کد مطلب: ۳۵۹۱۶۴

معرفی ۵ هتل معروف شیراز

معرفی 5 هتل معروف شیراز

اقامتی چند روزه در شیراز برای هر فردی که عاشق فرهنگ، هنر، ادب و تاریخ ایران و ایرانی است، امری قطعی است و در این میان شناخت و استفاده از بهترین هتل‌های شیراز، برای استراحت و اقامت در این شهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد شد.

شیراز به جرات پایتخت ادب، فرهنگ و تاریخ ایرانی است. از تخت جمشید و مجموعه پاسارگاد تا آرامگاه سعدی و حافظ و بسیاری از ابنیه تاریخی دیگر تنها بخشی از دیدنی‌های شیراز هستند و باغ‌های ایرانی زیبا و بوستان‌های بزرگ شیراز این دیدنی‌ها را تکمیل می‎کنند و آرامگاه شاهچراغ برادر امام رضا (ع) که در نزدیکی ارگ کریم خان واقع شده است، جنبه زیبایی مذهبی این شهر را ارتقا می‌بخشد. به راستی اقامتی چند روزه در این شهر را برای هر فردی که عاشق فرهنگ، هنر، ادب و تاریخ ایران و ایرانی است، به امری قطعی تبدیل خواهد کرد و در این میان شناخت و استفاده از بهترین هتل‌های شیراز ، برای استراحت و اقامت در این شهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، تعداد زیاد هتل‌های شیراز باعث خواهد شد که انتخاب بهترین هتل در شیراز به کاری سخت و گاه غیرممکن تبدیل شود، بنابراین معرفی چند مورد که دایره انتخاب شما را برای رزرو هتل شیراز، به هتل‌های خوب و معروف شیراز محدود کند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

هتل بزرگ شیراز

هتل بزرگ شیراز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در یکی از بهترین نقاط شیراز، یعنی بر فراز ارتفاعات نزدیک دروازه قرآن و آرامگاه خواجوی کرمانی تاسیس شده است. این موقعیت علاوه بر اینکه دید بسیار خوبی را نسبت به شهر شیراز و به‌خصوص بعضی از بوستان‌های شیراز و حافظیه برای این هتل ایجاد کرده است، با قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی با تخت جمشید و پاسارگاد، فرصتی بسیار عالی برای دسترسی به شهر و این بناهای تاریخی را فراهم آورده است.

هتل بزرگ شیراز

معماری خارجی این هتل شیراز بی‌شباهت به قلعه‌ای مدرن نیست و از نمایی دیگر مانند کشتی بزرگی است که در کرانه کوه منتظر شما ایستاده است. معماری داخلی هتل نیز ترکیبی از عناصر تاریخی ایران باستان با معماری مدرن است که بر زیبایی هتل بیش از پیش افزوده است. این هتل با امکاناتی بسیار خوب جزء بهترین هتل‌های شیراز محسوب می‌شود.

هتل چمران

یکی از گزینه‌های اصلی رزرو هتل در شیراز، هتل چمران است. این هتل شیراز که در بین کوچه‌باغ‌های زیبای قصرالدشت، یکی از بهترین محله‌های شیراز واقع شده، مرتفع‌ترین هتل شیراز با ارتفاع 109 متر در سی طبقه است، که چشم‌انداز بسیار خوبی از شهر شیراز را به مهمانان خود عرضه می‌کند. رستوران سنتی و ایتالیایی این هتل که در طبقه 24 و 25 قرار گرفته‌اند دیدی فوق‌العاده را از شهر زیبای شیراز را در کنار غذاهای خوشمزه ایرانی و ایتالیایی به گردشگران این شهر هدیه می‌دهند.

هتل چمران شیراز

معماری نمای بیرون این هتل گرچه تفاوت بسیاری با ساختمان‌های بلند دیگر دنیا ندارد، اما از نظر کیفیت خدمات و سرویس‌دهی و معماری مدرن داخلی، این هتل یکی از زیباترین هتل‌های شیراز است.

هتل پرسپولیس شیراز

اگر از علاقمندان تاریخ ایران باستان هستید برای رزرو هتل شیراز خود، این گزینه را حتما در نظر بگیرید. در معماری خارجی این هتل، کنگره‌های مربع مستطیل شکل فوقانی آن و مکعب مستطیلی بودن شکل بنا از معماری ایران باستان الهام گرفته شده است و عظمت معماری ایرانی در آن دوران را به تصویر می‌کشد. خدمات هتل نیز قابل قیاس با کیفیت بهترین هتل‌های پنج ستاره دنیا است.

هتل پرسپولیس شیراز

هتل پرسپولیس در نزدیکی حافظیه، آرامگاه غزل‌سرای بزرگ ایرانی قرار گرفته و دسترسی خوبی به آثار باستانی و بوستان‌های شهر دارد. معماری داخلی هتل نیز تلفیقی از معماری ایران باستان و معماری مدرن است.

هتل زندیه شیراز

اگر به تاریخ زندیه و معماری اسلامی ایرانی آن علاقمند هستید، حتما هنگام رزرو هتل شیراز، هتل زندیه را در خاطر داشته باشید. این هتل 5 ستاره با معماری فوق‌العاده زیبایش در خیابان هجرت، نزدیک حافظیه (آرامگاه حافظ) و نیز بازار وکیل و ارگ کریم خانی قرار دارد و از این لحاظ هتلی بسیار مناسب برای دسترسی به بخش تاریخی شیراز محسوب می‌شود.

هتل زندیه شیراز

یکی از ویژگی‌های این هتل شیراز برخورداری از حمام سنتی به شیوه دوران زندیه است که در کنار کیفیت بالای خدمات و غذا، چهره‌ای تاریخی به این هتل مدرن بخشیده است.

هتل ستارگان شیراز

در میان هتل‌های شیراز، که همه سعی در زنده کردن خاطراتی از گذشته تاریخی و فرهنگی غنی شیراز دارند، یکی از هتل‌ها با سنت‌شکنی و نگاهی به آینده، می‌درخشد. هتل ستارگان شیراز با معماری الهام گرفته از ستارگان و آینده، گذشته را به آینده می‌برد و ضمن حفظ المان‌های سنتی در معماری داخلی هتل، در معماری خارجی بنایی فوق مدرن را که در فیلم‌های تخیلی دیده‌ایم را به نمایش می‌گذارد.

هتل ستارگان شیراز

البته در همین معماری مدرن هم فروهر معروف فرهنگ ایرانی به چشم می‌خورد که از علاقه به پیشرفت شیراز در معماری خود چهره بر‌می‌دارد. این هتل در شیراز با قرار گرفتن در نزدیکی بوستان آزادی از چشم‌انداز بسیار زیبایی بهره می‌برد و با خودرو تنها 3 دقیقه با آرامگاه حافظ فاصله دارد.

در انتها باید گفت که این پنج هتل در شیراز تنها هتل‌های خوب شیراز نیستند ولی از بهترین هتل‌های این شهر محسوب می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.