خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۱۷۷۷

نحوه لغو فروش سهام عدالت

نحوه لغو فروش سهام عدالت

امکان حذف سفارش سهام عدالت بیش از ۱۰ روز است که فراهم شده و سهامدارانی که از طریق بانک‌ها یا کارگزاری‌ها اقدام به فروش سهام خود کرده بودند می‌توانند نسبت به حذف آن اقدام کنند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه، از مجموع ۴۹ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت، حدود ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند. بر این اساس ابتدا امکان فروش ۳۰ درصد و پس از چند ماه سپس امکان فروش ۳۰ درصد دیگر (یعنی مجموعا ۶۰ درصد) از سهام عدالت برای مشمولین این سهام فراهم شد و از آنجایی که این اتفاق در روزهای صعودی بازار سرمایه اتفاق افتاد، برخی سهامداران اقدام به فروش سهام خود کردند.

اتفاقی که باعث شد یا سهام آن ها فروش نرود یا با ارزش کم به فروش برسد. به همین دلیل بنا به درخواست تعداد زیادی از مشمولان سهام عدالت مبنی بر ایجاد حذف سفارش فروش، زیرساخت‌های لازم در اختیار بانک‌ها و شرکت‌های کارگزاری قرار گرفته است؛ به گونه‌ای که مشمولان از چهارشنبه ۱۴ آبان ماه می‌توانستند درخواست حذف سفارش فروش خود را لحاظ کنند.

بر این اساس، در سامانه‌های فروش سهام عدالت بانک‌ها و شرکت‌های کارگزاری بخش لغو سفارش فروش افزوده شده است تا سهامداران بتوانند از این گزینه نیز استفاده کنند. البته سهامداران باید به این نکته مهم توجه کنند که درخواست حذف سفارش فروش زمانی اجرا خواهد شد که سهام مشمولان در سامانه‌های سهام عدالت به فروش نرفته باشد.

همچنین در صورت عدم مراجعه سهامداران به درگاه شرکت‌های کارگزاری و عدم لغو سفارش، سهام آنها بر اساس قیمت‌های روز بازار به تشخیص کارگزار و در چارچوب قوانین و مقررات به فروش رسیده و وجوه حاصل از آن به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

بر این اساس از لحظه درخواست لغو فروش توسط سهام‌دار تا زمانی که فرد جواب نهایی که پذیرش یا لغو شد را دریافت می‌کند، حداکثر سه روز کاری زمان می‌برد. البته ابتدا سهام دار باید با مراجعه به پنل وضعیت سهام خود را ببینند و چنانچه در وضعیت سهام عدالت که برای فروش گذاشته بودند "در دست بررسی" یا "سفارش باز" بود می‌توانند نسبت به لغو فروش اقدام کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من کارگزاری سهم لغو سفارش زدم اما تعداد کسر شده برنگشت به پرتفو

  • ناشناس

    سلام پول 60 درصد واریزی نمکمه لقو شود

  • منیره

    میخوام فروش سهامم لغو کنم

    • ناشناس

      غیرفعال سهام

    • حتبتن

      حتما عزیزم

  • داود

    من چند روزه زدم برا فروش الان میخوام لغو کنم لغو درخواست حذف شده حالا چجوری اقدام کنم

  • ناشناس

    من چند ماه پیش لغو سفارش کردم ولی اعمال نشده, الان حدودا ۳۰ درصد سهامم نه داخل سبد هست و نه فروش رفته, فقط نوشته درخواست لغو ارسال شده, نمی دونم تکلیف چیه؟

    • مسعود

      چی شد توی این مدت مشکلت حل شد منم مشکل تو رو دارم ۷ ماهه نه فروش رفته نه لغو شده بین زمین و آسمون گیر کرده

    • حتبتن

      جات خوبع نگران نباش

    • ناشناس

      سلام پیوند هستم ساکن مازندران چالوس من هم مانند شما هموطن گرامی سود ماحصل از سهامم را نیز پرداخت نمیکنند همچنین برای پسرم وخانومم معلوم نیست چه خبره اقتصاد دانانمان چی کار میکنند برای برون رفت از این وضعیت شهروندان که با تورم هزار درصدی وبیکاری و بی‌پول ولی امیدوارم که این نظرخواهی و بحث هایشان اثرات مثبت هم داشته باشه فقط شعار و حرف نباشه چونکه هر شعاری باید پشتش شعور هم باشه

  • رهام جعفری

    ممنونم به شما

  • ناشناس

    پول واریز نمی‌کند لقوش کنید

  • ناشناس

    سهام من معلق مونده معلوم نیست چیه به چیه

  • ناشناس

    کارگزاری اگاه لطفا سهاممون روکه فروختی. چرا وجه روواریز نمیکنین

  • ناشناس

    سلام در مورد بررسی و لقو فروش سهام عدالت با توجه به اینکه درخواست لغو فروش سهام خود را در شرکتی خصوصی بانام فارابی که به عنوان کار گذار برایم انتخاب شد.حتی نمیدونم که چه کسی برایم تصمیم گیری کرد وقتیکه وارد سایت شده و درخواست لغو را میزنم فورا بیرونم میکنن یعنی چپو راست اجازه دسترسی را از من سلب یا در پایین صفحه دستگاهی که متصل شده ام عدم دست رسی را مشاهده میکنم لطفاً چاره‌ای پیدا کنید با تشکر فراوانsaleh,payvand