کد مطلب: ۲۱۶۰۷۹

ممنوعیت دخل‌وتصرف در اراضی محدوده بزرگراه شهید همت

ممنوعیت دخل‌وتصرف در اراضی محدوده بزرگراه شهید همت

معاون امور عمرانی استانداری البرز با تاکید بر صیانت از اراضی ملی و دولتی گفت: هرگونه دخل‌وتصرف غیر‌قانونی در اراضی حاشیه‌ای بزرگراه شهید همت ممنوع بوده و با متصرفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

خسرو ارتقایی روز پنجشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان البرز افزود: مراقبت از حریم اراضی ملی از وظایف دستگاه‌های اجرایی است و باید مراقبت‌های ویژه صورت گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با تاکید بر ارائه سند به اراضی با هدف جلوگیری از تصرف و زمین‌خواری اظهار داشت: به تازگی ستادی با هدف ساماندهی ساخت و سازها در استان فعال کرده‌ایم زیرا در برخی از مکان‌ها ساخت‌و‌سازهای غیر مجاز صورت گرفته و دیگر نمی‌توان کاری کرد اما ساماندهی این فضاها و جلوگیری از ساخت فضای جدید در برنامه‌های این ستاد است.

ارتقایی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح احداث فاضلاب شهرک‌های صنعتی البرز اشاره و خاطر‌نشان کرد: نشست‌هایی به این منظور برگزار و برای به نتیجه رسیدن آن برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: برای حل مشکل آب طالقان نیزدر سفر اخیر استاندار البرز به این شهرستان با توجه به اینکه بخش زیادی از طالقان در حریم رودخانه قرار گرفته، نیاز است تا همه به این مساله توجه کنند و نسبت به حل آن اقداماتی شود.

همچنین رئیس کل دادگستری البرز دراین نشست گفت: محدوده بزرگراه همت را همیشه اعلام خطر کرده‌ام که یکی از حوزه‌های زمین‌خواری در این محدوده است.

احمد فاضلیان افزود: زمین‌خواری معضلی است که کشور ما در دهه اخیر درگیر بوده که جرم کاملا سازمان‌یافته محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: زمین‌خواران افرادی با نفوذ و با قدرت بوده که از امکانات نیز برخوردار هستند پس مبارزه سختی برای مقابله با این افراد داریم، در حوزه بالادستی این زمین‌خواران، دست‌هایی دارند و کسانی که می‌توانند در این مبارزه پیروز شوند که حتی اگر لازم شد موقعیت‌های خود را قربانی تا بتوان به نتیجه برسند.

فاضلیان گفت: محدوده بزرگراه همت امروز در بورس زمین‌خواران رفته و همه باید مراقب باشند تا تبدیل به یک کوثر دیگر نشود، نیاز است تا همه پای کار بیایند چرا که این منطقه در معرض خطر و نقطه قرمز ما است.

وی ادامه داد: مراقبت از محدوده و تعیین تکلیف اراضی اختلافی باید در دستور کار قرار بگیرد، زمین‌خوارها در این محدوده به صف شده داند.

رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به اینکه ارائه سند مالکیت روستایی باید سرعت بیشتری گیرد خاطر‌نشان کرد: 90 درصد از اراضی ملی ما دارای سند هستند اما برای مابقی باید سرعت بیشتری گرفته و در اولویت دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باغ سیب کرج یک میراث گرانبها است که باید حفظ شود خاطر نشان کرد: اقدامات بسیاری برای حفظ این میراث صورت گرفته بود و اگر این اقدامات نبود باغ سیب رفته بود.

فاضلیان ادامه داد: بخش عمده‌ای از اراضی کشاورزی ما تغییر ماهیت داده‌اند و اصلا شهر به‌وجود آمده، نباید اجازه دهیم که مجراهای تنفسی استان از بین برود و به مرحله‌ای برسیم که جز بالا بردن دستهایمان نتوانیم کاری کنیم.

طرح مبارزه با زمین خواری از حدود 2 سال پیش با حمایت دولت تدبیر و امید و دستگاه قضایی در استان البرز آغاز شده و دراجرای این طرح تاکنون بیش از یکهزارهکتار اراضی تصرف شده، آزاد سازی شده است.

بزرگراه شهید همت که تهران را به کرج متصل می‌کند تاکنون تا پنج کیلومتری کلانشهر کرج زیر بار ترافیک رفته و مابقی آن در دست ساخت است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.