خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۸۱۵۶

نامه‌نگاری با رئیس جمهور درباره ادغام آبخیزداری با موسسه جنگل‌ها

نامه‌نگاری با رئیس جمهور درباره ادغام آبخیزداری با موسسه جنگل‌ها

برخی از اساتید در مخالفت با ادغام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور با موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، به رئیس جمهور نامه نوشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از استادان دانشگاهی، در مخالفت با ادغام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور با موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، به رئیس جمهور نامه نوشتند.

در بخشی از این نامه آمده است: به جرات می‌توان گفت که پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی تنها موسسه پژوهشی تخصصی است که با درک شرایط خاص کشور، با تکیه بر توان بالای پژوهشگران خود علاوه بر تولید اطلس‌های ملی فرسایش و رسوب، سیل و ظرفیت‌های آبی، راه‌کارهای اجرایی متعددی در زمینه شناخت عوامل فرسایش خاک، راه‌کارهای کاهش فرسایش، علل و راهکارهای مهار سیل، ارائه مدل‌های مدیریت جامع آبخیزها و افزایش پتانسیل آبی کشور را به انجام رساند. ارائه راه‌کارهای نوین آبخیزداری و اجرای طرح‌های تعادل‌بخشی آبخوان‌ها و احداث سدهای زیرزمینی و بومی‌سازی روش‌ها از جمله دستاوردهای مهم این تلاش‌‌ها بوده است.

از آنجا که ادغام این پژوهشکده، سبب از هم پاشیدن آن شده و سال¬ها زمان نیاز خواهد بود که دوباره چنین پژوهشکده توانمندی ایجاد شود. لذا ضمن بیان مخالفت جدی و صریح خود با این تصمیم، از جنابعالی که بر اهمیت محیط زیست و آب و خاک وقوف کامل دارید درخواست می¬شود دستور فرمائید در این مصوبه تجدید نظر شود و علاوه بر حفظ تشکیلات پژوهشکده، زمینه ارتقاء آن نیز فراهم گردد.

متن کامل این نامه در فایل نامه_اساتید_در_مخالف_با_ادغام_آبخیزداری_و_جنگل_و_مرتع قابل دسترس است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام
    قطعا وجود پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری در جلوگیری از وقوع مخاطرات محیطی مرتبط با تخریب منابع طبیعی کشور نقش حیاتی داشته است و خواهد داشت. امید است که با حفظ هویت و به رسمیت شناختن هر چه بیشتر این مرکز بسیار مهم به دستاوردهای هر چه بیشتر در کشور دست پیدا کنیم.
    با تشکر از تمام زحمات دست اندرکاران پژوهشکده که با حداقل بودجه ها، نهایت تلاش هایشان را انجام داده اند.
    مطمئناً تبعات بسیار هنگفتی را کشور در اثر این تصمیم غیرکارشناسی شده پرداخت خواهد کرد و رنج های فراوانی را برای عموم مردم کشور در پی خواهد داشت.