کد مطلب: ۴۲۳۴۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

متقاضیان یارانه معیشتی فقط امروز مهلت ثبت نام دارند

متقاضیان یارانه معیشتی فقط امروز مهلت ثبت نام دارند

دور دوم ثبت نام یارانه معیشتی برای کسانی که خود را مشمول دریافت این یارانه می‌دانند امروز به پایان می‌رسد، همچنین شرایط دریافت این یارانه تغییر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دو هفته قبل پرداخت یارانه معیشتی خانوارها از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام شد.

در روز 10 دی ماه دومین مرحله یارانه سوخت به حساب سرپرستان خانواری که در اولین لیست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفتند و 419 هزار خانواری که در این مرحله افزوده شده بود واریز شد.

دور اول واریزی‌ها طی سه مرحله در روزهای ۲۷ آبان، ۳۰ آبان و دوم آذر ماه به ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار معادل ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور پرداخت شد.

پس از انجام اولین پرداخت‌ها، تعدادی از کسانی که این یارانه را دریافت نکرده بودند خود را مشمول دریافت آن می‌دانستند، بنابراین وزارت کار کد دستور *6369# را برای ثبت درخواست معرفی کرد.

به گفته حسین میرزایی، سخنگو ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی: سه میلیون و ۷۰ هزار نفر درخواست خود را برای دریافت یارانه معیشتی ثبت کردند.

از این تعداد، یک میلیون و ۲۲۱ هزار نفر معادل ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول یارانه معیشتی شدند و به لیست یارانه بگیران دی ماه اضافه شدند.

به عبارتی دیگر 61 درصد کسانی که خود را واجد دریافت یارانه می‌دانستند و اجازه بررسی حساب بانکی و اطلاعات مالی خود را توسط وزارت کار و مجموعه دولت داده‌اند، مشمول دریافت نشدند.

پیش از این که یارانه معیشتی دی ماه را واریز شود، وزارت کار اطلاعیه‌ای را منتشر و در آن اعلام کرد: افرادی که خود را مشمول دریافت یارانه معیشتی می‌دانند می‌توانند( از ساعت 22 امشب، سه شنبه 10 دی ماه) با مراجعه به سایت hemayat.mcls.gov.ir نسبت به ثبت درخواست دریافت این بسته اقدام کنند.

براساس این اطلاعیه یعنی کسانی که دریافتی از یارانه معیشتی دی ماه نداشتند، دوباره ثبت نام کنند؛ همچنین اعلام شد که این افراد به مدت 14 روز ( تا 24 دی ماه) مهلت ثبت درخواست دارند.

امروز این مهلت به پایان می‌رسد و به نظر می‌رسد متقاضیان تنها تا پایان امروز می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

هیات وزیران در جلسه ۱۵ دی ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و در اجرای مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، آیین‌نامه اجرایی نحوه شناسایی خانوارهای مشمول دریافت کمک حمایت معیشتی را تصویب کرد.(ایبِنا)

مطابق این آیین‌نامه، بسته حمایت معیشتی به خانوارهای یک نفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه به ترتیب چهار و 48 میلیون تومان، دونفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه پنج و 60 میلیون تومان، سه نفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه شش و 72 میلیون تومان، چهار نفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه هفت و 84 میلیون تومان و پنج نفر و بیشتر با حداقل درآمد ماهانه و سالانه هشت و 96 میلیون تومان تعلق نمی‌گیرد.

هم‌چنین، خانوارهایی که دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور «همزمان» یا دارای دو واحد ملکی هستند، خانوارهای دارای ملک به ارزش 1.2 میلیارد تومان در تهران و کلان‌شهرها و 900 میلیون تومان در سایر شهرستان ها، دارای خودروی سواری به ارزش بیش از 300 میلیون تومان یا خودروی عمومی با ارزش بیش از 400 میلیون تومان، خانوارهای دارای بیش از سه سفر خارجی غیرزیارتی، کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه‌پرداز و گیرندگان تسهیلات بانکی جمعاً به مبلغ بیش از 300 میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند، مشمول بسته معیشتی نمی‌شوند.

توضیحات کامل این شرایط را در اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ۰۹۱۸۶

    من جانبازم مگر جانبازان استثنا نبودند پس چرا دفترچه های اقساط ما را وزارت رفاه نمیگیرد فقط حقوق یک معلم بازنشسته با ۵ سر عایله را میبیند

  • فلاح

    همسرم راننده تاکسی هست .بااین اوضاع کرونا به زور درآمدداریم وکرایه خانه مان رو درمیاریم باهزار جور نخوردن ماهی ۵۰۰تومن پول بیمه میدیم..نه بهمون وام یکمیلیونی تعلق گرفت نه این صدتومن که لااقل شب یلدا برای بچه هامون چیزی بخریم اونوقت برادرشوهرم خیلی پولداره ولی چون بیمه نداره برای اونا همه رو ریختن این واقعا انصافه!!!

  • ناشناس

    سلام سرپرست خانواده هستم برجی ۲۳۰۰ حقوق دارم ی تاکسی بدون امتیازفرسوده مدل۷۹ دارم که دوتومن کارمیکنم باید ۶تومن خرجش کنمبومهن زندگی میکنم مستاجر هستم وبرجی ۸۰۰ تومن اجاره میدم وبرجی یک میلیونو پانصد قسط بانکی دارم.
    نه سری اول معیشتی بهم تعلق گرفت ونه ایسری
    پس دولت نگه برای بی بضاعتان بهتره بگه برای افرادی که نسبتی با بزرگان واقازادگان دارند خیلی قشنگتر.ونیازمندان رو هم زیر سوال نبره والسلام .

  • ناشناس

    البته که نوشتن این اعتراضات به جایی برنخواهد خورد وکسی جوابگو نخواهد شد چون من چندین اعتراض در موارد دیگر هم نوشته اما ……

  • س.ن

    سلام من نه یارانه معیشتی نه یارانه ۱۰۰ هزار نه هیچی از دولت تا حالا نگرفتم،نه درامدی،نه کاری هیچی هم ندارم ، مگه میشه مگه داریم،بر چه قانونی اینا واریز میکنن،،

  • تیمور

    من سرمرست خانواده هستم نزدیک 15میلیون بدهکارم صاحب 1میلیون تونان نیستم وام صندوق فامیلی داریم بدهکارم چک برگشتی دارم ولی نه یک میلیون نه صد تومان دریافت نکردم سه ماهه کرایه خونه ندادم .

  • ..نه حقوق دارم نه شغل نه بیمه

    نه یارانه دادن نه معشیتی چرا چون ماشین به اسمم بوده پس چرا ماشین فروخته شده رو به حساب نمیارن ..واقعا چه خبره اینجا؟؟؟

  • ناشناس

    آقاجان مگر بنظر ماهم ارزشی قائل میشوند من نه بیمه دارم نه حقوق ثابت این شب یلدا ما گفتیم بااین یارانه۱۰۰هزارتومانی خانه واده را خوشحال میکنیم

  • ناشناس

    به خدا ماهی ۲۱۰۰۰۰۰دستمزد میگیرم نه بیمه نه حقوق هیچی هم ندارم چکار کنیم به کی بگیم شما به ما بگویید لطفا

  • قربانعلی

    سلام من کارگرساده ساختمانم بیمه ندارم درماه ده روز کارگیرمیاد سوادندارم ما فقرا چکارباید کرد وام ندادن مشعتی صدتومان ندادن هچکس به فکروعدالتی برای فقرانیست ماهیچ جایی توجامعه نداریم چون توی فقریم