کد مطلب: ۱۴۴۱

میلیاردرهای جهان در بازار خودروی چین

هشت نفر در آلمان و آمریکا از طریق فروش خودرو بیش از یک میلیارد دلار سرمایه دارند. شمار این افراد اما در چین بسیار بیشتر از آلمان و آمریکا است. نشریه هورون چاپ شانگهای آماری را از میلیاردرهای جهان منتشر کرده است. در این آمار ۴۵ میلیاردر معرفی شده‌اند که کارشان به نوعی به خودرو

هشت نفر در آلمان و آمریکا از طریق فروش خودرو بیش از یک میلیارد دلار سرمایه دارند. شمار این افراد اما در چین بسیار بیشتر از آلمان و آمریکا است.

نشریه هورون چاپ شانگهای آماری را از میلیاردرهای جهان منتشر کرده است. در این آمار ۴۵ میلیاردر معرفی شده‌اند که کارشان به نوعی به خودرو ربط دارد و در ۱۳ کشور جهان زندگی می‌کنند.

برمبنای این آمار آلمان و آمریکا روی هم هشت میلیاردر خودرویی دارند. در آلمان بیشترین ثروت در دست سه وارث شرکت خودروسازی "بی‌ام و" به نامهای سوزانه کلاتن به همراه اشتفان و یوهانا کوانت است.

پس از این سه پالونجی میستری، رئیس شرکت خودروسازی "تاتا موتورز" هند قرار دارد. چین در حال حاضر به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرو در جهان تبدیل شده است. پس بی‌سبب نیست که از رده پنجم این آمار شمار چینی‌های میلیاردر بیشتر به چشم بخورند.

وای جیان‌جون، رئیس شرکت خودروسازی "گریت وال موتورز" چین پنجمین میلیاردر است. پس از وی لو گوان‌کیو است که در شرکت "وانشیانگ" قطعات خودرو می‌سازد.

هفتمین میلیاردر نیز چینی ا‌ست و وانگ چوآنفو نام دارد. وانگ چوآنفو با همکاری شرکت آلمانی دایملر آلمان خودروهای برقی "دنتسا" را می‌سازد.

هشتمین میلیاردر چینی لی‌شوفو است، رئیس شرکت "جیلی" است. این شرکت چندی پیش شرکت خودروسازی سوئدی "ولوو" را خرید.

روپرت هوگه ورف، مسوول نشریه "هورون" در شانگهای که این آمار را تهیه کرده، گفته است: از این که چین در بخش خودرو در راس میلیاردرهای جهان قرار دارند تعجب‌زده شدم.

از دیگر میلیاردرهای خودرویی الون ماسک آمریکایی، مدیرعامل شرکت "تسلا موتورز" است. این مدیر جوان از جمله به عنوان سازنده خودروهای برقی به موفقیتهای بزرگی دست یافته است.

نمایشگاه خودروی فردا در پکن به کار خود خاتمه می‌دهد. چین بیش از ۲۰۰۰ شرکت خودروسازی از ۱۴ کشور جهان در این نمایشگاه شرکت و برای نخستین بار ۱۱۸ خودروی جدید خود را در این نمایشگاه عرضه کردند.

یکی از مهم‌ترین موضوعات این نمایشگاه خودروهای برقی است. ۷۹ مدل جدید خودروی برقی در این نمایشگاه عرضه شد. این نمایشگاه به خاطر طرفداران زیادش در چین بسیار مورد توجه است.

علاقمندان به خودرو در چین در حال حاضر اهمیت زیادی به بزرگی و گنجایش خودرو می‌دهند. در کشوری که مالکیت خصوصی سالها ممنوع بوده، مالکیت بر خودرویی بزرگ با امکانات فراوان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

خودروهای آلمانی محبوب چینی‌ها

خودروی آلمانی آ ئو دی در چین با استقبال فراوان مواجه شده است. آ ئو دی در سه‌ ماهه اول سال جاری میلادی فروش خود را در چین ۲۱ درصد افزایش داده و با فروش ۱۲۴ هزار خودرو رکورد جدیدی به دست آورده است.

دو شرکت "بی‌ام و" و مرسدس بنز نیز به ترتیب با فروش ۱۰۱ هزار و ۶۷ هزار خودرو در سه ماهه اول سال جاری میلادی رکورد فروش خود را در چین تا ۲۵ درصد و ۴۸ درصد افزایش داده‌اند.

شرکت خودروسازی دایملر که مقام سوم را در چین دارد، در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ بیشترین خودرو را در سراسر جهان به فروش رساند.

ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.