در مراحل قبل را مشاهده و تأیید می‌کند که این اطلاعات شامل مواردی نظیر اطلاعات شخصی متقاضی، اطلاعات بخشنامه و انتخاب خودرو است.

دریافت کد رهگیری

متقاضیان و مشتریان در این مرحله از خرید خودرو، کد رهگیری دریافت می‌کنند. با دریافت کد رهگیری، مرحله شرکت در قرعه‌کشی را انجام داده و نام آنها در فهرست افرادی که در قرعه‌کشی شرکت کرده‌اند، قرار خواهد گرفت.

کلام آخر

بنابر آنچه در قسمت فوق بیان شد، یک هفته‌ زمان برای ثبت‌نام متقاضیان در اولین دوره فروش خودرو در نظر گرفته شده و عجله یا تأخیر مشتریان در ثبت‌نام، تأثیری در قرعه‌کشی و برنده شدن آنها ندارد. قرعه‌کشی خودرو با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خودرو انجام می‌گردد.

سامانه یکپارچه فروش خودرو با آدرس اینترنتی sale.iranecar.com از ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دسترس مشتریان قرار گرفته و متقاضیان تا قبل از ۲۷ اردیبهشت ماه، بخشنامه‌های مختلف فروش، شرکت‌های خودروسازی دولتی و خصوصی را مطالعه می‌کنند. از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه، می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام مادرانی که گواهینامه ندارن میتونن ثبت نام کنن

  • ناشناس

    من هنوز اطلاعات را کامل وارد نکرده ام، برای تکمیل اطلاعات وقتی می خواهم وارد شوم، پیام می‌دهد که شما قبلاً ثبت نام کرده ایدولی شماره پی گیری به من داده نشده

  • ناشناس

    سلام بسیار عالی است تشکر و قدردانی از همه شما عزیزان

  • ناشناس

    آقایان من چندروزه میرم تو سامانه جدید همش خطامیزنه کلافه شدیم این چه سایتیه

  • ناشناس

    من مادرم هیچ ماشینی ثبت نام نکرده ولی در آخر پیغام میده شما قبلا ثبت نام کرده‌اید و نمی‌توانید در قرعه کشی شرکت نمایید علت چیست

  • ناشناس

    سلام اگه واقعا راست میگن خیلی خوبه

  • ناشناس

    خانم من هنوز بچه چهارمش به دنیا نیاورده یک ماه دیگه میاد دنیا این مهلت تمدیدنمیشه

  • ناشناس

    من پلاک ندارم. وقتی ثبت میکنم پایانش مینویسه به شما تعلق نمیگیره

  • ناشناس

    سلام من فکر میکنم بازم سر کاریم من که تا بحال برنده نشدم

  • عسل

    این چه وضعشه یه هفته هست ثبت نام کردیم هر سایتی میزنیم نتایج قرعه کشی رو نمیزنه اول اینجور چیزا رو درست کنید بعد قرعه کشی راه بندازید یه شماره گذاشتید به اون زنگ میزنیم اونم میگه همچین شماره ای در شبکه وجود ندارد ینی چی آخه