کد مطلب: ۲۱۳۹۲۲

ناوگان هوایی ایران فرسوده است

ناوگان هوایی ایران فرسوده است

ناوگان هوایی ایران فرسوده است و علت اصلی سقوط‌های هواپیما‌های ایرانی به این دلیل بوده و دلایلی همچون شرایط نامساعد جوی و یا اشتباهات نیز در این راستا تاثیر‌گذار است.

محمدرضا نجاتی اسلاملو سرمایه‌گذار صنعت هوایی کشور، با اشاره به وضعیت ایمنی هواپیماها اظهار کرد: هواپیماهای نوع ای‌تی‌آر از امن‌ترین هواپیماها در دنیا همین ای‌تی‌آرها هستند و به این گونه هواپیماها ملخ می گویند که توانایی پرواز در ارتفاع حدود 22 هزار پا را دارند و بالاتر از آن نمی‌تواند پرواز کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در ارتباط با سقوط اخیر هوایپما در یاسوج بیان کرد: در مورد سقوط هواپیما ای‌تی‌آر مسیر یاسوج تا زمانی که جعبه سیاه این هواپیما پیدا نشده نمی‌توان چیزی در مورد علت سقوط این هواپیما گفت ولی شدت و قدرت حادثه به قدری زیاد بود که حتی کاپیتان این هواپیما نتوانسته با برج مراقبت ارتباط برقرار کند.

سرمایه‌گذار صنعت هوایی کشور افزود: هواپیماها به صرف از دست دادن یک موتور سقوط نمی‌کنند و حتی در آزمایش‌های ایرباس‌ها آن‌ها را فقط با یک موتور به پرواز در می‌آورند و عوامل زیادی در سقوط هواپیما از جمله صحیح عمل کردن فلپ های روی بال هواپیما تاثیر‌گذار است.

نجاتی گفت: نقص‌های فنی که در هواپیماها رخ می‌دهد مسئله‌ای طبیعی است و هواپیماها قبل از پرواز چک لیستی دارند که این چک لیست توسط عوامل و کارشناسان بررسی شده و در آخر به کاپیتان تحویل می‌دهند و سپس کاپیتان شروع بع پرواز می‌کند.

سرمایه‌گذار صنعت هوایی کشور اظهار کرد: 99 درصد دلهره مردم در ارتباط با سقوط هواپیماها احساسی است و برخی از عوامل نیز سقوط هواپیماها در ایران را سیاسی می‌کنند و مردم نباید بترسند و باید بدانند که احتمال سقوط هواپیما بسیار سخت است.

نجاتی گفت: تاخیر هواپیماها به عوامل درون‌سازمانی از جمله دیرکرد عوامل پرواز و یا عوامل برون سازمانی از جمله عدم صدور اجازه پرواز توسط برج مراقبت بستگی دارد و برای رفع مشکلات تاخیر پروازها باید شرکت‌های هواپیمایی به حقوق مردم احترام بگذارنذ و یک هواپیما را همیشه جایگزین و بک‌آپ داشته باشند.

منبع: باریش‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.