کد مطلب: ۶۶۹۸۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش منتشر نشد؟/ «منتظر نرخ باروری شهرستان‌هاییم!»

چرا نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش منتشر نشد؟/ «منتظر نرخ باروری شهرستان‌هاییم!»

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش هنوز اعلام نشده است. آن هم به یک دلیل عجیب! چون سازمان ثبت احوال کشور نرخ باروری شهرستان‌ها را برای سازمان اداری و استخدامی ارسال نکرده است! اما ماجرا چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، آزمون استخدامی آموزش و پرورش اردیبهشت ماه امسال برگزار شد و قرار بود این آزمون خرداد ماه منتشر شود. خرداد ماه هم به پایان رسیده و هنوز نتایج آزمون منتشر نشده است.

مشاور رئیس سازمان سنجش کشور در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده نتایج این آزمون از ابتدای خرداد ماه آماده شده اما ما منتظر این هستیم که سازمان ثبت احوال کشور نرخ باروری شهرستان‌ها را برای سازمان اداری و استخدامی ارسال کند.

اما ارتباط میان نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش و نرخ زاد و ولد چیست؟

آنگونه که علیرضا کریمیان اعلام کرده به استاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قرار است افراد متاهل و دارای فرزند، از امتیاز ویژه‌ای برای استخدام برخوردار باشند. البته مشروط به اینکه نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب بالای ۲٫۵ درصد نباشد.

با توجه به این شرط و امتیاز ویژه‌ای که برای افراد متاهل و دارای فرزند در نظر گرفته شده است، سازمان سنجش برای اعلام نتایج آزمون خود منتظر این است که سازمان ثبت‌ احوال نرخ باروری شهرستا‌ن‌های مختلف را اعلام کند تا بعد از بررسی وضعیت تاهل و تعداد فرزندان، نتایج اعلام شود.

به گفته مشاور سازمان سنجش، با توجه به اینکه تا‌کنون چگونگی احتساب این امتیازات و نرخ باروری شهرستان‌ها به سازمان سنجش اعلام نشده این سازمان طی یک ماه گذشته مکاتبات و مذاکراتی با سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش داشته است.

البته این مقام مسئول اعلام کرده که نهایتا بعد از یک ماه مکاتبه و پیگیری، اخیرا سازمان ثبت احوال کشور نرخ باروری شهرستان‌ها را برای سازمان اداری و استخدامی ارسال کرده است. در نتیجه می‌توان امیدوار بود که نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش در کوتاه‌ترین زمان ممکن منتشر شود.

افراد متاهل و دارای فرزند در اولویت استخدام

جدای از تاخیر در انتشار نتایج این آزمون، باید گفت افراد متاهل و دارای فرزند برای استخدام جدید آموزش و پرورش در اولویت قرار دارند. به گفته مشاور رئیس سازمان سنجش «به استناد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مقرر شده به ازای تاهل و نیز هر فرزند ۲ درصد و مجموعا حداکثر تا ۱۰ درصد به امتیاز مکتسبه آزمون کتبی داوطلب اضافه شود.» البته اختصاص این امتیاز مشروط به این است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای دو و نیم درصد نباشد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پوریا

    یچی بگم😐
    در اینکه شما مارو مسخره کردین ک شکی نیست!
    اما ی سوال بنظرتون اونی که بدون اینکه کار داشته باشه ازدواج کرده و دوتا بچه داره،
    عایا فکر هم کرده؟!
    بعد این میخواد تغذیه فکری بده به دانش آموز؟؟؟؟!!!
    البته کار نداشتن این بنده خدا ها هم گردن شماست

  • نیچه

    تاهل و بچه چه ربطی به توان یک معلم داره!!!؟
    تازه دارین خودتونو می کشین واسه رشد جمعیت، فک میکنین با شرایطی که فراهم کردین این بچه ها تو ایران میمونن!!!؟
    این خانه از بیخ مشکل نداره….بفهمین

  • نیچه

    نحوه گزینش باید از قبل اعلام میشد…عزیز بی عدالتی نیست خیانت است
    125هزار از ملت پول گرفتن اگه اعلام میکردن خیلیا شرکت نمیکردن

  • امیر

    باز خدا خیرشون بده به یاد متاهل های بدبخت افتادن

  • سحر21

    اگر از اول می گفتیم ما ثبت نام نمی کردیم. یعنی چی این حرف؟ مجرد مجرده چون پول نداره چون کار نداره؟ اگرم نره سر کار ازدواج نمی کنه! نرخ باروری هم منفی می شه! کمی مطالعه داشته باشید. همینه که هر چی بی سواده میاد سر کار! اوضاع اینه میشه که می بینید. من با معادل 19.80 فوق لیسانس کار ندارم. ولی یکی با معدل 11 لیسانس شایستگیش از من بیشتره! کمی تامل

  • ناشناس

    هی روزگار ! بهتر نیست میزان تحصیلات و جوان بودن را ملاک قرار دهید . دولت از یک طرف همه چی را گرون کرده از طرف دیگه دلش برای خانواده های دارای فرزند هم میسوزه !! 😏 از طرف دیگه میگه چرا جوان ها ازدواج نمیکنن ! از ی طرفم برای بچه دار شدن زوجین و خانواده ها وام در نظر میگیرند 🤔خدا بخیر کنه . فکر نکنم دیگه با این اوضاع کسی بچه دار بشه

  • ناشناس

    چیزی که از قبل مشخص شده دیگه اعلام نتیجه یعنی نداره
    فقط بابت ثبت نام و آزمون از بیچاره ها پول میگیرن یه مدتی هم سرکار میذارن
    کلی هم درآمد کسب کرد و علی برکت اله

  • ناشناس

    متاسفم براتون مردم رو سر کار گذاشتید

  • ناشناس

    اینا وقتی کفگیرشون میخوره ته دیگ یه آزمون استخدامی راه میندازن و مردم را میچاپن و یه مدت مردم را میزارن سر کار آخرشم هیچی

  • ناشناس

    الان چرا هر روز این هفته اون هفته عقب میندازن؟
    چرا جواب نهایی نمی‌آد
    جون به سرمون کردن