کد مطلب: ۵۰۷۹۴۰

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

رونمایی از رقبای جدید بورس / فارکس و بیت‌کوین جای بورس را می‌گیرند؟

رونمایی از رقبای جدید بورس / فارکس و بیت‌کوین جای بورس را می‌گیرند؟

بسیاری از سهامداران با توجه به ریزش‌های اخیر بازار سهام برای جبران زیان خود به سمت بازارهایی چون فارکس و کریپتو گرایش پیدا کرده‌اند، اما آیا این بازارها برای جبران ضرر بورس مناسبند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ریزش بازار سهام از مرداد ماه آغاز شد و تا امروز، سرمایه افرادی که از مردادماه وارد بازار شده‌اند تقریبا به نصف رسیده است. بسیاری از سهامداران از زیان در بورس خسته شده و برای جبران ضرر و زیان خود به بازارهایی چون فارکس و کریپتو روی آوردند. اما سئوال اینجاست که سرمایه‌گذاری در این بازارها مناسب است؟

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز با اشاره به ریزش‌های اخیر بورس گفت: با توجه به ریزش‌های اخیر بورس برخی سرمایه‌گذاران به دنبال جبران زیان خودشان هستند و می‌خواهند وارد بازارهایی چون دلار، خودرو و مسکن شوند اما دسته دیگری از سهامداران به سمت بازارهایی چون فارکس و کریپتو گرایش پیدا کرده‌اند.

اما دلیل گرایش مردم به بازار رمزارزهایی چون بیت‌کوین چیست؟ به گفته الیاس کردی با توجه به رکود و نزول بازارهای داخلی از جمله دلار و طلا این بازارها جذابیت خود برای سرمایه‌گذاری را از دست داده‌اند و مردم متقاضی سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی‌اند. اما مشکل این است که بازار فارکس و رمزارزها پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و ورود به این بازارها نیازمند آموزش زیاد و کسب علم است و اگر سرمایه‌گذار بدون آگاهی وارد این بازار شود امکان دارد تمام سرمایه خود را در جریان معاملات از دست بدهد.

بازار رمزارزها در ایران طرفداران زیادی دارد. چراکه ارزش آن ظرف یکسال ۱۰ برابر شد. هفته گذشته بود که بیت‌کوین ظرف چند روز به مرز ۴۰ هزار دلار رسید و ناگهان عقب نشست. این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید بازار رمزارزها با کسی شوخی ندارد و سرمایه افراد می‌تواند یک شبه به صفر برسد. پس ناگهانی وارد این بازار نشوید. یکسال آموزش ببینید و بازار رصد کنید، بعد وارد شوید.

او درباره فارکس هم همین نکته را گفت اینکه فارکس به هیچ کس رحم نمی‌کند و بدون آموزش احتمال از دست دادن کل سرمایه در این بازار وجود دارد و کسانی که بدون آکاهی در این بازارها سرمایه‌گذاری می‌کنند شکست خواهند خورد.

در سرمایه‌گذاری در بازارهایی مانند بیت کوین نکته حائز اهمیت این است که افراد در کف قیمتی وارد بازار شوند نه بعد از رشد بیش از اندازه این بازارها.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ساده دل

    آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وب

  • ناشناس

    به هر بازاری میشه اعتماد کرد بجز بازارهای ایران

  • ناشناس

    فارکس و بیت کوین جای هرکسی نیست
    واقعا دانش و صبر میخواد

  • ناشناس

    توی فارکس اگر سواد داشته باشی می تونی کار کنی ولی ریسک بالایی داره به این راحتی هم نیست .

  • ناشناس

    لطفااول راجع به بازاربورس ایران نظربده لازم نکرده بازارهای جهانی رو خراب کنی

  • ناشناس

    هر چی باشه ثابت بودنش بهتر از بازار بورس ایرانه

  • آریا

    بازار کریپتو بازار خوبیه اما….
    توبورس خیلی ضررکردم ولی تو خرید وفروش رمز ارزها سودم خوب بود
    حیف پول که بریزی توبورس فاسد ایران

  • آریا

    بازار کریپتو بازار خوبیه اما……
    من هرچی توبورس ……ایران ضرر کردم تو کریپتو درآوردم چون فرمایشی نیست

  • آریا

    هرچی کامنت میذارم تایید نمیشه(میخای بنویسم )
    خدارووووووووشکر همه چی خوبه
    تا تایید بشه؟

  • ناشناس

    شماها خبر درباره همون بورس ایران بزارید کارتون به کریپتو نباشه مردم خوب بلدن چیکار کنن … مسوولین فعلا سرشون از این چیزها در نمیاد که گند بزنن بهش