کد مطلب: ۵۶۲۳۸۱

منابع مالی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از کجا تامین می‌شود؟

منابع مالی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از کجا تامین می‌شود؟

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از مطالبات ۱۰ ساله بازنشستگان بود که از سال ۱۳۹۹ از محل منابع مندرج در قانون بودجه همان سال اجرایی شده است و امسال نیز ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ سازمان برنامه و بودجه کشور، اخیرا اعلام کرده است: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۳۹۹ و تداوم آن در سال ۱۴۰۰ عینا بر اساس منابع مندرج در قانون بودجه بوده و به هیچ عنوان تعهد مازاد بر اعتبار نبوده و دولت مستقر به دنبال ایجاد هزینه برای دولت منتخب نیست.

گفتنی است، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از مطالبات ۱۰ ساله بازنشستگان بود که در سال ۱۳۹۹ از محل منابع مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ اجرایی شده و با توجه به رشد حدود ۴۵ درصدی حقوق بازنشستگان رضایت جدی بازنشستگان را در پی داشت.

با توجه به اجرای متناسب‌سازی از مهر سال۱۳۹۹ منابع لازم برای تداوم متناسب‌سازی نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۰ منظور شده که با تغییراتی در مجلس به تصویب رسید.

پس از ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و لحاظ ۱۳۰ هزار میلیارد تومان تداوم متناسب‌سازی، این موضوع از محل بخشی از منابع مذکور در حال اجرا است.

برخی به این موضوع معترض هستند که چرا دولت در آخرین سال حضور و فعالیت خود این اقدام را در دستور کار قرار داده و آیا در هشت سال گذشته ظرفیت لازم برای انجام همسان‌سازی و ارائه لایحه مذکور به مجلس شورای اسلامی وجود نداشته است؟ ( تسنیم )

روز گذشته و سازمان برنامه و بودجه در واکنش به انتشار گزارشی با عنوان «۸ سال دردسرسازی برای دولت جدید» در برخی رسانه‌ها تاکید کرد که اجرای متناسب‌سازی در سال گذشته و تداوم آن در سال ۱۴۰۰، بر اساس منابع مندرج در قانون بودجه بوده و تعهد مازاد بر اعتبار نبوده است ( ایرنا ).

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دیواری کوتاه تر از بازنشستگان داریم ؟ حالا همین شده مسله عده ای ” کارشناس ” که دارید برای دولت بعدی ” دولت اعدالت ” مشکل درست می کنید. کلی از بازنشسته ها را که با کرونا کم کردید . اگر قرار بود قیمت بنزین بالا بره کلی مطلب مثبت بود همین که بحث بازنشستگان می شود کلی زوایای منفی برای ان به تحریر میاید.
    اگر برجام امضاء شود افزایش حقوق باز نشستگان رقمی نیست . اگر توافق نشود با افزایش یا بدون افزایش تورم بالای 50% و مصیبت اقتصادی ادامه دارد .