کد مطلب: ۵۴۵۰۷۸

رئیس کل گمرک ایران:

امکان واردات لوازم خانگی از مبادی رسمی صفر است

امکان واردات لوازم خانگی از مبادی رسمی صفر است

رئیس کل گمرک ایران گفت: از زمان اعمال ممنوعیت واردات لوازم خانگی به کشور، هیچ کالایی از مبادی رسمی وارد کشور نشده است.

به گزارش تجارت‎‌نیوز ، مهدی میراشرفی افزود: از زمان اعلام ممنوعیت واردات لوازم خانگی به کشور، هیچ کالایی در این دسته، از مبادی رسمی به کشور وارد نشده است.

او افزود: در حال حاضر ممکن است درصدی از بازار لوازم خانگی کشور از طریق محصولات خارجی تامین شود، اما این اطمینان از سوی گمرک داده می‌شود که هیچ یک از این کالا‌ها از طریق گمرکات رسمی وارد نشده است.

رئیس کل گمرک ایران بیان کرد: گمرک در این خصوص به طور قاطع برخورد می‌کند، در حال حاضر در بزرگ‌ترین بندر کشور حدود ۴۰۰ کانتینر لوازم خانگی وجود دارد، اما اجازه ترخیص آن‌ها را نمی‌دهیم.

میراشرفی ادامه داد: این اجازه را در حالی نمی‌دهیم که ثبت سفارش و پرداخت هزینه آن‌ها قبل از اعلام ممنوعیت واردات انجام شده، اما زمان ورودشان به کشور پس از اعمال ممنوعیت‌ها بوده است.

او تصریح کرد: امکان ترخیص این حجم از لوازم خانگی به دلیل اینکه مدت زمان زیادی از ورودشان به کشور می‌گذرد، بسیار دور از انتظار است و به نظر می‌رسد که وزارت صمت باید تدبیری برای آن‌ها در نظر بگیرد، چرا که مشکلات زیادی برای گمرکات کشور به وجود آورده است.

رئیس کل گمرک ایران در پایان تصریح کرد: تا زمانی که دولت تکلیف لوازم خانگی رسوبی در گمرکات کشور را روشن نکند، گمرک هیچ تصمیمی برای آن‌ها نمی‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.