کد مطلب: ۷۹۵۷۸۹

ممانعت ورود بانوان بدحجاب به مترو جدی شد؟

ممانعت ورود بانوان بدحجاب به مترو جدی شد؟

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: هنوز ابلاغیه‌ای برای ممانعت از ورود و یا ارائه خدمات به بانوانی که کشف حجاب کرده‌اند به مترو نرسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مسعود درستی در حاشیه یکصد وسی هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال ممانعت از ورود بانوانی که کشف حجاب کرده‌اند به مترو با توجه به اظهارات فرمانده فراجا، گفت: نیروی انتظامی هر ابلاغیه‌ای داشته باشد برای پرسنل و نیروهای آن لازم الاجرا است. لذا اگر دستوری در این زمینه داده باشد به تبع پرسنل پلیس مترو نیز آن را اجرا می‌کند ولی در خصوص جزئیات این موضوع اگر ابلاغیه‌ای وجود داشته باشد من مطلع نیستم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم گیری در کمیته عفاف و حجاب برای ممنوعیت ورود بانوانی که کشف حجاب می‌کنند به مترو، تصریح کرد: کمیته عفاف و حجاب شهرداری و مترو از بابت ممانعت ورود این افراد تصمیمی نگرفته و تنها تذکر لسانی داده می‌شود.

درستی افزود: این تذکرات توسط پرسنل مترو شامل آقایان و بانوان داده می‌شود. در حال حاضر حسب وظیفه ذاتی خود خانم‌هایی که کشف حجاب دارند به آنها تذکر داده می‌شود و برای ممانعت از ورود و یا ارائه خدمات تصمیمی گرفته نشده است. در حقیقت حسب وظیفه شهری و سازمانی تذکر می‌دهیم.

وی تاکید کرد: تا صبح امروز در خصوص ابلاغ فرماندهی فراجا چیزی را مشاهده نکردم و این خبر را صبح امروز در رسانه‌ها دیدم. هنوز چیز مکتوبی ندیدم شاید در کارتابل بنده این ابلاغیه وجود داشته باشد. در خصوص پرسنل مترو نیز نیاز به ابلاغیه فراجا نیست و در چارچوب بخشنامه‌ها پرسنل و غرفه داران مترو رعایت‌های لازم را انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، در خصوص افزایش نرخ بلیت مترو در سال جاری نیز گفت: پیش از سال جدید مصوبه شورا افزایش متوسط ۲۵ درصد را مورد تایید قرار داده بود تا از یکم اردیبهشت ماه اجرایی شود؛ اما فرمانداری تهران پیشنهاد داد که عدد موجود با هماهنگی‌های لازم ۹.۶۳ درصد دیگر کاهش پیدا کند؛ لذا مقرر بود نرخ ۲۹۰۰ تومان به عنوان قیمت پایه آغاز و پس از طی دو کیلومتر به ازای هر کیلومتر ۱۶۰ ریال اضافه شود؛ اما با توجه به پیشنهاد فرمانداری تهران مقرر شد از ابتدای اردیبهشت ماه رقم ۲۸۵۰ تومان به عنوان نرخ پایه و پس از طی دو کیلومتر به ازای هر کیلومتر ۱۴۷ ریال به مبلغ بلیت مترو اضافه شود. همچنین نرخ بلیت مترو کرج نیز ۳۷۳۰ تومان به صورت ثابت در نظر گرفته شد.

منبع:‌ ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.