کد مطلب: ۳۲۹۹۹۳

مناطق آزاد پلی بسوی اقتصاد جهانی

مناطق آزاد پلی بسوی اقتصاد جهانی

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: مناطق آزاد محلی برای تمرین پیوستن اقتصادملی به اقتصاد جهانی است.

جعفر آهنگران افزود: بطورکلی در مناطق آزاد ضمن بحث‌های اقتصادی و انتقال دانش فنی، شیوه‌های مدرن مدیریت نیز تجربه و دستاوردهای موفق این مناطق به سایر نقاط کشور تعمیم و تسری داده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا مناطق آزاد طی چندین سال فعالیت در کشور به اهداف مورد نظر خود دست یافته‌اند، اظهارداشت: فعالیت‌های مناطق آزاد در ایران با فراز و فرودهای زیادی همراه بوده بنابراین نمی‌توان یک حکم کلی برای عملکرد این مناطق در مملکت صادر کرد.

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد گفت: بطور کلی عملکرد مناطق آزاد در قیاس با سایر بخش‌های اقتصادی کشور از موفقیت قابل دفاعی برخوردارند.

وی افزود: مناطق آزاد کشور اگر با پشتوانه بیشتری در سطح ملی همراه شود بدون شک ظرفیت‌های اقتصاد را خود را ارتقا و عملکرد موفقی خواهند داشت.

آهنگران بیان داشت: طی چند ساله اخیر با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجماع نسبی در خصوص مناطق آزاد صورت گرفته و همه به این نکته پی برده‌اند که این مناطق در تولید ناخالص داخلی می‌توانند نقشی به مراتب بزرگتر و بیشتر از گذشته ایفا کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت مناطق آزاد در عبور از گردنه سخت تحریم‌ها یادآورشد: بدون شک مناطق آزاد با حمایت‌های ملی و همینطور با استفاده از فاکتورهای مورد تاکید در سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی می‌توانند در شرایط سخت تحریمی موفق عمل کنند.

منبع: رادیو اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.