کد مطلب: ۴۰۵۸۵۵

مهمترین چالش اقتصادی سال ۹۸ مشخص شد

مهمترین چالش اقتصادی سال 98 مشخص شد

نتایج نظرسنجی از 80 صاحب نظر اقتصادی مشخص کرد که کاهش قدرت خرید خانوارها و افت تقاضای داخلی،مهمترین چالش اقتصاد ابران است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی با نظرسنجی از 80 فعال و صاحب نظر اقتصادی، شش چالش مهم اقتصاد ایران و راهکارهای مقابله با آن را بررسی کرد.

به عقیده این کارشناسان، اهم مشکلات اقتصادی کشور طی امسال، کاهش قدرت خرید خانوارها و افت تقاضای داخلی، کاهش سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی و دولتی، افزایش کسری بودجه دولت، تثبیت مصنوعی قیمت‌ها، نقش (منفی) نهادهای حاکمیتی و خصولتی در بنگاهداری و فعالیت‌های اقتصادی و تاثیرپذیری تولیدات داخلی از قاچاق است.

البته با وجود این چالش‌ها، نکته مشترک و قابل توجه دیدگاه سازمان‌های بین‌المللی و صاحب‌نظران داخلی، این است که پیش بینی می‌شود اثر تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران در سال آینده کاهش یابد و همزمان با ثبات اقتصادی، امکان خروج از رکود اقتصادی فراهم شود.

این گزارش ضمن اشاره به راهکارهای مقابله با این چالش ها آورده است: از آن جایی که مجموعه چالش‌های گفته شده، به کاهش تقاضای بخش خصوصی منجر شده، باید برای تقویت طرف تقاضا، اصلاحاتی در سقف و مدت بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداختی صورت گیرد و تسهیلات لیزینگ و کارت های اعتباری خرید کالاهای بادوام داخلی طراحی شود.

منبع: روزنامه خراسان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.