کد مطلب: ۶۵۴۹۴۷

معیار دهک‌بندی خانوار برای یارانه مشخص شد/ بی‌عدالتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی

معیار دهک‌بندی خانوار برای یارانه مشخص شد/ بی‌عدالتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی

عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معیار دهک‌بندی مجموعه‌ای از متغیرهای اقتصادی و مالی همچون؛ خودرو، گردش مالی و سودهای بانکی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معیار دهک‌بندی مجموعه‌ای از متغیرهای اقتصادی و مالی همچون؛ خودرو، گردش مالی و سودهای بانکی است و ملک و خانه افراد جزو ملاک‌های دهک‌بندی نیست.

برای دهک‌بندی کل گردش مالی خانواده را در نظر می‌گیریم و درآمد فرزندان خانواده که شاغل هستند و درآمد دارند، ملاک است.

در ارتباط با ارز ۴۲۰۰ تومانی با بی‌عدالتی شدید روبه رو بودیم در جریان ارز ۴۲۰۰ تومانی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم برداشت می‌شد چون بخشی از آن در جیب دلال‌ها، قاچاقچیان، خارجی‌ها، تولید کننده خارجی می‌رفت.

وزیر کار افزود: هر ماه که اصلاح نظام یارانه‌ای دیرتر اتفاق میفتاد، ۳۸ میلیارد به بیت‌المال ضرر وارد می‌شد.

همه کسانی که مشمول یارانه هستند به شرط اینکه اعتراضشان بررسی شود، حقشان محفوظ است، این پول در حساب سازمان هدفمندسازی یارانه ها وجود دارد و برای افراد مشمول واریز می‌شود. حتی اگر دو ماه دیگر هم مشخص شود که افرادی ذی حق بوده اند، یارانه این دوماه افراد واریز می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یارانه حق مردم مستحق است نه کس که تلیادره

  • ساشا

    بله من یک خودرو پراید دارم که امسال خریدم برای 15 سال پیشه! مدل 86 درسته 80 میلیون خریدم و جزو اموالمه اما در اصل جزو بدهی هامه چون کلا یک وام گرفتم و خریدمش و پولی بابتش پرداخت نکردم! آیا من بدهکارم یا دارایی دارم؟ چرا باید این جزو دارایی هام حساب بشه من که بعد از 35 سال تازه ازدواج کردم و با وام یک ماشین خریدم!
    مورد دوم سود بانکیه اولا سود بانکی کمتر از تورمه و در اصل ضرر بانکیه دوما پولی که در بانک برای سود فعلا گذاشته شده هم وامه! یعنی یک وام گرفتم و در بانک گذاشتم فعلا سود میده که دو سر ضرره هم چون برای وام دارم سود میدم هم اینکه ارزش پولم کم میشه آیا اون پول و اون سودش رو جزو داراییی هام حساب میکنید؟ چون اون هم وامه که دارم پس میدم و چند برابرش رو باید برای اجاره خونه بذارم یعنی چی ملک جزوش حساب نمیشه؟ اونی که خونه داره با من که پول اجاره ندارم هم برابره؟ پس به این شکل بوده که ما رو جزو دهک های پایین حامعه حساب نکردن؟! حقوقمم کمتر از وزارت کاره!
    واقعا متاسفم

  • علی

    یعنی الان کسی خودش و خانواده ش هرکدوم خونه دو میلیاردی داشته باشند مشمولند ولی اونی که نه کار داره نه خونه فقط بخاطر یه واریز تو اون شش ماه گردش حسابش رفته بالا بهشون تعلق نمیگیره. بی عدالتی از این بیشتر؟ الان دقیقا ارزش خونه و زمین بیشتر هست یا خودرو و گردش حساب؟ این دولت دیگه رو دست تمام دولت های قبل از بی عدالتی بلند شده

  • ناشناس

    ای وای ایرانم

  • حسین

    با سلام. آیا در آمد ماهیانه برای یک خانواده تک نفره با یک خانواده ۵ نفره و بیشتر برای رعایت عدالت نباید متفاوت باشد؟ آیا درآمد سرانه عادلانه تر نیست؟

  • حسین

    سلام بخدا دیگه بریدیم بابا این 45هزارتومنم بدین به همون میلیاردرها ما نخواستیم از دار دنیا یه دونه ماشین پژو مدل نود چهار دارم که به خدا اونم سال نود و شش با وام خریدم الان این شده دارای من که باهاش مسافر کشی بین شهری میکنم با تمام خطرات والا نخواستیم چرا مردم و به چشم حقارت نگاه میکنین بخدا از این می‌سوزم که کسایی رو میشناسم با دوتا حقوق و ماشین و خونه دارن یارانه میگیرن و جزو دهکم نیستن این کجای عدالته که من باید ماهی یک میلیون و پانصد کرایه خونه بدم در صورتی که یه مسافر کشم با مگه من چقدر در ماه میتونم درآمد داشته باشم با سه تا بچه حرف تو دلمون غده شده بخدا تا کی بی عدالتی تنها چیزی که میتونم بگم فقط اینه که خدای هم بالای سرمون هست ما شیعه علی هستیم پس کو عدالت علی

  • ناشناس

    به نظر من وقتی روی هیچ کالایی یارانه نمیدن یارانه به همه ملت باید تعلق بگیره چون اونی که داره حتما شبو روزش رو یکی کرده دارا شده یا اصلا شما بگو دزدی کرده یا قاچاق فروشی کرده نباید ربطی به یارانه داشته باشه وبعداینکه اگر به 75 میلیون یارانه میدید چرا هر 20نفر یه نفرش یارنه گرفته ودیگر اینکه شخصی مثل بنده که در دهک ده قرارگرفتم معلوم میشه که کلا به ده تا 15 میلیون نفر خودشون یارانه دادن 60میلیونشم به اسم مردم به کام چه کسی هست بماند

  • ناشناس

    فقط به ده میلیون نفر یارانه دادن

  • ناشناس

    چطوری بچه ها رو خارج کنیم ؟

  • ناشناس

    سلام
    یارانه باید به همه اقشار ملت تعلق بگیرد . مثل زمان جنگ که به همه کوپن می دادند ضمن اینکه ملاک دهک بندی‌ها اصلا درست نیست و باعث ناراحتی خیلی ها شده است بیشتر افراد را مخصوصا کارمندان را جزو دهک ده حساب کرده‌اند دولت باید برای افراد تحت پوشش‌ کمیته امداد و بهزیستی بیشتر یارانه بدهد و بقیه ملت را به طور مساوی یارانه بدهد.