کد مطلب: ۸۱۹۳۴۷

سهم صنعت از صادرات چقدر است؟

سهم صنعت از صادرات چقدر است؟

وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش جدیدی درباره میزان صادرات در بخش صنعت منتشر کرد. میزان صادرات در بخش صنعت به بیش از شش میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت صمت در گزارشی جدید آمار مربوط به صادرات بخش صنعت را منتشر کرد.

در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱، مجموع صادرات بخش صنعت بیش از شش میلیارد دلار و سهم آن از کل صادرات کشور ۱۲.۵ درصد بوده و بیشترین محصول صنعتی صادراتی نیز محصولاتی پلیمری بوده است.

بر اساس بر جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ مجموع صادرات بخش صنعت شامل محصولات پلیمری؛ غذایی؛ شیمیایی؛ نساجی و پوشاک و کفش؛ ماشین سازی و تجهیزات؛ لوازم خانگی؛ صنایع برق و الکترونیک؛ خودرو و نیروی محرکه؛ محصولات سلولزی؛ صنایع نوین و پیشرفته و دارو؛ تجهیزات پزشکی معادل پنج میلیون و ۶۳۱ هزار تن به ارزش بیش از شش میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلار بوده است.

مجموع صادرات بخش صنعت در ۱۱ ماهه سال قبل به ترتیب به لحاظ وزنی و ارزشی دو و ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

در مدت یاد شده، در مجموع ۴۸ میلیارد و ۸۴۸ میلیون دلار کالا از ایران صادر شده بود که بر این اساس سهم بخش صنعت به لحاظ ارزشی از کل صادرات کشور در ۱۱ ماهه سال قبل ۱۲.۵ درصد بوده است.

از بین گروه‌های مختلف صنعتی نیز محصولات پلیمری، صنایع غذایی و شیمیایی به ترتیب بیشترین صادرات را در مدت یاد شده داشته‌اند. در ۱۱ ماهه سال گذشته این سه بخش به ترتیب ۱.۴۶ میلیارد دلار، ۱.۴۳ میلیارد دلار و ۷۹۶ میلیون دلار صادرات داشته‌اند که در مجموع صادرات این سه بخش معادل ۶۰.۳ درصد کل صادرات بخش صنعت بوده است.

کمترین صادرات نیز مربوط به بخش‌های محصولات سلولزی، صنایع نوین و پیشرفته و دارو و تجهیزات پزشکی بوده که به ترتیب ۲۰، ۷۳ و ۲۳۴ میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

همچنین در مدت یاد شده بیشتری افزایش ارزش صادرات مربوط به خودرو و نیروی محرکه با ۵۲ درصد، صنایع برق و الکترونیک با ۴۵ درصد و تجهیزات پزشکی با ۴۱ درصد افزایش بوده است.

اما ارزش صادرات سه گروه شامل صنایع نوین و پیشرفته و دارو، ماشین سازی و تجهیزات و نساجی و پوشاک و کفش به ترتیب ۲۲، ۱۱ و چهار درصد کاهش داشته است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.