کد مطلب: ۲۷۸۱۷۳

منتظر کاهش قیمت مسکن باشیم؟

منتظر کاهش قیمت مسکن باشیم؟

جمع‌بندی تحولات امروز اقتصاد ایران حاکی از آن است که مسکن از یک سو نسبت به بازارهای رقیب، عقب مانده و از سوی دیگر به سمت رکود و شاید تثبیت قیمت‌ها می‌رود.

سکه امروز ۳ میلیون و ۱۳۲هزار تومان قیمت خورد و بدین ترتیب نسبت به سال قبل ۱۵۸ درصد افزایش را به ثبت رساند. دلار غیررسمی در محدوده ۸۵۰۰ تومان رد و بدل می‌شود و نسبت به سال قبل ۱۱۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میانگین قیمت مسکن شهر تهران نیز در خردادماه متری ۶.۵ میلیون تومان بود که ۴۵.۸ درصد افزایش یافته است. بدین ترتیب بخش مسکن رشد کمتری را نسبت به دو بازار موازی تجربه کرده و از دو ناحیه دچار ضرر شده است؛ اول این‌که نسبت به انتظارات تورمی از میانگین افزایش کمتری برخوردار بوده و دیگر این‌که با توجه به خارج شدن قیمت خانه از توان طرف تقاضا، به تدریج مشتریان خود را از دست می‌دهد.

چند روز قبل نایب رییس اتحادیه املاک گفته بود که به دلیل رشد نامتعارف اجاره بها ناشی از افزایش قیمت مسکن، مستاجران در حال ترک تهران هستند.

امروز هم یک کارشناس مسکن بر این موضوع صحه گذاشت و گفت که در فاز سوم تحولات اخیر بازار مسکن که با مهاجرت مستاجرها از تهران اتفاق می‌افتد احتمال تعدیل قیمت‌ها وجود دارد. اگر این گزاره با سیگنال‌هایی که بازار مسکن در ماه‌های آینده ارسال می‌کند همراه شود طبیعتا باید منتظر تعدیل یا تثبیت قیمت مسکن باشیم؛ هرچند در اقتصاد ایران، معادلات بعضا از فرمول‌های معمول در جهان تبعیت نمی‌کند و نمی‌توان به ضرس قاطع پیش‌بینی کاهش قیمت مسکن را تایید کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بهروز

    دولت مسؤل گرانی مسکن است وگراني مسکن به بار آورده مسؤل است قیمتها رابه قبل بازگرداندحتي ضروریست قیمت گذاری کندوقيمت های قبلی را تثبیت کند[…]