کد مطلب: ۴۵۶۵۸۲

میزان نقدینگی در سال ۹۸ چقدر بوده است؟

میزان نقدینگی در سال ۹۸ چقدر بوده است؟

طبق اطلاعات منتشر شده از بانک مرکزی درباره آمارهای اقتصادی اسفند سال گذشته، نقدینگی در این زمان معادل ۳۱ درصد افزایش یافته و به بیش از ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک مرکزی گزیده‌ای از آمارهای اقتصادی در سال گذشته را منتشر کرده که طبق اطلاعات موجود در بخش پولی و بانکی، میزان نقدینگی در اسفند گذشته بیش از ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان است که با رشد ۳۱ درصدی مواجه شده است.

علاوه براین سهم پول از این میزان نقدینگی ۴۲۷ هزار میلیارد تومان و سهم شبه پول از میزان نقدینگی در اسفند سال گذشته معادل ۲۰۴۴۸ هزار میلیارد تومان بوده که به ترتیب نسبت به سال قبلش ۴۹.۸ و ۲۸ درصد افزایش یافته است.

همچنین، میزان دارایی‌های خارجی سیستم بانکی در اسفند سال گذشته معادل ۱۱۶۸۶ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به اسفند سال ۹۷ به میزان ۲۷.۴ درصد با رشد مواجه شده است.

بدهی بخش دولتی نیز ۴۰۰۶.۷ هزار میلیارد ریال و بدهی دولت و شرکت‌ها و موسسات دولتی به ترتیب ۳۶۲۲.۷ هزار میلیارد ریال و ۳۸۴ هزار میلیارد ریال بوده که هر یک از آنها به تریبب در اسفند سال گذشته ۲۰، ۱۹ و ۳۵ درصد نسبت به سال ۹۷ رشد داشته‌اند.

طبق این گزارش، بدهی بخش غیردولتی در اسفند ماه سال گذشته معادل ۱۶۲۲۰.۲ هزار میلیارد ریال بوده که به میزان ۲۳.۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.