کد مطلب: ۱۶۸۰۴۶

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

نرخ‌های پیشنهادی وزیر به شورای اقتصاد رفت

نرخ‌های پیشنهادی وزیر به شورای اقتصاد رفت

معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد که نرخ پیشنهادی خرید تضمینی محصولات کشاورزی مورد قبول سازمان مدیریت برنامه و بودجه قرار گرفت و مقرر شد این نرخ‌ها مستقیما در شورای اقتصاد بررسی و تصویب شود.

عبدالمهدی بخشنده اظهار کرد: بر اساس قانون، نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی بایستی تا اواخر شهریور ماه و اوایل مهرماه تصویب و ابلاغ می‌شد و نرخ‌های پیشنهادی نیز از سوی وزیر جهاد کشاورزی در تیر ماه امسال به دبیرخانه شورای اقتصاد مستقر در سازمان برنامه و بودجه ارسال شده و طی دو ماه گذشته بیش از هفت جلسه مشترک تخصصی بین وزارت جهاد کشاورزی و دفاتر تخصصی سازمان مدیریت برگزار شده است اما متاسفانه درباره قیمت‌های پیشنهادی وزیر جهاد کشاورزی به توافق نرسیدیم و وزارت جهاد کشاورزی و پیشنهادات خود مصر بود و آنها نیز برای قبول این نرخ ها با تنگناهای مالی مواجه بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته، مقرر شد تا نرخ‌های پیشنهادی مستقیما به شورای اقتصاد به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور ۱۲ وزیر ارسال شود تا تصمیم گیری لازم درباره این مسئله آن جا گرفته شود.

معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی در جلسه شورای اقتصاد به تصویب برسد و ابلاغ شود تا کشاورزان تکلیف خود را بدانند.

بر اساس قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی موظف است نرخ‌های پیشنهادی برای محصولات کشاورزی اساسی موضوع این قانون را نهایتا تا تیر ماه هر سال به دولت پیشنهاد دهد و شورای اقتصاد نیز به نمایندگی از دولت موظف است تا پایان شهریور ماه یا اوایل مهر ماه هر سال که آغاز فصل زراعی جدید است، نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی را تصویب و ابلاغ کند.

بر اساس این قانون، نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی حداقل باید به اندازه نرخ تورم سالانه افزایش یابد و از طریق رسانه‌های عمومی به اطلاع کشاورزان و مردم برسد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.