کد مطلب: ۲۸۶۹۱۱

مقصد نوظهور گردشگری تا ۲۰۲۰ کجاست؟

مقصد نوظهور گردشگری تا 2020 کجاست؟

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از هدفگذاری این استان برای تبدیل به یک مقصد نوظهور گردشگری تا سال 2020 خبر داد.

محمد جهانشاهی در دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن خبرنگاران استان با اشاره به کلید خوردن چندین پروژه جدید در حوزه گردشگری این استان اظهار کرد: تلاش ما بر این است که تا سال 2020 زمینه و زیرساخت‌های لازم برای این مهم را در استان فراهم کنیم. اجرای پروژه‌هایی در معدن نمک گرمسار، آبگرم سمنان، فضاهای جدید اقامتی و گردشگری در مناطق مختلف و از جمله مناطق کویری و…همه و همه می‌توانند، تحقق این شعار را در استان تسریع خواهند کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری را دارد افزود: استان سمنان بسیاری از منابع لازم و از جمله گستردگی جغرافیایی، در دسترس بودن جاذبه‌های گردشگری، تنوع جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری برای رونق گردشگری و تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری را دارد.

جهانشاهی اضافه کرد: خوشبختانه برخلاف گذشته که بحث گردشگری بیشتر روی کاغذ و محدود به اسناد بالادستی و برنامه‌ها بود، در دو -سه سال گذشته توجه به این حوزه پردرآمد در کشور جدی‌تر شده است.

وی به نقش مهم رسانه‌ها در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان اشاره و تصریح کرد: رسانه‌ها باید جدا از معرفی ظرفیت‌ها و داشته‌های استان، در زمینه آگاهی‌بخشی به جامعه هدف تلاش مضاعفی کنند تا هم به حفاظت بیشتر از این جاذبه‌ها و هم به رونق صنعت گردشگری و بهره‌مندی استان از این ظرفیت‌ها کمک شود.

محمدتقی قدس"، رئیس انجمن خبرنگاران استان نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات مدیرکل میراث فرهنگی استان در چند ماه گذشته از آمادگی این تشکل صنفی خبرنگاران برای کمک به برنامه های استان در حوزه های سه گانه گردشگری، میراث و صنایع دستی خبر داد. رسانه ها کمک کار و تسهیل گر خوبی در این حوزه هستند و خبرنگاران استان در راستای تحقق شعار استان سمنان مقصد جدید گردشگری آمادگی دارند به هر نوعی که بتواند به توسعه این صنعت در استان کمک کند به ایفای نقش بپردازند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.