کد مطلب: ۶۷۹۰۱۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام استان‌ها بیشترین نرخ بیکاری را دارند؟ + اینفوگرافیک

کدام استان‌ها بیشترین نرخ بیکاری را دارند؟ + اینفوگرافیک

بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران، در بهار امسال حدود ۷۵ هزار نفر به جمعیت بیکار کشور اضافه شد. اما کدام استان‌ها بیشترین نرخ بیکاری را دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرخ مشارکت اقتصادی در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته کاهشی بود. در همین حال، نرخ بیکاری نیز افزایش داشت. اما کدام استان‌ها بیشترین جمعیت بیکار را دارند؟

آنطور که داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، نرخ بیکاری در بهار امسال نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشت. بر این اساس ۷۴ هزار و ۸۸۵ نفر به جمعیت بیکار کشور اضافه شد.

ضمن اینکه سهم اشتغال در بخش کشاورزی و صنعت نیز نسبت به سال گذشته کاهش داشت. سهم اشتغال در بخش کشاورزی بهار سال جاری ۱۶ درصد بود. در حالی که این شاخص در بهار سال گذشته، ۱۷.۹ درصد بود‌. سهم اشتغال در بخش صنعت نیز در بهار امسال ۰٫۵ درصد کاهش داشت.

کدام استان‌ها بیشترین نرخ بیکاری را دارند؟

گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که استان کرمانشاه با ۱۵.۴ درصد، بیشترین نرخ بیکاری را در میان استان‌ها دارد. هرمزگان نیز با ۱۵.۳ درصد در رتبه دوم قرار دارد.

پس از این استان‌ها، خوزستان (۱۴.۱ درصد) ، لرستان (۱۲.۸ درصد) ، سیستان‌وبلوچستان (۱۲.۸ درصد) و اصفهان (۱۲.۱ درصد)، به ترتیب در رتبه‌های بعدی نرخ بیکاری هستند.

نرخ مشارکت اقتصادی کرمانشاه در بهار امسال ۴۲‌.۲ درصد و در بهار سال گذشته ۴۴.۶ درصد بود. این شاخص در بهار سال جاری برای استان خوزستان، لرستان، سیستان‌وبلوچستان و اصفهان به ترتیب ۴۰، ۴۲.۲ ، ۳۶ و ۴۰.۵ درصد بود.

نرخ بیکاری استان ها 1401

کدام استان‌ها بیشترین نرخ بیکاری را دارند؟

این در حالی است که بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در خرداد سال جاری سه دهک کم درآمد جامعه بیشترین تورم سالانه را متحمل شدند. تورم سالانه برای سه دهک اول، دوم و سوم به ترتیب ۴۲.۷، ۴۲ و ۴۱ درصد بود.

۱۴ میلیون نفر شغل شایسته ندارند

سال گذشته، حجت عبدالملکی، وزیر کار و رفاه سابق گفت: ۲.۵ میلیون نفر بیکار مطلق در کشور داریم.

او همچنین گفت ۱۴ میلیون نفر در کشور شغل شایسته ندارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • زابل

    ما سیستان و بلوچستان مرز داشتیم اونم بستن سوخت کشی میکنیم اون میگیرن حلاازبیکاری داریم سرکل میزنیم

  • ناشناس

    فوق لیسانس ریاضی گرفتم کار واسم نیست هر چی هم آزمون استخدامی شرکت میکنم قبول نمیشم

  • میلاد

    فکر نکنم سمنان بیکار داشته باشه حالا بگردید دنبال علتش!!!!

  • ناشناس

    چرا آقا من سمنان زندگی می کنم با مدرک ارشد بیکارم تازه از دانشگاه تهران