کد مطلب: ۷۹۷۵۸۲

مولدسازی ۲۴ درصدی در آموزش و پرورش

مولدسازی 24 درصدی در آموزش و پرورش

معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش از تحقق ۲۴ درصدی راهبرد مولدسازی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خبر داد و بر لزوم استمرار تحقق راهبرد تعیین‌شده در این زمینه تأکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حمیدرضا خان‌ محمدی بعد از ظهر امروز در نشست صمیمی با جمعی از خیران مدرسه‌ساز استان سمنان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان، اظهار داشت: با توجه به آمارهای موجود، در سال 1400 به‌عنوان نخستین سال اجرای طرح مولدسازی تنها یک درصد از راهبرد مولدسازی املاک مازاد (آموزش‌وپرورش) محقق شده بود و این عدد در سال 1401 نیز 23 درصد بوده است و در مجموع 24 درصد از راهبرد مولدسازی املاک مازاد محقق شده است.

وی با تأکید بر لزوم اولویت‌بخشی برای تحقق راهبرد تعیین‌ شده در اجرای طرح مولدسازی املاک مازاد خاطرنشان کرد: مولدسازی املاک مازاد آموزش‌وپرورش باهدف تبدیل املاک مازاد و بلااستفاده این نهاد در راستای ایجاد ارزش‌افزوده برای نظام تعلیم و تربیت در حال اجرا است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های آموزشی خیرساز، اولویت هزینه درآمدها و ارزش‌افزوده ایجاد شده از محل اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد آموزش‌وپرورش است تصریح کرد: املاک آموزشی وقفی و خیرساز آموزش‌وپرورش مشمول طرح مولدسازی نیست و بنابراین هیچ ملک خیرساز و وقفی در طرح مولدسازی اموال مازاد آموزش‌وپرورش فروخته نمی‌شود.

خان محمدی با اشاره به تعهد 52 هزار و 600 میلیارد ریالی خیران برای مدرسه‌سازی در کشور در سال گذشته خاطرنشان کرد: امسال هدف‌گذاری شده است که با سیاست‌ها و برنامه‌های پیش رو، تعهد خیران برای مدرسه‌سازی به بیش از 160 هزار میلیارد تومان برسد.

وی افزایش دامنه خیران مدرسه‌ساز و احداث مشترک مدارس توسط چندین خیر را یکی از این سیاست‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: باید احداث مدرسه از سوی خیران به اندازه یک تا چند مترمربع هم قابل انجام باشد تا دامنه خیران مدرسه‌ساز افزایش‌ یافته و مشارکت در امر مدرسه‌سازی نیز زیاد شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تعداد بالای مدارس نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی در کشور، بر لزوم استفاده هرچه بیشتر خیران در امر مدرسه‌سازی تأکید و تصریح کرد: در حال پیگیری هستیم تا زمینه پرداخت تسهیلات برای پروژه‌های آموزشی خیرساز با پیشرفت بیش از 75 درصد فراهم شود.

خان محمدی اولویت در جانمایی احداث مدرسه با توجه به نیازمندی‌های موجود را از دیگر سیاست‌های مهم سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان و بیان کرد: 70 درصد مدارس خیرساز کشور در اماکنی احداث‌ شده است که نیاز چندانی به احداث مدارس در آن مناطق وجود نداشت.

"مولدسازی" زمینه‌ساز افزایش اعتبارات احداث مدارس است

معاون وزیر آموزش‌وپرورش همچنین در دیدار با استاندار سمنان نیز بر لزوم نقش ویژه خیران در رفع کمبود فضاهای آموزشی و همچنین نوسازی و بهسازی و مقاوم‌سازی این فضاها تأکید و عنوان کرد: تسریع در ساخت و استفاده از مصالح صنعتی برای تسریع در ساخت نقشی مهم در ترغیب و جذب خیران در مدرسه‌سازی دارد که این نیاز جامعه است.

خان محمدی با تأکید بر لزوم اجرای دقیق طرح مولدسازی املاک مازاد آموزش‌وپرورش تصریح کرد: اجرای طرح مولدسازی املاک مازاد آموزش‌وپرورش زمینه‌ساز افزایش اعتبارات احداث مدارس در کشور است.

وی با بیان اینکه در نهایت، دانش آموزان ذی نفعان واقعی و اصلی ناشی از اجرای طرح مولدسازی املاک مازاد آموزش‌وپرورش خواهند بود گفت: به‌طور مثال، از محل مولدسازی مدارس و املاک مازاد آموزش‌وپرورش می‌توان اعتبار ساخت یک "مدرسه چند کلاسه" را به اعتبار ساخت یک "مجتمع آموزشی" افزایش داد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به در پیش بودن دومین دور سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان سمنان، به اولویت‌های مدنظر این سازمان در راستای اخذ مصوبات و اعتبار از محل این سفر در حوزه مدرسه‌سازی اشاره و تأکید کرد: باید تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی به‌عنوان اولویت نخست جذب اعتبارات از محل این سفر باشد.

خان محمدی بر لزوم اتخاذ رویکرد عادلانه و مبتنی بر توسعه متوازن در تخصیص اعتبارات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان در حوزه مدرسه‌سازی تأکید کرد.

ائمه جمعه مشوق مدرسه‌سازی در کشور شوند

معاون وزیر آموزش‌وپرورش همچنین در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان با اشاره به اهمیت ویژه نقش‌آفرینی هرچه بیشتر خیران در رفع کمبودهای فضاهای آموزشی در کشور بر لزوم ترغیب هرچه بیشتر خیران برای ورود به امر مدرسه‌سازی تأکید کرد.

خان محمدی از سمنان به‌عنوان یکی از باسوادترین استان‌های کشور نام برد و افزود: باید تأمین زیرساخت‌های آموزش‌وپرورش نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی به نقش ارزشمند ائمه جمعه و جماعات در راستای ترغیب خیران به امر مدرسه‌سازی اشاره و بیان کرد: توصیه و سفارش ائمه جمعه در گرایش آحاد جامعه به امر مدرسه‌سازی و مناسب‌سازی مدارس بسیار اثرگذار است.

کمبود 43 مدرسه در مسکن مهر استان سمنان

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان دعوت مردم به این امر از سوی ائمه جمعه را کمک بزرگی به نهضت مدرسه‌سازی در کشور دانست و با اشاره به اجرای طرح "شهید عجمیان" با هدف بهسازی محیط مدارس خاطرنشان کرد: سمنان می‌تواند یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه اجرای این طرح بوده و فضاهای مدارس خود را از این طریق مناسب‌سازی کند و رنگ‌آمیزی دیوار مدارس یکی از محورهای اجرای این طرح در قالب برنامه جهادی عدالت است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.