کد مطلب: ۲۵۳۲۶۷

میانگین افزایش شهریه مدارس غیردولتی ۱۳.۵ درصد است

میانگین افزایش شهریه مدارس غیردولتی ۱۳.۵ درصد است

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: میانگین افزایش شهریه مدارس غیردولتی در تهران ۱۳ درصد و میانگین کشوری افزایش شهریه نیز ۱۳.۵ درصد است.

نشست خبری مجتبی زینی‌وند، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با موضوع "تبیین الگوی شهریه سال 97-96 مدارس غیردولتی" صبح امروز در سالن شهید شهید حججی برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زینی‌وند در ابتدای این نشست در خصوص الگوی شهریه مدارس غیردولتی در سال پیش رو گفت: امسال بر اساس مصوبه‌ها هزینه تمام برنامه‌های آموزشی و پرورشی ارائه شد.

در الگوی شهریه با توجه به برنامه های آموزش و پرورش، برنامه هفتگی، وضعیت فیزیکی، تجهیزات و ….میزان هزینه مدارس محاسبه و شهریه دانش‌آموزان تعیین می‌شود. مهم‌ترین ویژگی الگوی شهریه امسال بحث شفافیت در هزینه‌هاست.

زینی‌وند با بیان فعالیت‌های اختیاری گفت: فعالیت‌های اختیاری مثل فعالیت‌های تابستانی، فوق برنامه غیردرسی و… است باید میزان نوع فعالیت‌ها مشخص شود و هزینه‌ها طبق آن تعیین خواهد شد، ضمن اینکه تمام این هزینه‌ها شفاف‌سازی می‌شود تا والدین تکلیف خود را بدانند.

وی با اشاره به ساعات فعالیت‌ها در مدارس گفت: متوسطه اول 108 ساعت و متوسط دوم 144 ساعت در نظر گرفته است. همچنین برای شهریه مصوب سامانه طراحی شده که به هر دانش‌آموز یک کد می‌دهد و از طریق این سامانه مسائل مربوط به شهریه را پیگیری کنند.

زینی‌وند با اشاره به اینکه آیتم‌های الگوی شهریه متناسب با برنامه‌ها در عملکرد هر مدرسه متفاوت است، گفت: در شهر تهران در مدارس ابتدایی میانگین افزایش شهریه حدود ۱۵ درصد، در مقطع متوسطه اول حدود ۱۳ درصد و در متوسطه دوم حدود ۱۱ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین افزایش شهریه مدارس غیردولتی در تهران ۱۳ درصد است. میانگین کشوری افزایش شهریه نیز ۱۳.۵ درصد است.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.