کد مطلب: ۵۱۴۷۲۷

معروف‌ترین پردیس‌های سینمایی تهران را بشناسید

معروف‌ترین پردیس‌های سینمایی تهران را بشناسید

پردیس‌های سینمایی، تبدیل به مکان‌های تفریحی متنوعی شدند که نیازها و سلیقه‌های مختلف را پاسخ می‌دهند. اگر با پردیس‌های سینمایی در نقاط مختلف شهر تهران آشنایی ندارید، این مقاله را مطالعه کنید.

اگر می‌خواهید یک روز تفریحی کامل داشته باشید که فهرست متنوعی از فعالیت‌ها در آن گنجانده شده باشد،‌ مجموعه‌های چند منظوره تفریحی، ورزشی و تجاری انتخاب خوبی به شمار می‌آیند. با مرور زمان مردم ترجیح می‌دادند که تفریح‌های متنوعی را در یک مکان واحد تجربه کنند. همین نیازهای مردم سبب شد که کم‌کم سینماها بزرگتر شده و پردیس‌های سینمایی تاسیس شوند. از این‌رو در طبقات مختلف این ساختمان‌ها، رستوران‌ها،‌ کافه‌ها، مراکز خرید و گالری‌ها قرار گرفتند. پردیس‌های سینمایی، تبدیل به مکان‌های تفریحی متنوعی شدند که نیازها و سلیقه‌های مختلف را پاسخ می‌دهند. اگر با پردیس‌های سینمایی در نقاط مختلف شهر تهران آشنایی ندارید، این مقاله را مطالعه کنید.

پردیس سینمایی ملت

ساختمان بزرگ و شیشه‌ای پردیس سینمایی ملت در بزرگراه نیایش شناخته شده است. پردیس ملت برای دوستداران هنر، محیطی مناسب فراهم کرده و گالری‌های هنری بسیاری در این مجموعه در حال فعالیت هستند. از این رو اگر زودتر از موعد اکران فیلم به پردیس رسیدید، می‌توانید تا قبل از شروع فیلم از گالری‌ها دیدن کنید. پردیس ملت با ۴ طبقه ۴ سالن نمایش هم دارد. گیشهٔ فروش بلیط در طبقه همکف و ورودی قرار گرفته است. سالن‌های نمایشی پردیس ملت مجهز به سیستم صوتی دالبی و دیجیتال هستند. فودکورت و بخشی از واحدهای اداری در طبقه مثبت ۱ قرار گرفتند. همچنین پردیس ملت هرسال میزبان جشنواره فجر و دیگر جشنواره‌های بین‌المللی است. از طرفی دیگر علاوه بر اکران فیلم، بسیاری از کنسرت‌ها و همایش‌ها در این محل برگزار می‌شود.

پردیس سینمایی آزادی

سینما شهر فرنگ نامی آشنا برای قدیمی‌های عرصهٔ هنر است. پردیس سینما آزادی جزو قدیمی‌ترین سینماهای تهران محسوب می‌شود. متاسفانه سینما آزادی تجربه ۳ آتش‌سوزی را داشته و حدود ۱۵ سال از بازسازی آن نیز می‌گذرد. پردیس سینمایی آزادی دارای ۵ سالن است، سالن اصلی ظرفیتی حدودا۶۰۰ نفره و ۴ سالن دیگر ظرفیتی ۴۰۰ نفره دارند. بازدیدکنندگان می‌توانند قبل از اکران فیلم از امکانات دیگر پردیس مانند رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها نیز لذت ببرند.

پردیس سینمایی کوروش

آن‌ها که به دنبال خانه در غرب تهران هستند، می‌توانند به بخش اجاره آپارتمان در دیوار شهر تهران مراجعه کنند. از این صفحه، امکان بررسی منطقهٔ غرب تهران با امکانات و قیمت‌ها وجود دارد. اگر به دنبال مراکز تفریحی در غرب تهران باشید، حتما به پردیس سینمایی کوروش برمی‌خورید. بازدیدکنندگان از پردیس سینمایی علاوه بر تماشای فیلم از تفریحات متنوع بسیاری برخوردار می‌شوند. سینما کوروش ۱۴ سالن نمایش فیلم دارد که هر سالن با ظرفیتی بین ۱۷۰ تا ۳۳۰ تماشاگر را در خود جای می‌دهد. جالب است بدانید که نام سالن‌های نمایش پردیس سینمایی کوروش با نام سینماهای معروف مانند رکس،‌ لاله‌زار و… نام‌گذاری شده‌اند. اگر علاقمند به تماشای فیلم‌های زبان اصلی هستید، عضو باشگاه این سینما شوید. فیلم‌های زبان اصلی به همراه زیرنویس در این سینما نمایش داده می‌شوند. وسعت و تنوع امکانات تفریحی پردیس سینمایی کوروش باعث شده این مجموعه جزو یکی از پرطرفدارترین مجتمع‌های تجاری پایتخت به حساب بیاید.

پردیس سینمایی چارسو

ساکنان مرکز تهران با نام پردیس سینمایی چارسو آشنا هستند. مجتمع تجاری چارسو تازه تاسیس شده و دارای نمای بیرونی مدرنی است. ظاهر متفاوت این ساختمان در بین ساختمان‌های خیابان جمهوری، بسیار نمایان و برجسته به نظر می‌رسد. پردیس سینمایی چارسو هفت طبقه دارد و در طبقهٔ هفتم، سالن‌های نمایش قرار گرفته‌اند. سالن نمایش شماره ۱ چارسو که جزو بزرگترین سالن این مجموعه محسوب می‌شود، جایگاه مخصوصی برای معلولان نیز دارد. طبقات دیگر مجتمع شامل فودکورت،‌ کافی‌شاپ‌ها و مراکز خرید، اداری و تجاری هستند. از آن‌جایی که خیابان ولیعصر محدودهٔ پرترافیک و شلوغی محسوب می‌شود، ظرفیت ۱۰۰۰ تایی پارکینگ، مشکل جای پارک را برای بازدیدکنندگان حل کرده است.

2wedf 2

پردیس سینمایی قلهک

اگر به تماشای فیلم‌های هالیوودی قدیمی علاقه دارید،‌ برنامه هفتگی پردیس سینمایی قلهک را از دست ندهید. مجموعه فرهنگی ورزشی قهلک، امکانات متنوعی برای علاقمندان به هنر و ورزش فراهم کرده است. فیلم‌های روز جهان و انیمیشن‌های شناخته شده در سالن‌های نمایش پردیس قلهک اکران می‌شوند. علاوه بر اکران فیلم، سالن‌های دیگری مانند فوتسال، اسکواش،‌ بدنسازی،‌ کتابخانه،‌ رستوران‌های بین‌المللی برای رفاه حال بازدیدکنندگان این مجموعه در نظر گرفته شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.