خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۴۵۴۸

ممانعت دولت از افزایش حقوق معلمان / پرداخت فوق‌العاده ویژه منتفی شد؟

ممانعت دولت از افزایش حقوق معلمان / پرداخت فوق‌العاده ویژه منتفی شد؟

با گذشت دو روز از شهریور، هنوز حقوق بیش از ۹۰۰ هزار نفر از معلمان سراسر کشور پرداخت نشده است؛ بر اساس برخی اخبار مشکل به احکام جدید آنها و پرداخت «فوق‌العاده ویژه» بازمی‌گردد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس موافقت دولت روحانی با اعمال فوق‌العاده ویژه معلمان و ابلاغ آن توسط سازمان برنامه و بودجه، قرار بود اعمال فوق‌العاده ویژه طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان براساس بند ۱۰ ماده ۴۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، با توجه به مصوبه‌ی شماره‌ی ۱۳۸۰۹۱ /ت ۵۰۰۰۰ه تاریخ ۱۵/۱۱/۹۳ هیأت وزیران به میزان حداقل ۲۱ درصد و حداکثر ۲۷ درصدی با رعایت مفاد این مصوبه و ترتیبات مندرج در جزء (۵) بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۰۰ کل کشور و سایر قوانین و مقررات مربوط به آن، از ابتدای سال جاری در سقف اعتبارات مصوب پرداخت شود.

در همین راستا وزارت آموزش و پرورش با صدور احکام معلمان در صدد پرداخت این افزایش همراه با حقوق مرداد بود اما سیدمسعود میرکاظمی، رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه، با پرداخت آن مخالفت کرده و به آموزش و پرورش دستور داده شده است که احکام صادره را اصلاح کند تا مجوز پرداخت حقوق مرداد معلمان صادر شود ( انصاف نیوز ).

اسکان نیوز هم در این مورد نوشته است: اولین ضربه معیشتی به معلمان در دولت جدید زده شد؛ دولت ررئیسی از افزایش حقوق معلمان جلوگیری کرد. بر اساس این خبر، میرکاظمی، با پرداخت فوق‌العاده ویژه مخالفت کرده و به آموزش و پرورش دستور داده شده است که احکام صادره را اصلاح کند.

ایلنا امروز گزارش داده بود که پرداخت حقوق معلمان به دلیل عدم تامین اعتبار فوق‌العاده ویژه مرداد به تاخیر افتاده بود که براساس اخبار دریافتی احتمالا امروز صبح یا بعدازظهر حقوق‌ها واریز می‌شود.

ماجرای تعطیلات ۶ روزه کرونایی

پیش از این ایلنا ، نیز در مورد تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری اعلام کرده بود که تعطیلات ۶ روزه کرونایی، مشکلاتی را برای پرداخت حقوق بازنشستگان به وجود آورد.

بر اساس این گزارش، حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد حقوق‌ها از طریق خزانه تامین می‌شود که این مبلغ با تاخیر از سوی خزانه کشور به صندوق بازنشستگی پرداخت شد.

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    زود قضاوت نکنیم .این نقشه ها مال دولت قبل هست ..که بخواد دولت جدیدتخریب کنه ..همه چیز درست میشه انشالله

  • ناشناس

    معلم های عزیز غصه نخورید میخوان عادلانه ترش کنن و حقوقتون رو به اندازه بقیه کارکنان دولت و خصوصی کارا برسونن با دویست سیصد تون دولت قبل میخواست گولتون بزنه حالا منتظر حداقل افزایش 10یا 12میلیونی باشد تا شاید شما هم کارمند شناخته بشید????

  • ناشناس

    اینم از برکات دولت مردمی ظاهرا دلسوز

  • لیلا

    واقعا همه با هم و دست در دست هم جهت تخریب معلمان و در نهایت از بین بردن انگیزه دانش آموزان جهت ادامه تحصیل و که ثمره آن بد بختی و فلاکت و عقب ماندگی است چرا که معلمی که حقوقش به اندازه خرید یک دست لباس و کفش برای خودش نمیشود تا پوشش آراسته داشته باشد چه رسد به تهیه پوشاک خانواده و امرار معاش و … چگونه الگوی مناسبی باشد.
    واقعا کارشون درسته به امید خدا به همین سرعت و روش پیش بریم ۵ سال دیگه به دوره قاجار میرسیم. ۱۰۰ سال به قبل ! ماشین زمان در دست ایرانیان هست و بس . البته فقط به عقب

  • ناشناس

    من نمیدونم معلمی که همیشه تعطیله و فقط هفته ای چند ساعت کار میکنه اونم تو چند ماه.چطور خودش با بقیه کارمندان که همیشه سرکارن مقایسه میکنن

    • ناشناس

      طرز کار کردن شماها هم دیدیم،،،

    • ناشناس

      معلم کارمند نیست
      چطور استادای دانشگاه ۴۰ تومن حقوق میگیرن به اونا چیزی نمیگین

    • م.م

      حتما تو هم از اون کارمند های هستی که در تایم کار کردن سرت توی گوشیه، یا در حال چت هستی یا بازی و بعدش، خارج از تایم اداری مشغول اضافه کاری .

    • ناشناس

      نا آگاهانه قضاوت نکن لطفا
      کمی بصیرت لازمه

    • ناشناس

      تو احمقی اگر چنین فکری میکنی

    • ناشناس

      وقتی معلم نیستی ودرک نداری که چه در کلاس وچه در کلاس غیر حضوری تهیه فیلم وتدرس ودانلود فیلم کب وقت معلمو میگیره وبررسی درس کلاس ۴۰ نفره چقدر وقت گیره لطفا نظر نده.

    • ناصر

      بیا برو سر کلاس یک هفته اگه دانش آموزا فراریت نداد ن که پشت سرتم نگاه نکنی.

    • ناشناس

      عزیز دل ای کاش کمی فکر میکردید بعد این متن و مینوشتید.همون معلم تو را آگاه کرده و به این مرحله رسونده حالا برا خودت کارشناس شدی و نظر میدی.معلم ماسوای شغل هاست.معلم کارمند نیست.معلمی متن اجتماع هست.نه کرونا میشناسد نه سیاست.معلم فقط حق خودش را میخواهد.شما اگه زرنگ باشین وخوب فکر کنین نگه داشتن فرزند در منزل آنهم یک یا دو بچه چه مشکلی دارد.حال حساب کنید ۴۰ دانش آموز در ۸ ساعت.اگر بلد و آشنا به مسئله ای نیستیم چیزی نگوییم. قضاوت با خودتان.

    • زارعی

      خیلی بیکاری که این را نوشتی
      مگر دانش آمواجازه می دهند که معلم یک دقیقه بیکار بماند
      عصرها و بیشتر وقتها معلم خوب مطالب تدریس فردا را آماده می کند
      گوشی و تبلت و هزینه تلفن و هزینه طراحی مطالب هم با حقوق خودش باید تهیه کند
      انصاف داشته باشید بعد از رزمندگان معلمها هستند که در خط مقدم مبارزه با جهل و ظلم هستند

  • ناشناس

    معلمان عزیز سالی که نکوست از بهارش پیداست به زودی همه اعتراف میکنید بمیرد آن بدی ‌که بجایش خوب اید البته تا سه نشه بازی نشه به زودی رتبه بندی هم به زباله دان تاریخ خواهد پیوست

  • ناشناس

    سلام معلم باید با دلگرمی سرکلاس حاضرشود وگرنه به اندازه حقوقش ک دریافت میکنه اونم با توجه به اینکه احکامشون را ثبت بعد حقشون را ضایع کنند معلوم میشه اصلا سر کار نروند بهتراست .

  • عبدالله

    سلام،فوق العاده ویژه که این همه را برهم ریخته درحکم جدید ۲ونیم درصد اضافه شده ومبلغ آن بسیار ناچیز بوده واقعا برای این دو دولت متاسفم، مخصوصا آقای میرکاظمی چطور میخواهی خودت رو نگه داری ؟

  • بی طرف و. واقعگو

    عرض سلام و ادب واحترام خدمت همه عزیزان فرهنگی آموزگاران گرانقدر، شمابزرگواران ازنظریک انسان ناآگاه دلگیرنشوید. این تفکر همان دانش آموزان کند ذهن وسه ساله های سبیل دار دردوره ی ابتدایی هستن که گاهی از معلم هم، سن شان بیشتربود یادتونه که من نه معلمم نه معلم توخونه داریم ولی دوتا بلای جون معلم یعنی بچه دانش اموز داریم وهرگاه میخام ادای معلم دربیاورم درس شون بدهم هم خودم وهمسایه ها وخانواده عاجزیم بخدا اگرحقوق معلمان برابر با وزیر باشد حقشون هست. چون اعصاب، جوانی، سلامتی، وچشم، و….. خریدوفروشی نیست. که معلم باید درواقع دیه خود بگیرد نه حقوق. ازطرفی اگرما آدم شدیم همین معلم ها آدم مان کردند. دوست ما حرفی زد که پاسخ تندی دارد که من محترمانه میگم،
    (کی شود. دریا به دلوی کم زیاد) شما بایک دیدگاه یا نظریه غیر علمی هیچ آسیبی نخواهید دید. چطور تا رئیس کم داریم. بخشدار، فرماندار، یااستاندار. نیاز داریم می رویم سراغ شون چطور 80 درصد بارانتخابات هیئت های اجرایی وسایر بخشها معلم اماده است وبعضا زیادهستندکارمندانی که به اسم اینکه قانونی بایدهفته ای 40 ساعت کار کردن اجباری. ولی هفته 30 ساعتش یا مرخصی ساعتی ویا توفضای مجازی یادنبال جلسات معمول هستن ولی بیچاره معلم تلفنش +اینترنت+وقتش+اعصاب بش همه درگیره اینم مزدش جفاهست این دیدگاه که امیدوارم بان دل بزرگتان عفوو فرمائید همه را باسپاس واحترام

  • محمد

    به نظرم خیلیم کمه معلم حتی اگه تا آخر عمرشم بخوابه تو خونه باید میلیاردی حقوق بگیره