کد مطلب: ۲۵۳۹۱۲

میانگین قیمت مسکن رشد کرد

میانگین قیمت مسکن رشد کرد

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت راه قیمت هر متر مربع مسکن در اردیبهشت‌ماه سال جاری در تهران به طور میانگین ۵ میلیون و ۹۸۴ هزار تومان بوده که در این میان منطقه 5 با 2 هزار و 296 فقره معامله، پررونق‌ترین منطقه پایتخت از نظر تعداد معاملات به شمار می‌آید.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در اردیبهشت ماه سال جاری بیش از ۱۹ هزار و ۴۲۲ معامله در بخش مسکن انجام شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳ هزار فقره افزایش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این میان قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در مدت فوق به ۵ میلیون و ۹۸۷ هزار تومان رسیده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان اعلام شده که این شاخص حاکی از ادامه روند رشد قیمت مسکن نسبت به ماه گذشته و مدت مشابه سال گذشته است.

به علاوه تعداد مبایعه نامه‌ها در در فرودین ماه سال ۹۷ حدود ۵ هزار و ۳۳۵ فقره بوده افزایش بسیار چشمگیر نسبت به ماه قبل داشته است و این در حالی است که نیمی از این ماه در تعطیلات سپری شده است.

همچنین در این آمار، منطقه ۵ تهران با ۲ هزار و ۲۹۶ فقره معامله، پر رونق‌ترین منطقه پاییتخت از نظر تعداد معاملات در اردیبهشت سال جاری بوده که در ماه گذشته نیز این منطقه بیشترین حجم معامله را داشته است.

در این بین منطقه ۱۹ با ۱۱۲ فقره معامله کم رونق‌ترین منطقه پاییتخت از نظر تعداد معاملات مسکن در اردیبهشت ماه سال جاری بوده است که این روند کمی معامله در این منطقه در مدت فوق سال گذشته نیز به ثبت رسیده است.

در معاملات مسکن در ماه فوق گران‌ترین منطقه تهران، منطقه یک با میانگین قیمتی ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در هر متر مربع برآورد شده و منطقه ۱۸ نیز ارزانترین منطقه با میانگین متری ۲ میلیون و ۶۹۳ هزار تومان بوده است که این روند قیمتی مسکن در اردیبهشت ماه سال گذشته نیز همانند سال جاری گزارش شده است.

به عبارت دیگر افزایش قیمت در منطقه یک در اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲.۵ میلیون تومان در هر متر و در منطقه ۱۸، کمتر از متری ۵۰۰ هزار تومان بوده که نشان دهنده نامتوازن و ناهمگن بودن افزایش قیمت مسکن در بخش‌های مختلف پایتخت است.

در این میان منطقه ۱۲ تهران تنها منطقه‌ای بوده که در اردیبهشت ماه سال جاری با کاهش قیمت نسبت به ماه گذشته روبرو شده و ماینگین قیمتی این منطقه ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان اعلام شده که این رقم کاهش ۱۴۰ هزار تومانی قیمت مسکن در هر متر مربع در مرکز تهران به عنوان اصلی‌ترین منطقه استقرار بافت فرسوده و نابسامان پایتخت را نشان می‌دهد.

با این وجود بیشترین افزایش قیمت در بازه زمانی بین فرودین تا اردیبهشت ماه سال جاری در منطقه ۲۲ تهران با حدود ۹۳۰ هزار تومان در هر متر مربع بوده که در فرودین قیمت هر متر مربع ۴ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان و در اردیبهشت ماه به ۵ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان افزایش یافته است.

گفتنی است، منطقه یک تهران با افزایش ۸۳۰ هزار تومانی میانگین قیمت مسکن در هر متر مربع در همین بازه زمانی در رتبه دوم قرار دارد.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.