کد مطلب: ۳۳۷۷۰۶

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت پاسخ داد

ممنوعیت پرداخت سود روزشمار بانکی چه تاثیری در بازار طلا دارد؟

ممنوعیت پرداخت سود روزشمار بانکی چه تاثیری در بازار طلا دارد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: هر کدام از تصمیم‌هایی که از سوی سیاست مدیران در حوزه اقتصادی اتخاذ می‌شود، در تمام بازارها تاثیرگذار است. در حالی که ممنوعیت پرداخت سود روزشمار بانکی هنوز واکنش چندانی را در بازار طلا به همراه نداشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شورای پول و اعتبار در راستای طرح مبارزه با پول‌شویی و با هدف کاهش فعالیت‌های سفته‌بازی به پرداخت سود روزشمار در شبکه بانکی پایان داد. برخی از کارشناسان معتقدند که این دستورالعمل می‌تواند شروع اصلاحات بانکی را کلید ‌زند.

در همین حال رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره واکنش بازار طلا به ممنوعیت پرداخت سود روزشمار بانکی به تجارت‌نیوز گفت: هر کدام از تصمیم‌هایی که از سوی سیاست مدیران در حوزه اقتصادی اتخاذ می‌شود در تمام بازارها تاثیر گذار است. بنابراین ممنوعیت پرداخت سود روزشمار بانکی نمی‌تواند در بازار طلا بی‌تاثیر باشد.

آیت محمدولی افزود: هنوز درباره چندوچون و نحوه اجرای ممنوعیت پرداخت سود روزشمار بانکی اطلاعات جامعی در دسترس نیست. قاعدتا چنانچه این قانون جهت بهبود وضعیت اقتصاد اخذ شده باشد، می‌تواند در قیمت طلا و سکه تاثیر بگذارد. بالعکس این موضوع نیز وجود دارد که باید افراد درباره اجرای این قانون به اظهار نظرهای کارشناسانه بپردازند. چنانچه قرار باشد که این قانون بازار طلا را تحت شعاع قرار دهد و منجر به افزایش نوسانات قیمت‌ها شود باید اقدامی جهت تدوین دوباره این قانون در نظر گرفته شود.

تاثیر ممنوعیت پرداخت سود روزشمار بانکی بر بازار طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: در دو روز گذشته قیمت طلا بین 5 تا 7 درصد افزایش داشته است، اما این گرانی نرخ طلا به ممنوعیت پرداخت سود روزشمار بانکی ارتباطی ندارد.

افزایش قیمت طلا روند نرمالی دارد

او افزود: طی یک ماه اخیر بانک مرکزی اقدامات مثبتی جهت کنترل بازار ارز و سکه داشته است. همین برنامه‌ریزی‌ها باعث شد که قیمت طلا روند کاهشی را به خود بگیرد و بازار نیز به نوعی مدیریت شود.

محمدولی درباره این پرسش که قیمت طلا در دو روز گذشته چه روندی داشته است؟ پاسخ داد: در دو روز گذشته قیمت طلا بین 5 تا 7 درصد افزایش داشته است، اما این گرانی نرخ طلا به ممنوعیت پرداخت سود روزشمار بانکی ارتباطی ندارد. در حقیقت طی روزهای اخیر افزایش قیمت طلا روند نرمالی داشته و هرگز نسبت به گذشته آزاردهنده نبوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اول سال پیش بانکها برای جذب منابع حساب با سود روزشمار 20 درصد افتتاح میکردن، بخشی از نابسامانی در بازار ارز و بازار طلا معلول اشتباه در کاهش سود سپرده ها بود.

  • ناشناس

    اگر قرار است سودی پرداخت نشود و جایزه ای نگیرد، مگر مردم پولشان را از سر راه آورده اند که بگذارند در بانک