خبر مهم:

کد مطلب: ۵۵۲۶۹۹

اعلام نتایج فروش فوق‌العاده محصولات سایپا + لیست برندگان

اعلام نتایج فروش فوق‌العاده محصولات سایپا + لیست برندگان

نام برندگان قرعه‌کشی نهمین مرحله از طرح فروش فوق‌العاده محصولات سایپا، امروز دوشنبه اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته مراسم قرعه‌کشی نهمین مرحله از طرح فروش فوق‌العاده محصولات سایپا با حضور نهادهای نظارتی برگزار و امروز دوشنبه نتایج این قرعه‌کشی اعلام شد.

محصولات عرضه شده در این طرح شامل تیبا صندوفدار، تیبا ۲، ساینا دنده‌ای، ساینا s، کوئیک s بود

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، نتایج قرعه‌کشی در لیست برندگان آمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق ادعای خودروسازان، آنها سالانه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان معادل ۱۰ برابر درآمد نفتی کشور در پارسال ناشی از ارزان‌فروشی زیان می‌دهند.

با این حال در روزهای اخیر بار دیگر طرح عرضه خودروهای ارزان‌تر از بازار را کلید زدند. این درحالی است که بازار خودرو نیز در روزهای سخت رکود به سر می‌برد اما با هدف تنظیم بازار، خودروهای ارزان‌قیمت خودروسازان به تعدادی خاص و محدود می‌رسد.

به عبارت دیگر، خودروسازان کشور در دوره اوج رکود بازار، برای تنظیم این بازار فروش فوق‌العاده خودرو برگزار کردند. آن هم فروشی که در نهایت به گفته فعالان خودروساز به ضرر خود تولیدکننده است اما به هر صورت این طرح را اجرا می‌کند تا در آن به برندگان قرعه‌کشی یارانه (رانت) داده شود.

هم سایپا و هم ایران خودرو در روزهای اخیر اقدام به برگزاری طرح فروش فوق‌العاده کرده و مراسم قرعه‌کشی تعداد از محصولات خود را برگزار کردند.

این در حالی است که چندی پیش، محمدرضا نجفی‌منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به افزایش زیان انباشته خودروسازان، گفت: با قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودروسازی، زیان انباشته تولیدکنندگان به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودروی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بابا کدوم ضرر .اگه عرضه زیاد بشه قیمت بازار میاد زیر قیمت کارخانه

  • ناشناس

    چرافروش ایران خودر بایدحتما قرعه کشی برگزارمیکنن الان هفت بارمادرقرعه کشی شرکت کردیم امااسممون درنیومدبایدقرعه کشی لغوبشه

    • ناشناس

      شما هفت بار من بد بخت 25 بار هردو هم ایران‌خودرو وهم سایپا

  • ناشناس

    من حواله تیبا دارم صندوق دار۱۰میلون میفروشم.