کد مطلب: ۳۱۱۵۲۷

نامه شریعتمداری به همتی برای تسهیل واردات لاستیک‌

نامه شریعتمداری به همتی برای تسهیل واردات لاستیک‌

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال ابلاغیه به بانک مرکزی، گمرک و معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارتخانه خود، شرایط واردات لاستیک سنگین و نیمه‌سنگین را تسهیل کرد.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای مشترک به عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فرود عسگری، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و حسن یونس سینکی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با موضوع «رفع مشکلات اجرای تامین و ترخیص لاستیک» نوشت:

به گزارش تجارت‌نیوز، با عنایت به درخواست‌های مکرر مراجع امنیتی و شورای امنیت ملی کشور و اخبار و اطلاعات منعکس شده از استان‌ها و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ضرورت تامین حداکثری نیاز ناوگان حمل و نقل بار و مسافر درون و برون شهری به انواع لاستیک سنگین و نیمه‌سنگین، از آنجایی که طبق مصوبه شماره 60/156873 مورخ 1397/6/14 کارگروه تنظیم بازار،تولید و وادات کالای مذکور تماما می‌بایست در شبکه توزیع تحت نظارت و با صدور حواله صورت پذیرد. بنابراین اجرای فرآیندهای سامانه‌های کدشناسه و پیگیر کالا که با هدف جلوگیری از واردات قاچاق این کالا در سال 1396 برقرار گردیده، موجب تاخیر در فرایند ترخیص کالا و تامین بازار گردیده است. لذا در راستای تسهیل هر چه بیشتر در تامین نیاز کشور به انواع لاستیک موارد ذیل جهت اجرا ابلاغ می‌گردد:

1- الزام ثبت سفارش، تامین ارز و ترخیص این کالا به درج کد شناسه در سامانه‌های مربوطه برای لاستیک‌های مختلف تا اطلاع‌ ثانوی لغو می‌گردد.

2- تمام ثبت سفارش‌های لاستیک تامین ارز شده قبل از این تاریخ که به دلیل مشکلات فنی امکان ویرایش آن در سامانه ثبتارش و سامانه جامع تجارت به صورت سیستمی مهیا نمی‌باشد (جداسازی کد HS تعرفه لاستیک سواری و لاستیک سنگین و …) از قاعده اصلاح سیستمی ثبت سفارش مستثنی و دفتر مقررات صادرات و واردات، سامانه جامع تجارت، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران مکلف به اجرا و رفع مشکل در اسرع وقت می‌باشند.

3- با توجه به تاثیر انتشار خبر تعدیل تعرفه‌ها بر روند ترخیص لاستیک گمرک جمهوری اسلامی ایران می‌بایست نسبت به ترخیص کالا با تعرفه 0/5 و اخذ تعهد تسویه حساب مطابق مصوبه اقدام نماید.

ضروریست ضمن اعلام به عوامل اجرایی و دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط نسبت به رفع هر گونه مشکل در فرآیند تامین حداکثری کالای لاستیک اقدام گردد.

بنابراین گزارش، وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین صنعت، معدن و تجارت همچنین این موضوع را به سازمان های خود در استان ها اعلام کرد که متن آن به شرح زیر است.

به پیوست تصویر نامه شماره 60/162792 مورخ 1397/6/19 مقام عالی وزارت درخصوص ثبت سفارش، تامین ارز و ترخیص تایر ارسال می‌گردد. خواهشمند است مراتب را یادداشت و به متقاضیان اطلاع‌رسانی گردد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.