کد مطلب: ۶۵۵۱۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تعطیلی نیمی از تالارهای پذیرایی/ ازدواج آسان با افزایش قیمت کالاهای اساسی میسر است؟

تعطیلی نیمی از تالارهای پذیرایی/ ازدواج آسان با افزایش قیمت کالاهای اساسی میسر است؟

پس از کاهش شدید تقاضا، بالغ بر نیمی از تالارهای پذیرایی تعطیل شده‌اند. گویا سیاست‌های دولت مبنی بر ازدواج آسان طی سال‌های اخیر چندان موفقیت‌آمیز نبود. حالا افزایش قیمت کالاهای اساسی مدیران تالارها را بیش از پیش نگران کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که دولت سال‌هاست بر موضوع ازدواج آسان تأکید دارد، اما عوامل مختلفی باعث شده‌اند وصلت جوانان به تأخیر بیفتد. طوری‌که با افت شدید تقاضا، نیمی از تالارهای پذیرایی تعطیل شده‌اند.

از دی سال ۱۳۹۶ که موج جدیدی از افزایش قیمت دلار و کالاهای اساسی شروع شد، تمایل به «ازدواج بدون برگزاری مراسم» افزایش یافت. کسانی هم که برنامه‌ای برای برگزاری چنین مراسمی داشتند، با شیوع کرونا در ایران حداقل از دریافت خدمات تالارها محروم شدند.

با فروکش‌کردن پاندمی قرن، تالارهای پذیرایی برای بازگشت به فعالیت امیدوار شدند. اما طی چند روز اخیر دولت با ارائه مجوز برای بالابردن قیمت کالاهای اساسی، بار دیگر فعالیت این صنف را تحت تأثیر قرار داد. چراکه بخشی از خدمات این تالارها به بخش پذیرایی مربوط می‌شود.

بدین ترتیب تالارهای پذیرایی یا باید تعرفه خدمات خود را افزایش دهند و یا ممکن است شاهد پیوستن آن‌ها به واحدهای تعطیل‌شده باشیم.

تعرفه تالارهای پذیرایی افزایش یافت؟

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران گفت: بیش از دو سال است که تالارها به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده‌اند. بالغ بر نیمی از این واحدها به دلیل مشکلاتی که داشتند دست از فعالیت کشیده‌اند. اکنون این تالارها فقط به این می‌اندیشند که چراغ خود را روشن نگه دارند.

خسرو ابراهیمی‌نیا در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: آن گروه از تالارهای پذیرایی که پس از فروکش تب کرونا به مدار فعالیت بازگشته‌اند قصدی برای بالابردن خدمات خود ندارند. تمام واحدهای صنفی تلاش خود را در پیش گرفته‌اند تا ازدواج به امری واقعی مبدل شود.

او درباره احتمال افزایش تعرفه این واحدها توضیح داد: اگر یک بررسی صورت گیرد، مشخص می‌شود که تعرفه خدمات و پذیرایی تالارهای پذیرایی نسبت به ماه‌های قبل افزایشی ندارد.

وی ادامه داد: تمام تالارهای زیر نظر اتحادیه با ارقام معقول به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند. به‌ویژه در فضایی که به مشتریان اختصاص می‌دهند هیچ افزایش قیمتی مشاهده نمی‌شود. باید توجه داشت که قیمت تالارها بالا نیست، این انتظارات فرهنگی است که باعث گرانی خدمات می‌شود.

ابراهیمی‌نیا اضافه کرد: زمانی صحبت از گرانی تالارها به میان می‌آید که میزبان از گوشت بره و بوقلمون به جای گوشت گوساله و مرغ استفاده می‌کند و چند نوع پذیرایی در نظر می‌گیرد. متأسفانه بعضی از هژمونی‌های فرهنگی جوانان را طی این سال‌ها به سمت تجمل‌گرایی برد.

برای مطالعه بیشتر خبر واکنش مردم به افزایش قیمت ۹ قلم کالای اساسی را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ازدواج نکنید

  • ناشناس

    باسلام.فقط قیمت های کالاهای اساسی بالا وبالاتر نرفته است،یک مثال روغن زرد گاوی که تا قبل از ۲۲ اردیبهشت کیلویی ۱۱۰هزارتومان بود و کسی نمیخرید،در حال حاضر کیلویی نزدیک ۳۰۰هزارتومان به فروش میرسد.گوشت بلدرچین که تا قبل از۲۲اردیبهشت کیلویی ۴۵هزارتومان بود درحال حاضر کیلویی ۹۰هزارتومان قیمت خورده است.بعد مسئولین محترم میگویند کالابرگ برای به اصطلاح چهارکالای اساسی میدهیم و یارانه نقدی معیشتی را قطع میکنیم.آخرچرا تصمیمات اشتباه پشت اشتباه.باتشکر

  • محمد

    این افزایش قیمتها به مرور زمان آسیبهای خطرناکش نمایان خواهد شد!!!!تازه اول راهیم…خدا خودش رحم کند..متاسفانه با توجه به اینکه دسترسی به مسئولین ایرانی سخت است شما نمیتوانی مشکلات رو به مسئولین منتقل کنی

  • ناشناس

    هیچ کس نمی تونه ازدواج کنه

  • ناشناس

    ما الان شکم خودمون نمیتونیم سیر کنیم ازدواج که دیگه یه کالای غیر اساسی شده