کد مطلب: ۸۰۲۶۶۳

ورود بیمه مرکزی به نرخ‌شکنی بیمه‌ها

ورود بیمه مرکزی به نرخ‌شکنی بیمه‌ها

قرار است کارگروهی در بیمه مرکزی با حضور نماینده سندیکای بیمه گران به منظور تعیین حداقل نرخ پایه درمان تشکیل شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با تصمیم شورای عالی بیمه قرار است برای پرتفوهای بزرگ که بیش از 20 هزار نفر پوشش جمعیت در حوزه درمان دارند، حداقل نرخی تعیین شود.

برهمین اساس نیز بناست کارگروهی در بیمه مرکزی با حضور نماینده سندیکای بیمه گران تشکیل شود تا حداقل نرخ‌های پایه درمان را تعیین کند.

گفتنی است، تعیین حداقل نرخ (نرخ پایه) به منظور بهینه سازی تعیین نرخ به ویژه در پرتفوهای بزرگ و به طور مشخص در حوزه درمان با هدف جلوگیری از نرخ‌های غیرواقعی در دستور کار بیمه مرکزی قرار گرفته است.

سیصد و هفتمین جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه با بررسی پیشنهاد تدوین سازوکار نظام نرخ گذاری آیین نامه بیمه های درمان به عنوان اصلاحیه آیین نامه شماره ۹4 برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی در این جلسه پیشنهاد تدوین سازوکار نظام نرخ گذاری آیین نامه بیمه های درمان با حضور اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

بنابراین گزارش پس از بررسی نظرات کارشناسی، مقرر شد آیین نامه مذکور به نحوی اصلاح شود تا حداقل نرخ و شرایط برای بیمه های درمان تکمیلی خاص( قراردادهای بالای ۲۰ هزار نفر بیمه شده) با شرایط و ضوابط مشخص در قالب کارگروهی در بیمه مرکزی با حضور نماینده‌ای از سندیکا تعیین و به شرکت های بیمه ابلاغ شود.

در ادامه با موافقت اعضاء مقرر شد حکمی مشابه آیین نامه 102 برای جلوگیری از تفکیک این قراردادها به قراردادهایی با تعداد پایین تر در نظر گرفته شود.
شایان ذکر است، بنیادی نائینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ضمن قدردانی از مشارکت اعضای کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه در 24 جلسه سال گذشته که منجر به اصلاح چند آیین نامه شد به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته از سوی این کمیسیون در سال 1401 پرداخت.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.