کد مطلب: ۲۴۲۶۵۹

مواد اولیه صنعت چرم کشور وارداتی است!

مواد اولیه صنعت چرم کشور وارداتی است!

یک عضو هیات‌مدیره اتحادیه کفاشان ضمن تشریح چالش‌ها و مشکلات پیش روی صنعت چرم کشور از مواد اولیه تماما وارداتی برای ساخت کیف و کفش چرم در کشور انتقال کرد.

ابوطالب کنگرانی زیر ساخت‌های تولید در کشور را ناقص توصیف کرد و افزود: مواد اولیه صنعت چرم کشور وارداتی است و با توجه به نوسان ارز و مشکلات گمرک، همواره این صنعت دچار چالش است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ثبات بازار چرم در کشور را از نیازها و توقعات اولیه تولید‌کنندگان در این عرصه برشمرد و گفت: متاسفانه حتی برای ۱۰ روز آینده قادر به برنامه ریزی نیستیم.

کنگرانی با بیان اینکه چرم در ایران تماما بصورت خام وجود دارد و ساخت‌و‌سازی روی آن صورت نمی‌گیرد، بیان داشت: رنگ، رزین و مواد ساخت و ساز وارداتی است و به این مقوله پرداخته نشده است.

وی از فقدان زیرساخت‌ها در این حوزه گلایه کرد و افزود: چالش‌های این صنعت از چرم خام که جز مواد اولیه است آغاز شده و وارد کارگاه‌های تولیدی می‌شود و حتی چسب و نخ در صنعت کیف و کفش چرم وارداتی است.

کنگرانی ادامه داد: تکنولوژی ما کاملا خارجی است و با وجود مشکلات ارزی، کل این بازار دچار چالش می‌گردد. بنابراین مسئولان صنعت یا وزارت خارجه و در کل دولت، باید ثبات را برای تولید کننده به ارمغان آورند.

این عضو هیئت مدیره اتحادیه کفاشان ادامه این روند را منجر به خروج تولید کنندگان از عرصه تولید دانست و تصریح کرد: در این صورت به یک کشور مصرف کننده تبدیل خواهیم شد [و مسئولان برای برون رفت از این مشکل] برنامه‌ای ندارند و روند پیش رو در حد شعار است که برای تولیدکننده چاره ساز نیست.

کنگرانی اظهار کرد: حتی اگر بتوانیم بازار داخل را تامین کنیم به برد رسیده‌ایم. بنابراین باید ثبات ایجاد کرده و از نظر قیمتی نیز قادر به رقابت باشیم؛ اما بسته‌های حمایتی از تولید در حد حرف باقی مانده است و بعد از حل این مسائل باید درباره صادرات فکر و برنامه ریزی کنیم.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.