خبر مهم:

کد مطلب: ۳۶۸۹۴۰

مسعود خوانساری مطرح کرد:

نارضایتی ۸۰ درصد اتاق تهرانی‌ها از وضعیت اقتصاد / حساب اتاق از بقیه نهادها جداست!

نارضایتی 80 درصد اتاق تهرانی‌ها از وضعیت اقتصاد / حساب اتاق از بقیه نهادها جداست!

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به یک نظرسنجی از حدود دو هزار نفر از اعضای اتاق تهران عنوان کرد که حدود 80 درصد پاسخ‌دهندگان از وضعیت اقتصادی راضی نبودند اما معتقد بودند اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران به وظایفشان درست عمل کردند و حساب اتاق را کاملا از بقیه دستگاه‌ها و نهادها جدا کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در نخستین هیات نمایندگان دوره نهم اعضای هیات‌رییسه اتاق بازرگانی تهران طی مراسمی انتخاب شدند. به‌طوری که در میان 52 نفری که در اتاق بازرگانی تهران حاضر شدند مسعود خوانساری با اخذ 50 رای توانست مجدد به عنوان رئیس اتاق تهران برگزیده شود. همچنین علا میرمحمدصادقی به عنوان کهنه‌کارترین فرد در اتاق بازرگانی با اخذ 50 رای و محمد اتابک، فعال سیمانی و معدنی با اخذ 46 رای توانستند نظر فعالان بخش خصوصی را برای سمت نایب‌رئیسی جلب کنند. با این شرایط میرمحمدصادقی و محمد اتابک به ترتیب به عنوان نایب‌رئیس اول و دوم اتاق بازرگانی تهران انتخاب شدند.

mir

میرمحمدصادقی و محمد اتابک به ترتیب به عنوان نایب‌رئیس اول و دوم اتاق بازرگانی تهران انتخاب شدند.

همچنین فاطمه مقیمی با 47 رای مجددا به عنوان منشی هیات‌رییسه دور نهم اتاق بازرگانی تهران انتخاب شد. در عین حال ناصر ریاحی نیز که سال‌هاست در حوزه سلامت فعالیت‌های گسترده‌ای دارد، در این جلسه با اخذ 50 رای به عنوان خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران انتخاب شد.

در ابتدای جلسه رئیس اتاق تهران به اعضای جدید هیات نمایندگان اتاق تهران و نمایندگان دولت که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد و کشاورزی معرفی شده‌اند، گفت: دوره هشتم هیات نمایندگان اتاق تهران یکی از درخشان‌ترین دوره‌های اتاق از ابتدای شکل‌گیری و حداقل در سال‌های بعد از انقلاب بود که با همدلی و همفکری بخش خصوصی و نمایندگان دولت توانست هم در داخل اتاق تحولاتی را رقم بزند و هم در خارج از آن.

مسعود خوانساری افزود: عملکرد دوره گذشته باعث شد که ما شاهد اتاقی پویا، چابک و پاسخگو باشیم. همچنین ارتباط اتاق در دوره گذشته با نهادهای مختلف چه دولت، چه قوای مقننه و قضاییه بسیار اثرگذار بود تا جایی که مقام معظم رهبری هم در جلسه‌ای که با کابینه دولت داشتند از فعالیت‌های اتاق صحبت کردند و به اعضای دولت تاکید کردند که به نظرات اتاق گوش بدهند و عمل کنند.

vasat

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: سرعت برگزاری انتخابات با دوره‌های قبلی تمایز داشت و بسیار شفاف‌تر از دوره‌های قبل برگزار شد.

او به برگزاری نهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی اشاره کرد و گفت: انتخابات این دوره اتاق تهران و اتاق‌های سراسر کشور از ویژگی‌های خاصی برخوردار بود، هم‌شکل برگزاری که کاملا به‌صورت مکانیزه برگزار شد و هم ازنظر سلامت و سرعت برگزاری انتخابات با دوره‌های قبلی تمایز داشت و بسیار شفاف‌تر از دوره‌های قبل برگزار شد.

خوانساری در ادامه ویژگی دیگر نهمین دوره انتخابات اتاق‌های سراسر کشور به‌خصوص در تهران را مشارکت بالای اعضای اتاق اعلام کرد و افزود: ما با رشد بسیار زیاد آرای منتخبین در این دوره روبه‌رو شدیم، معمولا در دوره‌های قبلی تعداد رایی که اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران می‌آورند حداقل کم یا زیاد 200 رای بود اما این دوره آخرین نفری که به هیات نمایندگان اتاق تهران راه پیدا کرد 1300 رای اخذ کرده که این موضوع و رشد آرا خیلی شاخص بود.

aza

مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران می‌گوید: اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران به وظایفشان درست عمل کرده‌اند و در واقع حساب اتاق را کاملا از بقیه دستگاه‌ها و نهادها جدا کرده بودند.

خوانساری به نظرسنجی که سال گذشته از سوی اتاق تهران انجام شده بود، اشاره کرد و گفت: در این نظرسنجی حدود دو هزار نفر از اعضای اتاق مورد پرسش قرار گرفته بودند که حدود 80 درصد آنها از وضعیت اقتصادی راضی نبودند و گفته بودند که به‌خاطر بخشنامه‌های متضاد، مشکلات ارز و… کسب‌وکارشان دچار چالش شده است و به اقتصاد کشور ضربه وارد شده ولی 85 درصد از همین افرادی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند و از شرایط اقتصادی کشور رضایت نداشتند، عملکرد اتاق را مناسب و رضایت‌بخش دانسته و اعلام کرده بودند که اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران به وظایفشان درست عمل کرده‌اند و در واقع حساب اتاق را کاملا از بقیه دستگاه‌ها و نهادها جدا کرده بودند.

هیات نمایندگان باید در برابر وظایفشان حساس باشند

از سوی دیگر، علا میرمحمد صادقی، عضو هیات‌رییسه اتاق بازرگانی تهران از یکدست و هماهنگ بودن عملکرد هیات نمایندگان ابراز خوشحالی کرد و گفت: یک زمان بود که کار اتاق تهران تنها مقابله با دولت و اتاق ایران بود و این چنین بود که کاری پیش نمی‌رفت. اما حالا هیات نمایندگان باید نسبت به انجام وظیفه‌شان در برابر دولت و بخش خصوصی و اقتصاد کشور حساس باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.