خبر مهم:

کد مطلب: ۵۴۷۳۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیات ممنوعیت سفر از فردا/ چه کسانی جریمه نمی‌شوند؟

جزئیات ممنوعیت سفر از فردا/ چه کسانی جریمه نمی‌شوند؟

در تعطیلات خرداد ماه سفرهای بین استانی ممنوع شده و اگر فردی با خودروی شخصی به مسافرت برود، ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود. اما برخی از سفرها مشمول جریمه نمی‌شود. ممنوعیت سفر در تعطیلات خرداد شامل چه کسانی نمی‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا اعلام کرده این ممنوعیت‌ها از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه (۱۲ خرداد) آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه (۱۷ خرداد) ادامه دارد.

بر این اساس تنها افرادی مشمول این جریمه می‌شوند که در بازه ساعت و تاریخ مشخص شده به سفر بروند و اگر فردی قبل و بعد از این ساعات اعلام شده در جاده باشد، جریمه نمی‌شود.

همچنین این ممنوعیت‌ها مربوط به سفرهای بین استانی است. یعنی افراد در صورتی که از یک استان وارد استان دیگر شوند، جریمه می‌شوند.

البته ممنوعیت سفر در تعطیلات خرداد، بدون توجه به رنگ‌بندی شهرهاست و اگر افراد سفر بین استانی داشته باشند و حتی اگر شهر مبدا و مقصد جزو شهرهای قرمز و نارنجی هم نباشد، باز هم مشمول جریمه می‌شوند.

چه کسانی جریمه نمی‌شوند؟

افرادی که قبل و بعد از ساعات اعلام شده (۱۲ ظهر ۱۲ خرداد تا ۱۲ ظهر ۱۷ خرداد) به شهرهایی غیر از شهرهای قرمز و نارنجی سفر کنند.

اگر کسی داری مجوز معتبر از فرمانداری باشد، تردد وی بلامانع است و رئیس پلیس راهور اعلام کرده که همکاران ما باید با افراد دارای مجوز همکاری کنند.

ورود خودروهای غیربومی به مراکز استان‌ها و شهرهای دارای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد ممنوع است اما ورود پلاک‌های بومی به شهرهای خود آزاد است و مشمول جریمه نمی‌شود.

مبلغ این جریمه چقدر است؟

بر اساس گزارش ستاد ملی مبلغ جریمه برای شهرهای زرد ۵۰۰ هزار تومان است که البته در طول این بازه زمانی فقط یکبار اعمال می‌شود. جریمه تردد در شهرهای قرمز یک میلیون تومان است.

همچنین به گفته رئیس پلیس راهور، منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در تمام شهرهای کشور اجرا می‌شود و متخلفان ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها را در سایت تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    کرج چی میشه رفت ؟استان البرز تردد میشه کرد

  • ناشناس

    ????

  • ناشناس

    آیا ماشین های باری هم مثل نیسان منع تردد هست و جریمه میشوند؟

  • ابراهیم

    خب بمونیم خونه جایی نریم تاجریمه نشیم مگه چیزی ازکسی کم میشه کجابریم چرابریم بریم مریض شیم یادیگران رومریض کنیم به نظرم کاردولت درسته اینهمه مرگ ومریضی کلی بستری توبیمارستان ازکجاامده کارخودمونه خودمون ودبگران رومریض کنیم بگیم دولت کاری نمیکنه بابادیگه بسه چقدربه خاطرکارهای خودمان ازدیگران طلبکارباشیم من به نوبه خودم ازدکترهاوپرستارها پلیس زحمتکش به خاطربی فکری مابه زحمت می افتند تشکرمیکنم خسته نباشید

  • ناشناس

    سلام دوستان
    هدف فقط خالی کردن جیب ملته
    بااینکه شعل ثابت ندارم توی ایام عید ۵ تا ۲۰۰هزارتومن جریمه شدم باخودم برنامه داشتم هفته ای یه جریمه ازجریمه های قبل روپرداخت کنم که جریمه کرونا یه ملیون تومن شد قوض بالا قوض
    خدا خیرشون نده ملت رواینجوری زمین گیرم یکنن

  • سحر کرج

    ولی کرونا رو جدی بگیرید من کرونا گرفتم چن ماه پیش تقریبا ۶ ماه پیش هنوز ک هنوزه تنگی نفس دارم رعایت کنید لطفا ?

  • ابولفضل

    و متاسفم برای مردم

  • سیدحسین

    خدا بده برکت !!!!؟بالاخره این هم یکجورکاسبی است بیزینس!! گویی اینکه یکسری هاانصافاکمترین حقشان این جریمه هاست!؟

  • محسن

    سلام اول که میگن پروتکل های بهداشتی اصلن بهداشتی نیست یعنی پروتکل های سایبری.یعنی ما بوسیله ماسک فاصله اجتماعی و منع عبور و مرور بوسیله سایبر داریم کنترل میشیم بعد جریمه ها دارن مردم رو ب قانون شکنی عادت میدن یعنی شما برو و جریمه رو پرداخت کن ب جیب دولت.هنوز مونده تا بفهمیم کرونا ی ویروسی بود که بوسیله آن دارن سیاست هاشون رو سایبری کنم. دو سال دیگه متوجه خواهید شد .در ضمن از من ب شما نصیحت به هیچ عنوان واکسن نزنید ….

  • مد

    کرونا شد واسه اینا نون دونی